Ervaringen Naraku Tuningkit ECU / CDI voor Vespa Iget Euro5

fixalot

New Member
Goedendag,

Het volgende , onlangs de tuning-kit van Naraku voor de Vespa iget Euro5 gekocht. (NK 390.65)
Dit pakket omvat een andere ECU en een apparte CDI. tevens zitten er nieuwe (witte trekveertjes bij)
Alles volgens de handleiding aangesloten. Maar hij start erg slecht.
Pas na 10 a 12 keer starten wil hij starten. wat ook opvalt is dat de brandstofpomp naloopt als het contact uitgaat.
Als hij start loopt hij niet mooi stationair, lijkt net of dat er aan de gashendel gedraaid wordt. (beetje gas)

mijn complete setup op de Vespa Primavera iGet 4t3v Euro5. (snor)
Naraku NK390.65 ECU /CDI
Malossi perfomance aanzuigbuis.
Malossi multivar met 5.5 gram rollen , witte drukveer, witte trekveertjes.

Ik ben benieuwd of er meer mensen problemen hebben met deze kit..

Ik ga de handel weer uitbouwen want een vespa moet gewoon in 1 keer starten.
 
Advertisement - register to remove this

TPS kalibereren.. Gashendel is niet goed uitgelijnd.. ECU denkt dat je een beetje meer gas geeft Gashendel staat wrs niet op die stand.
 
TPS reset uitgevoerd. Geeft het zelfde resultaat. Blijft slecht starten. En de opvoerpomp draait na bij motor uit. Dit hoort volgens mij niet?
 
Ben ondertussen bij Naraku zelf aan het klagen gegaan.
Kreeg keurige mail terug.
Of de cdi niet aan aarde hangt.
Dat was zeker niet het geval.
Het issue blijft.
Heb er maar een video van gemaakt
Meer mensen die dit probleem kennen? De pomp draait als de motor uit gaat. En start daarna zeer slecht.
 
- heb je electrische assecoires op de scooter gezet?
- er zat een aparte CDI bij de kit. Kan deze maar op 1 manier aangesloten worden? Is de kleine originele CDI helemaal losgekoppeld?
- Hij start slecht, en lijkt dan zelf wat gas te geven. In het gasklephuis is een soort choke installatie ingebouwd, met een steppermotor. Als dit systeem goed werkt met de originele ECU, dan kun je dat wegstrepen. Dan is het systeem fysiek in orde. En is het TPS signaal ook goed.
- Heb je een indruk van hoe ie rijdt wanneer je gestart bent, en alles komt op temperatuur? Mijn Zip start niet geweldig, omdat ik het choke systeem nog niet in orde heb, maar een beetje warm, en dan draait ie erg goed. En als jouw motor op temperatuur is, draait ie dan wel rustig stationair?
- hoe zou jij een motor uitzetten? Stroom naar injector stoppen? Signaal naar CDI uitzetten? Signaal van pickup naar ECU onderbreken? Stroom naar de ECU uitzetten?
- Wat bezield de ECU om bij afzetten, te wachten tot toerental nul, en dan pas de pomp zijn riedeltje (priming) te laten doen.
- Is er ooit wat met het contactslot misgegaan?
- Zou je de kit op een andere IGET euro 5 kunnen proberen, teneinde aan te kunnen tonen of de kit goed is ja dan nee?
 
Hoi Jeroen, zal proberen je vragen te beantwoorden.

-Nee er zitten geen extra electra op alles origineel
-De CDI zit aan de nieuwe ECU en is vrij van de massa Kleine originele CDI moet los zit geen bougiedop op die zit op de nieuwe CDI. oude bougie kabel af geisoleerd.
-Met de originele ECU en CDI geen problemen! de Primavera is slechts 1 jaar oud 2800KM.
-TPS Reset is uitgevoerd - geen verschil
-Heb er 1 lange ronde mee gereden. eenmaal op tempratuur loopt tie best lekker. bij gas terug neiging tot afslaan. Slecht stationair.Niet meer willen starten of slecht starten ook bij warme motor
-Hij gaat gewoon uit met de sleutel ;-) maar de brandstof pomp gaat draaien als de motor uitgaat, en dat hoort niet
-Priming moet alleen bij contact aan, niet bij contact uit
-Nee ding is bijna nieuw geen problemen met contactslot. staat altijd binnen.
-Ik ben klaar met deze Naraku NK390.65 kit. Ben aan het mailen met Naraku.com.tw. Hun conclusie stuur het ding terug, en dat gaan we dan maar doen. Jammer ;-( Had hoge verwachtingen van dit product!
-Helaas geen andere Iget Euro5 om te proberen
 
Hoi Jeroen, zal proberen je vragen te beantwoorden.

-Nee er zitten geen extra electra op alles origineel
-De CDI zit aan de nieuwe ECU en is vrij van de massa Kleine originele CDI moet los zit geen bougiedop op die zit op de nieuwe CDI. oude bougie kabel af geisoleerd.
-Met de originele ECU en CDI geen problemen! de Primavera is slechts 1 jaar oud 2800KM.
-TPS Reset is uitgevoerd - geen verschil
-Heb er 1 lange ronde mee gereden. eenmaal op tempratuur loopt tie best lekker. bij gas terug neiging tot afslaan. Slecht stationair.Niet meer willen starten of slecht starten ook bij warme motor
-Hij gaat gewoon uit met de sleutel ;-) maar de brandstof pomp gaat draaien als de motor uitgaat, en dat hoort niet
-Priming moet alleen bij contact aan, niet bij contact uit
-Nee ding is bijna nieuw geen problemen met contactslot. staat altijd binnen.
-Ik ben klaar met deze Naraku NK390.65 kit. Ben aan het mailen met Naraku.com.tw. Hun conclusie stuur het ding terug, en dat gaan we dan maar doen. Jammer ;-( Had hoge verwachtingen van dit product!
-Helaas geen andere Iget Euro5 om te proberen
Kijken wat Naraku er mee gaat doen.
Vind het wel ok dat men zegt; stuur maar terug.
Tegen de lente ga je hopelijk als een speer!
(En liever wat eerder)
Laat het vervolg horen?
 
inmiddels zijn we 2 weken verder.
2 weken lang dagelijks mailen met cityparts.nl Om het product om te ruilen.
Tip koop hier niets! communicatie is zeer gebrekkig geen vakkundige medewerkers!
Alles erbij gedaan ook de mail conversatie met Naraku waar ze erkennen dat er een probleem is met eerste versies.
Nee we gaan het eerst opsturen naar de fabrikant.
En ik maar wachten. Ik was er wel een beetje klaar mee.
Ik heb ze maar een deadline gesteld. van 7 werkdagen om met een oplossing te komen.
Ook hier kreeg ik weer een blaartrekkende mail over.
Maar vandaag krijg ik een nieuwe set!
Dus vanavond maar weer inbouwen en hopen dat deze het wel gaat doen.
 
inmiddels zijn we 2 weken verder.
2 weken lang dagelijks mailen met cityparts.nl Om het product om te ruilen.
Tip koop hier niets! communicatie is zeer gebrekkig geen vakkundige medewerkers!
Alles erbij gedaan ook de mail conversatie met Naraku waar ze erkennen dat er een probleem is met eerste versies.
Nee we gaan het eerst opsturen naar de fabrikant.
En ik maar wachten. Ik was er wel een beetje klaar mee.
Ik heb ze maar een deadline gesteld. van 7 werkdagen om met een oplossing te komen.
Ook hier kreeg ik weer een blaartrekkende mail over.
Maar vandaag krijg ik een nieuwe set!
Dus vanavond maar weer inbouwen en hopen dat deze het wel gaat doen.
Zeker spannend....
 
Wat een schijtweer dus dan maar klussen.
Vandaag de nieuwe set ingebouwd.
En ..... starten, lopen.
So far so good. Ik heb hem lekker laten draaien min of 10 loopt lekker stationair. Maar toch klinkt het anders als bij de originele ecu cdi.
Stukkie gereden. Trekt redelijk vlot naar de 40, loopt dan uit in 53 kmh op de teller. Bij het uitzetten hoor ik weer die brandstofpomp lopen voor 3 sec?
Het zou toch niet. Even wachten contact aan pomp lopen 3 sec en starten! Gelukkig. Contact uit. Pomp loopt weer? Maar goed 20 keer herhaald. Blijft starten!
Helaas is het weer te kut om uitgebreid te testen. Want de multivar moet er nog in..
Later meer.
Post automatically merged:

Set up nu.
Primavera snor 4t 3v e5
Naraku NK390.65 ecu cdi
Originele vario met gladebus en 8.5gram rollen.
Malossi performance aanzuigbuis.
 
Back
Top