Ervaringen met zijstandaard

arnout@aerox

Well-Known Member
Mogeh,

Ik overweeg binnenkort ff een zijstandaard te kopen voor m'n aerox. M'n middenbok komt tegen m'n uitlaat aan, maar om nou weer met std uitlaat te gaan rijden is ook niks, dus idee--> zijstandaard.
Nou vroeg ik me af of er nog veel verschil zat in merken of iets dergelijks??!

Ander vraagje betreft zijstandaard op aerox, je krijgt er toch altijd gewoon een tekening bij waar je het gat moet zagen?!

Bvd,

Arnout
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een zijstandaard van Buzzeti en ben er zeer tevreden mee. Ik weet niet hoe het zit met een Aerox, maar bij men Booster moest je gewoon een lipje uit je onderste kap wegtrekken en dan kon je hem bevestigen aan het kader.
 
Ik had op mijn aerox een buzetti zijstandaart. Je krijgt er gewoon een papier bij dat je in je binnenkuip kunt leggen en zo kan je aftekenen waar je het gat moet maken. dan gewoon je zijstandaart aan je frame vast schroeven, binnenkuip vast schroeven en je bent klaar.
 
Alleen wel irri dat als je een bocht iets te schuin neemt dat dan je zijstandaard tegen de grond komt, heb hier met mn x8rs te vaak last van, zit er soms over te twijfelen of ik hem er niet weer af zal halen. Maar als ik denk aan de voordelen, laat ik hem lekkr zitten. Bijvoorbeeld harde wind, op je middebok zou je scooter zo vallen maar met zijstandaard niet. En t is supermakkelijk.
 
Amai, dan ga jij wel héél scheef. Moest ik zo scheef gaan dat hij de grond raakt, dan zou eerder men kickstarter eerst de grond raken ipv men pikkel. De zijstandaard is alleen onhandig als je aan je scoot werkt, durft soms wel is vanzelf dichtklikken met als gevolg, scoot op je smoel :s
 
vriend van mij heeft een buzetti standaard en die komt tegen zijn luchtfilter aan, al een keer kapot gegaan. Zelf rijd ik oko met een buzetti standaard maar ik heb daargeen probleem mee, overweeg maar om geen buzetti te kopem maar een ander merk
 
klopt buzetti is erg stevig en mits je hem goed monteerd kun je er jaren plezier van hebben! bij mijn sr kon ik met zijstandaard een stuk schuiner door de bocht als met middenbok :)
 
koop geen xtreme standaard. Die van mij zit er 2 maand onder en ik moet nu al een nieuwe kopen. Ding zakt echt extreem door. Buzetti heb ik alleen nog maar goeie verhalen over gehoord:).
 
Aerox Wijchen said:
voor aerox heb je er wel, origineel van yamaha.
waar wilde je die gaan bevestigen dan??

Voor de rest, thnx voor de reacties, het blijkt dus dat buzetti het beste is kwa kwaliteit en montage??

En wat iemand zei dat ie tegen z´n luchtfilter kwam? Dat lijkt me sterk, hooguit als je blok flink inveert???!
 
Rbn Vogelenzang said:
vriend van mij heeft een buzetti standaard en die komt tegen zijn luchtfilter aan, al een keer kapot gegaan. Zelf rijd ik oko met een buzetti standaard maar ik heb daargeen probleem mee, overweeg maar om geen buzetti te kopem maar een ander merk
klopt dit was bij mij ook. hier moet je wel mee op passen.
Mijn filter was ook kapot gegaan.
Toen ik een nieuw origineel filter er op zette, had ik het filter met de onderste schroef niet vast geschroefd. Maar met een tyrapje aan de achterkant van het schroef gat vastgemaakt, zodat hij wat verder naar achteren zat.

Dat je met je zijstandaart op de grond komt in een bocht hoef je bij een aerox niet zo bang voor te zijn denk ik. dit gebeurt eerder met je middenbok.
 
Back
Top