Ervaringen met BCD spullen?

Razma

Well-Known Member
Ondertussen genoeg mensen die dingen als koplampen of underseats van BCD hebben gemonteerd...

maar hoe ging het?
Mijn ervaring is dat het meestal toch wel een prutswerkje is (ophangingen iets aanpassen of gaten wat groter maken etc).

vermeld wel welk onderdeel je hebt gemonteerd :)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een bcd lamp op mijn aerox gemonteerd.
Die gaat wel makkelijk en soepel alleen je raakt je gewone stadslicht zeg maar kwijt.
Voor de rest goeie ervaringen mee gehad. :D
 
voor de Belgen: past een BCD underseat voor Booster (niet de versie die bij een BCD achterkap hoort) ook op de nieuwe Booster 2004?
 
Voor mijn Nitro moest ik de ophangingspunten herboren bij me koplamp (van BCD dus ;) ). Anders zat ie er scheef in :rolleyes:
 
wat me opvalt is dat er op de website bij de kleuren geen carbon-look meer bijstaat terwijl er toch verschillende dingen vroeger wel leverbaar waren in dat carbon-look ...
 
ik heb vrijwel alle bcd parts beschikbaar voor slider behalve het voorspatbord..
voorkap paste redelijk easy.. t is aan jou of ie past want jij moet alle gaten boren :)
achterspatbordje paste ook goed op me cilinder en staat ook zeer vet..

ook heb ik zwarte slider pads inplaats van me eigen..
alleen voor past niet , is te klein dus moet de steun hoeken van de kap erachter weghalen.
en achter zit de ene wat meer naar achteren ten opzichte van de ander.

waar ik wel deze week achterkwam, en wat ik zeer balen vind is dat bcd stuf niet tegen benzine kan :(
Ik tankte me tankie vol en tja dat bcd spul zit er redelijk vlak bij.. toen wou ik me slang weghalen en vielen er paar druppels op me bcd zijkappie en meteen werd het plastic weggevreten :X.. ik heb nu dus een aantal vage lelijke ruwe plekken op me linker zijkapje zitten..

ik natuurlijk vervolgens meteen berichie sturen naar bcd en scooter-attack waar ik het vandaan had.
ik had er gewoon in staan dat me kapje verneukt was door de benzine en waarom ze in godsnaam niet hadde vermeld dat het er niet tegen kon (wel het hele mailtje in vriendelijke taal natuurlijk ;))
scooter-attack melde me in een redelijk kort en negatief berichtje dat ze het alleen in de USA moesten vermelden en dat ik gewoon lekker PECH had. (zo stond het er ook daadwerkelijk)
dus als iemand nog iets met benzine gaat doen ;)
kijk uit!
 
De slider pads vind ik kwa pasvorm gigantisch ruk, want ze pasten bij mij voor geen meter, moest na veel vijlen ze eindelijk monteren.
 
is het stuurkapje voor speedfight ook niet easy @ phantom te fixen?

@SliderOne: dat van die benzine wist ik niet !
 
neej ik ook niet tot deze week dan :X
zal alle 4 de kapjes moeten spuiten want die zwarte plastic glans krijg je niet zo 1 2 3
precies terug als jij het met de compressor zwart spuit ..
 
zijn er mensen die ervaring hebben met het SpeedFight achterspatbordje aan te passen voor andere Peugeot scooters als Viva, buxy, speedake etc?
 
nog een vraag: die cover voor de monoarm van SF, waarom past die enkel op SF2 en niet SF1 (volgens BCD)

+ is dit voor SF1 of 2?
speedfight_passage.gif


iemand die toevallig zo'n soort plaatje heeft voor de andere? (dus niet gemonteerd..)
 
Last edited:
Ikzelf heb ook de bcd-pads voor slider. Had ook wat probleempjes met de pasvorm. De gaten voor de schroefjes zaten helemaal aan de linkerkant geboord :?. Na een beetje vijlen pastte het wel maar nog steeds niet optimaal. Ook de schroefjes die ik erbij kreeg zijn na een paar ritjes in de regen gigantisch aan het roesten... Voor iets waar ik meer dan 40€ voor moest neerleggen had ik wel een beetje meer kwaliteit verwacht.
 
Razma said:
voor de Belgen: past een BCD underseat voor Booster (niet de versie die bij een BCD achterkap hoort) ook op de nieuwe Booster 2004?

als je het allerlaatste model bedoeld , neen, past niet

en die underseat is voor SF1 (die voor sf2 is spitse en heeft achteraan nog een flapje dat helemaal tot in de lichtunit door loopt)

arm dinges van SF1 niet op sf2 passen is denk fonzin, het enige verschil in die vorken zit in de naaldlagers v/d arm zelf

heb overigens al allerlei bcd spul gemonteerd, is altijd wel iets mis maar is altijd wel eenvoudig te fixen
 
heb zelf die bcd verlichting in mn aerox zitten maar na een tijdje verkleurde deze en omdat hij maar met 2 schroefjes vastzit scheurde de ophangingen in.
 
ables said:
... Voor iets waar ik meer dan 40€ voor moest neerleggen had ik wel een beetje meer kwaliteit verwacht.


Inderdaad, had van BCD toch wel meer kwaliteit verwacht.
Zelf jaartje terug BCD voorlamp voor Typhoon gekocht.
Vond het plastic slap + niet netjes dat je zelf nog aanpassingen moest verrichten voordat ie der eindelijk in kon.
 
DJ_Domien said:
bcd is gewoon te duur voor wat het is alles begint na een tijd te scheuren


Jup dat klopt... ik heb een spatbordje over mijn achterwiel gehad, helemaal goed en op alle punten gemonteerd, na ong anderhalve week begon de ophanging @ het carter te scheuren en na 3 weken was ie helemaal doorgescheurd.

Het zelfde geldt voor het spatbordje voor.... na 1 1/2 mnd afgebroken

Stootblokjes moet je echt uitkijken dat je de schroefjes niet te strak draait want die zijn ook heel zwak !! (ervaring:p)

@slider
 
Razma said:
nog een vraag: die cover voor de monoarm van SF, waarom past die enkel op SF2 en niet SF1 (volgens BCD)

+ is dit voor SF1 of 2?
speedfight_passage.gif


iemand die toevallig zo'n soort plaatje heeft voor de andere? (dus niet gemonteerd..)

dit is 1 voor een speedfight 2

verder ben ik wel tevreden over mijn underseat @ speedfight 1 :)
 
wie heeft er ervaring met een underseat voor een aerox??
ik had al wel begrepen dat je zelf gaten moet boren maar verder...
 
Back
Top