(Ervaringen)Lidl Slagmoersleutel

AGM Retro GT Beun

Well-Known Member
Ik kan me voorstellen dat er wel iemand van jullie de slagmoersleutel van de Lidl gebruikt.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb er eens een achterwiel moer mee los gehaald welke ik in mijn eentje met mijn mogelijkheid los gerateld kreeg.
Verhitten heb ik overigens niet gedaan, mij te beun. Dan wacht ik wel 2 weken op een slagmoersleutel.
Tevens krijgt hij ook moeren los die op mijn auto zaten met 160 NM.
Wielbouten die met 110Nm vastzitten uiteraard ook prima.
Ik mis wel een functie waarbij het apparaat uit zichzelf stopt wanneer de bout los is en er minder weerstand van de bout is.
Sommige Slagmoersleutels hebben dat wel.
Mijn variomoer heb ik er ook mee los gehaald en bevestigd.
Het apparaat heeft:
- Loshalen
- Vastzetten
- 100 / 150 / 200 / 300 / 400 Nm
Ik las in de reviews bij de verkoper dat de kracht niet waarheidsgetrouw is, maar voor de scootersleutelaar een prima ding. Daarom had ik hem ook maar gewoon gekocht.
Ik heb hiervoor nog de slagmoersleutel gehad van de Lidl welke op 230v werkte, maar deze had geen NM standen, het was letterlijk de langer je de knop indrukt de vaster de bout/moer zal gaan. Had wel meer vermogen!
Dat moest ik niet hebben.

Nu komt het negatieve.
Wanneer ik een wielbout vastzet op de 200Nm stand kan ik letterlijk met een ratel zonder enige moeite nog 5 maal rond draaien.
Oftewel die 200Nm is een grap.
Ik heb de variomoer en koppelingsmoer op standje 300nm vastgezet.
De koppeling heb ik met een ratel nog na zitten trekken i.c.m. een koppelingblokkeersleutel, dit leek degelijk vast te zitten.
Echter 200 nm op de variomoer wilde ik niet gaan gokken, voor tzelfde geld loopt het zaakje eraf.
Nu zou ik dit nog wel een keer kunnen testen hoeveel Nm dit werkelijk is op standje 200Nm. Dit door op een wielbout de boel na te trekken met een momentsleutel en omhoog te gaan in Nm tot ik het werkelijke punt gevonden heb. Echter als ik de wielbout 5 x rond kan draaien zonder al teveel moeite dan lijkt me dit vrij weinig Nm.
Enerzijds dacht ik dat ik gewoon een crack exemplaar had ontvangen destijds, maar gezien hij een paar hele vast gerotte moeren toch los weet te krijgen lijkt me dat het volle vermogen verder wel intact is.
Ik ben er verder gewoon tevreden over. Hij koste 80 euro en was enkele maanden terug in de actie 50% korting voor 39,99. Echter was ik toen niet van mening dat ik hem nodig had. :poutingcat:

Dusja, wie heeft zon ding en wat zijn jullie ervaringen?

P.s. verhaaltjes over welke slagmoersleutel ik beter had kunnen halen hebben we niets aan. :innocent::tearsofjoy:


gcp0b415606cb2942a494821fcf281168d3.jpeg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Goedkope accuslagmoersleutels zijn inderdaad heel bagger.
Ik weet dat je niet hoefde te horen welke je beter had kunnen kopen, maar doe het toch:smile:. Eentje op 230v is aanzienlijk krachtiger, betrouwbaarder en goedkoper. Voor een hobbyist maakt het gemak van een accu ook niet veel uit
 
Blasfemie dit. :poutingcat: :tearsofjoy:
Ja nee dat staat ook in me lap tekst, die 230v heb ik al gehad van de Lidl.
Alleen ik ga niet met een verlengsnoer naar me auto lopen om de wielbouten los te draaien.
:smilingimp: Tevens geen zin in dat gedoe met die kabel wanneer ik hem even weg leg in me schuurtje.
Dat de gelinkte bovenstaande geschikt is voor mijn doeleinden is tot op heden wel gebleken, maar ben echt puur benieuwd naar welke standen andere forumleden gebruiken op deze betreffende machine.


Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die specifiek deze heeft.
 
Last edited:
Het beste is zo wie zo ... alleen los maken met Slagmoer sleutel , Vast draaien met Moment sleutel .
Echter is het een wereld Machientje , ik heb er 2 van Hilti op Accu , de kleine kan je op 3 momenten instellen , die grote draait alles aan stront
 
Ja vaag blokje hier, Lastig een varioblokkeersleutel voor te krijgen, maar als ik deze wel had dan had ik ook geen slagmoer nodig om het los te halen. :tongueout:
Dusja ik ontkom er niet aan met de slagmoer vast te zetten.
Ik overwoog wel om de halfpoulie te vervangen voor eentje die standaard op gy6 zit incl. de koelvin etc. en een opvulring omdat deze geen gebruik maakt van een bendix / kickstartrondsel.
Echter ben ik een krent en zetten scooterzaken ook vaak de boel vast met slagmoer. :D
 
Gebruik een echt oo lucht, in Amerika gekocht omdat dat model best stil is..

Wil geen herrie van de tol in me tuin hebben. Ding is voor krukas prima.. Maar zwaarder is het apparaat waarschijnlijk nog net een beetje te licht.
 
Ik heb precies dezelfde slagmoersleutel als in de OP. Ik ben er tevreden mee. Vario- en koppelingsmoeren zet ik vast op stand 150 nm. Komt niet los. De achterwielmoer had ik vastgezet op stand 200 nm en die kwam wel los. Nu op stand 400 nm vastgezet, kijken hoe dat gaat.

Voor het geld kan je natuurlijk geen topkwaliteit verwachten, maar voor de hobbyist is het wel een leuk ding.
 
Ik zelf heb hem ook gehad en ik vond hem ideaal
Ik krikte er zelfs mijn auto mee op (Volvo 264 en S60)
Beide auto's met ongeveer 1500 KG Gewicht

Pas na 4 jaar heeft deze het begeven
Wielmoeren waren geen probleem en ook het vervangen van fuseekogels en bv homokineten zonder enige moeite.(Deze moeren kunnen echt goed vast zitten)
Ja het aangegeven aantal NM komt niet helemaal overeen maar ik neem aan dat kritische bouten en moeren met een moment sleutel worden nagetrokken.
Voor het geld dat hij kost en het Hobbymatige gebruik meestal is het een zeer goed apparaat die lang meegaat.
Zoiezo beter dan vergelijkbare producten van dezelfde prijsklasse.
En geloof me ik heb er heel wat versleten
 
Ik heb precies dezelfde slagmoersleutel als in de OP. Ik ben er tevreden mee. Vario- en koppelingsmoeren zet ik vast op stand 150 nm. Komt niet los. De achterwielmoer had ik vastgezet op stand 200 nm en die kwam wel los. Nu op stand 400 nm vastgezet, kijken hoe dat gaat.

Voor het geld kan je natuurlijk geen topkwaliteit verwachten, maar voor de hobbyist is het wel een leuk ding.
Thanks voor je reactie!
Ja dan denk ik dat het vermogen(op de standen) onderling toch verschilt. 150nm op de variomoer dat is geen optie met de mijne!
Ik zelf heb hem ook gehad en ik vond hem ideaal
Ik krikte er zelfs mijn auto mee op (Volvo 264 en S60)
Beide auto's met ongeveer 1500 KG Gewicht

Pas na 4 jaar heeft deze het begeven
Wielmoeren waren geen probleem en ook het vervangen van fuseekogels en bv homokineten zonder enige moeite.(Deze moeren kunnen echt goed vast zitten)
Ja het aangegeven aantal NM komt niet helemaal overeen maar ik neem aan dat kritische bouten en moeren met een moment sleutel worden nagetrokken.
Voor het geld dat hij kost en het Hobbymatige gebruik meestal is het een zeer goed apparaat die lang meegaat.
Zoiezo beter dan vergelijkbare producten van dezelfde prijsklasse.
En geloof me ik heb er heel wat versleten
Held! Leuk ding inderdaad.
 
Back
Top