Ervaringen GTS Toscane Pure

Joosje

New Member
Dag leden. Ik heb 11 jaar tot volle tevredenheid een Rover Fun gehad. Dacht tijd voor een nieuwe ook al reed hij nog goed. Leuke aanbieding bij de scooterzaak hier. Een GTS Toscane Pure...
Wat een ellende! Binnen 3 weken onder het rijden valt het vermogen weg..sta ik stil midden op een druk kruispunt. Terug ermee...medewerker rijd een stukje, geen probleem hoor...

Goed, na 1 dag hetzelfde euvel....vermogen valt weg onder het rijden, niet meer starten. Pas na een minuut of 10 weer te starten. Laten ophalen omdat ik er zo niet meer op durf te rijden...binnen 1 dag gerepareerd...benzinekraantje vernieuwd...wist niet eens dat dat ding dat heeft maar goed...ben ook maar een dame van middelbare leeftijd grinnik....na 2 dagen....jullie raden het al....daar staat ie weer stil...man boos, stapt op zijn Harley en rijdt naar de zaak toe....weer opgehaald...staat er inmiddels al sinds vorige week donderdag...zaterdagmiddag gebeld. Nog niet voldoende getest....zit nu nog te wachten...wat zouden jullie doen in mijn geval?
Ik wil mijn geld terug vragen....er staat nog geen 100 km op de teller ....nu zullen veel van jullie wel zeggen/denken, tja Chinees....maar mijn vorige was óók een Chinese scooter. Geweldig ding!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Denk dat er een iets grotere sproeier erin moet.. Waarschijnlijk loopt hij steeds warm en valt die stil.. Dan koelt hij af.. Dan kan je weer rijden totdat hij te warm word en slaat weer af..

Alleen scooters die je nieuw koopt uit de winkel worden armer afgesteld wegens milieu eisen.. Zodat ze minder tot geen uitlaat walm meer uitstoten.
Maar vrij veel scooters staan dus dan te arm.. En dan krijg je allerlei problemen.. Slecht lopen, slecht starten, slecht stationair lopen..

Ik weet niet wat er nou erin zit.. Maar in een snor model wel je op ze minst wel een 78 erin hebben zitten..
Een begrensde brom zit ik zelf 80 erin draaien, en een ontgrensde brom zelfs 82.

Alleen je moet hoe je nou rijd er niet meer mee gaan rijden.. Als je steeds een warmloper hebt kan dit je cilinder kosten, en dan moet er een nieuwe worden geplaatst. Hoe vaker een warmloper des de gevoeliger word het in de cilinder en dan loopt hij vaker warm, totdat hij zich straks helemaal vast naait.
 
hallo, mijn zoon heeft ook 1,5 jaar een toscana gehad, niks als ellende, na 1 jaar compleet nieuwe motor gekregen en daarna weer niks anders als kleppen stellen. Nu net weer een nieuwe kop.. Hij gaat nu zsm de deur uit, vertegenwoordiger zegt; we blijven geen garantie geven, je moet om de 1500 km kleppen laten stellen...wij zijn er helemaal klaar mee
 
Ik heb ook een GTS toscane pure scooter gekocht, inmiddels één jaar oud. Na een paar weken had ik startproblemen.

Er werd mij toen vermeld dat ik moest blijven rijden tot 500km en dat daarna de motor afgesteld moest worden en dat daarmee het probleem opgelost zou zijn, niet dus. Vanaf het moment dat hij een week stilstaat start hij niet meer, de batterij is op dat moment niet plat.

Je kan blijven proberen en hij maakt effectief het geluid dat hij ook maakt juist voor hij in gang schiet, maar het effectieve in gang schieten blijft uit. Hij is voor de tweede keer (nog binnen garantie) binnen in de winkel en daar zeggen ze dat er geen enkel probleem is met de scooter. Bij hun start hij juist en dan krijg ik verschillende verklaringen "de batterij was plat" tot "je geeft gas als je start en dat mag niet" tot "dan moet je hem maar elke week starten".

Als ik zeg dat ze hem een week moeten laten staan en dan opnieuw moeten proberen, dan krijg ik als verklaring "ofwel start hij, ofwel start hij niet, de termijn maakt niet uit".

Iemand ervaring hiermee? Of een idee waaraan het kan liggen? Als de scooter niet start en ik spuit remreiniger in de luchtaanvoerleiding, dan schiet hij in gang, eerder niet.
 
dat kan misschien omdat de benzine uit de carburateur verdampt. Dan moet die eerst weer helemaal gevuld worden voordat de motor aan kan gaan.
 
Back
Top