ervaring uitlaat onder standaard peugeot

dennizzz

ex scooterman
mensen,ik zit zo lang met deze vraag :? en niemand
die ik ken weet het antwoord,omdat peugeot niet echt popi jopie is hier.

mijn vraag,ik heb een onbegrenste speedfight 2 LC en wil nu
al een tijdje een snelle uitlaat,

de beste hiervoor zijn

polini for race
yasuni R
yasuni Z (zitten schotten in)
Laser X pro (grafieken al gezien op hun homepage)

maar ik moet weten welke is de beste,welke trekt het hardst.

vind de yasuni R het mooist zelf maar weet niet of
die het allerbest is,welke is het best.

iemand ervaring op peusjo en hoe hard ging hij op de teller en trok hij goed??

please help me
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Casper


en als dat nou eens niet zo is :|

Tja ik heb niet elke uitlaat geprobeerd... maar wel een aantal en ik moet zeggen dat de NR-nIX toch wel t hardst ging... (standaard dus!) maar ja nogmaals: k heb niet de luxe om alle uitlaten een keer uit te proberen ;)
 
Yasuni Z of R?
mijn ervaring is dat een Z het aflegt tegen NR-X... (franse versie k weet niet of dat verschil maakt..)
Owja en Z legt t ook af tegen een Laser :)
dit getest op 2 identieke scooters (standaard onbegrenste Vivacity`s)
 
Doet een Yasuni R het beter dan een Z op een standaard cil ??? De Z is is toch voor 50cc en de R voor 70cc en doet het dan dus minder op een 50cc, of heb ik het mis ??? Ik zit op het moment te twijfelen aan een Yasuni Z of een Laser X-pro maar als de R het ook heel goed doet een 50cc (dus ook mijn 50cc malossi giet) dan neem ik denk de R want die ziet er veel mooier uit dan de Z....

Latur
 
Wat een bielige kneusjes hier, een uitlaat doet niks kwa harder trekken of hogere topsnelheid. Enigste waar je op kan letten is de uitlaatpoort en het diameter van de pijp zodat cilindertje z'n druk ook zonder problemen kwijt kan is het al bruikbaar voor een snelle set-up. Zolang je wel rekening houdt met de demper van de terugloop want daar is de grootte in combinatie met de juiste hoeveelheid dempingswol een prioriteit. Te weinig en iedereeen hoort je op 10 km al aankomen en cilinder heeft te weinig tegendruk, en bij teveel kan je net zo goed met een begrenser in de pijp rondrijden.

En voor de terugloop pijp gappies en wappies; terugloop uitlaten worden meestal zonder dempings wol geleverd.
Dat je uitlaat hard gaat(decibel/teringherrie), zegt niet dat je sneller rijdt maar dat je waarschijnlijk eens je dempingawol moet checken. Zonder verlies je zowieso prestaties, anders kanvje er net zo goed een radiateurspijp eronder zetten.
Gaat hij wel tering hard man, heb je wel een gehoorapparaat nodig waarschijnlijk anders gaat hij niet meer zo hard....
 
Wat een bielige kneusjes hier, een uitlaat doet niks kwa harder trekken of hogere topsnelheid. Enigste waar je op kan letten is de uitlaatpoort en het diameter van de pijp zodat cilindertje z'n druk ook zonder problemen kwijt kan is het al bruikbaar voor een snelle set-up. Zolang je wel rekening houdt met de demper van de terugloop want daar is de grootte in combinatie met de juiste hoeveelheid dempingswol een prioriteit. Te weinig en iedereeen hoort je op 10 km al aankomen en cilinder heeft te weinig tegendruk, en bij teveel kan je net zo goed met een begrenser in de pijp rondrijden.

En voor de terugloop pijp gappies en wappies; terugloop uitlaten worden meestal zonder dempings wol geleverd.
Dat je uitlaat hard gaat(decibel/teringherrie), zegt niet dat je sneller rijdt maar dat je waarschijnlijk eens je dempingawol moet checken. Zonder verlies je zowieso prestaties, anders kanvje er net zo goed een radiateurspijp eronder zetten.
Gaat hij wel tering hard man, heb je wel een gehoorapparaat nodig waarschijnlijk anders gaat hij niet meer zo hard....
anderen kneusjes noemen en zelf niet op de datum letten??
 
mensen,ik zit zo lang met deze vraag :? en niemand
die ik ken weet het antwoord,omdat peugeot niet echt popi jopie is hier.

mijn vraag,ik heb een onbegrenste speedfight 2 LC en wil nu
al een tijdje een snelle uitlaat,

de beste hiervoor zijn

polini for race
yasuni R
yasuni Z (zitten schotten in)
Laser X pro (grafieken al gezien op hun homepage)

maar ik moet weten welke is de beste,welke trekt het hardst.

vind de yasuni R het mooist zelf maar weet niet of
die het allerbest is,welke is het best.

iemand ervaring op peusjo en hoe hard ging hij op de teller en trok hij goed??

please help me


Op peugeot vertikaal wil je eigenlijk gewoon een hele andere uitlaat die je allemaal hier op noemt..

Het blok werkt kwa vermogen heel anders. Zelfs met een originele uitlaat kan je opzicht al de 85 km/u op de teller aan tikken.
Daar heb je helemaal geen circuit uitlaat voor nodig..

De grap is zelfs dat ik ooit met een tecnigas basic harder ging met 85km/u op de teller. Dan je ooit met die terugloopjes zal gaan.
De meeste eindigen allemaal tot 80km/u op de teller. Enigste winst dat je haalt is een hogere acceleratie door die conus uitlaat.
Maar het nadeel is wel daar in tegen dat het benzine verbruik best omhoog gaat tegen over een geel standaard scooter.

Het beste is gewoon een standaard look a like uitlaat eronder te gingen waar die het beste op loopt.

Daarnaast kwa vermogen maakt het allemaal niks uit wat je eronder gooit voor op de straat te rijden.. De ene rijd een mini klein beetje beter dan de ander.. Maar het is achteraf allemaal gewoon verwaarloosbaar.


Wil je koppel kan je beter een leo vince ZX eronder doen.. Zal nog steeds die 80km/u aan tikken maar wel een hoop meer koppel.


Met een gianelli genetik heb ik zelf al eens de 90km per uur op teller aan getikt.. En dat is gewoon een standaard look a like uitlaat, alleen een sneller model.
 
Op peugeot vertikaal wil je eigenlijk gewoon een hele andere uitlaat die je allemaal hier op noemt..

Het blok werkt kwa vermogen heel anders. Zelfs met een originele uitlaat kan je opzicht al de 85 km/u op de teller aan tikken.
Daar heb je helemaal geen circuit uitlaat voor nodig..

De grap is zelfs dat ik ooit met een tecnigas basic harder ging met 85km/u op de teller. Dan je ooit met die terugloopjes zal gaan.
De meeste eindigen allemaal tot 80km/u op de teller. Enigste winst dat je haalt is een hogere acceleratie door die conus uitlaat.
Maar het nadeel is wel daar in tegen dat het benzine verbruik best omhoog gaat tegen over een geel standaard scooter.

Het beste is gewoon een standaard look a like uitlaat eronder te gingen waar die het beste op loopt.

Daarnaast kwa vermogen maakt het allemaal niks uit wat je eronder gooit voor op de straat te rijden.. De ene rijd een mini klein beetje beter dan de ander.. Maar het is achteraf allemaal gewoon verwaarloosbaar.


Wil je koppel kan je beter een leo vince ZX eronder doen.. Zal nog steeds die 80km/u aan tikken maar wel een hoop meer koppel.


Met een gianelli genetik heb ik zelf al eens de 90km per uur op teller aan getikt.. En dat is gewoon een standaard look a like uitlaat, alleen een sneller model.
Je hebt gezien dat het topic uit 2002 komt??
 
Back
Top