ervaring polini hi speed aerox 4takt

pedro

Well-Known Member
ik heb vandaag een polini hi speed variateur 241.258 gekocht voor mijn yamaha aerox 4takt 2016 en ik wou weten of je de afstand ring achter de graden plaat van de org variateur moet laten zitten of moet je die weg laten als je de polini hi speed variateur gaat plaatsen.

mvg pedro
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor ervaring zoek je... Installatie van dat ding is gewoon koek en ei.. Daarnaast is er bijna niemand met een aerox 4t omdat er een kut blok eronder ligt die niemand wil.
 
Wat voor ervaring zoek je... Installatie van dat ding is gewoon koek en ei.. Daarnaast is er bijna niemand met een aerox 4t omdat er een kut blok eronder ligt die niemand wil.
Wat is K*T aan dit blokje? Omdat je het niet echt kan opvoeren? Ik heb een Neo's 4T met een andere vario en superdrive plaat en loopt bijna altijd 70 echte kilometers per uur. Verder staat 27000 km's op en nog nooit is gehad. En loopt 1 op 55. Dat is wel K*T, toch.
 
Kan mij niet echt voorstellen dat de motor het volledige vermogen dan heeft.. En je kracht mist aangezien die blokken worden begrensd op motor toeren tal.ECU. Ik snap dat boven de 10.000 rpm het zoiezo geen nut heeft op een 4-takt. Aan de ECU valt zelf weinig te veranderen, aangezien alleen de dealers dit wellicht kunnen doen (zelfde verhaal als met de ditech en de TSDI scooter destijds)

En ook de onderdelen zijn gewoon gigantisch over priced.
 
Last edited:
Wat is K*T aan dit blokje? Omdat je het niet echt kan opvoeren? Ik heb een Neo's 4T met een andere vario en superdrive plaat en loopt bijna altijd 70 echte kilometers per uur. Verder staat 27000 km's op en nog nooit is gehad. En loopt 1 op 55. Dat is wel K*T, toch.

.. Beste DTS, Voor de goede orde... Welk bouwjaar is jou Neo`s ??
 
.. Beste DTS, Voor de goede orde... Welk bouwjaar is jou Neo`s ??
Mijn Neo's komt uit 2011 maar wat heeft dat te maken met het 4-takt motorblok van de Aerox hierboven.
Het blokje van de Aerox en de Neo's zijn precies hetzelfde. Zelfde ECU, Cylinder, injectie ect.ect.
Beide blokjes worden op toeren en een vario begrensring afgeregeld.
Dus de meest simpele en goedkoopste manier sneller maken is een gradenplaat van een 2-takt Yog-R, Neo's of Aerox erin sleutelen of een complete set van Polini of Malosi speciaal voor de 4-takt erin stoppen.
Het blokje zal dan bijna nooit meer de toerenbegrenzer inschieten.
 
..Thanx voor de Reply/ Feedback ... dat is dan duidelijk, oudere Neo`s 4-takt hebben een ander blok en elektronika als ik het goed heb .
Nieuwere Aerox opvoeren is een dure hobby zover ik het begreep , Malossi Kit ... Cilinder en elektronika... wat een dure hobby is .

Echter jou ervaring is voor vele goed mee te leven..... Thanx.
 
..Thanx voor de Reply/ Feedback ... dat is dan duidelijk, oudere Neo`s 4-takt hebben een ander blok en elektronika als ik het goed heb .
Nieuwere Aerox opvoeren is een dure hobby zover ik het begreep , Malossi Kit ... Cilinder en elektronika... wat een dure hobby is .

Echter jou ervaring is voor vele goed mee te leven..... Thanx.

Oudere Neo's hebben geen ander blok en geen andere elektronika, dus dat heb je niet goed.
Maar goed, geen probleem.
In de kleine 30 jaar in de snor/ bromfietsen en scooter vanaf de eerste dag dat er brom en snorscooters op de openbare weg werden toegelaten en daar heel veel van verkocht en gerepareerd te hebben, weet ik wel waar ik over praat.
 
Mijn Neo's komt uit 2011 maar wat heeft dat te maken met het 4-takt motorblok van de Aerox hierboven.
Het blokje van de Aerox en de Neo's zijn precies hetzelfde. Zelfde ECU, Cylinder, injectie ect.ect.
Beide blokjes worden op toeren en een vario begrensring afgeregeld.
Dus de meest simpele en goedkoopste manier sneller maken is een gradenplaat van een 2-takt Yog-R, Neo's of Aerox erin sleutelen of een complete set van Polini of Malosi speciaal voor de 4-takt erin stoppen.
Het blokje zal dan bijna nooit meer de toerenbegrenzer inschieten.


Ik las op het inet dat er een shim ring tussen de vario bus en de half poelie zit.. Het schijnt dat als je die achter de originele vario doet dat hij dan ook een stukje harder kan..

Alleen deze shim nooit eruit nemen,. anders zit de vario los op de krukas.. Door hitte komt hij dan voor altijd vast op de krukas te zitten en krijg je hem niet meer eraf..

Beste is een J-costa vario erin zetten.. Dan zou die rond de 70 - 85km op teller moeten kunnen halen.
 
Die shim ring waar je het over hebt, is maar 0.03 mm dik. Daar gaat de scoot echt niet van vliegen. Een J.Costa vario zou misschien het verschillen maken. Dat ik zou ik een keer willen uitproberen.
 
Heeft er al iemand de j costa getest of ervaring met deze variateur voor de yamaha aerox 4t of neos 4t of en ik heb deze gezien op internet en op de site van amazon.
 
Ik heb zelf geen ervaring mee.. Maar zag een 2ehandse advertentie die zo`n aerox verkocht met die vario erin.. Volgens hem zou de scooter tussen de 70 - 80km (denk op teller) lopen.
 
Back
Top