ervaring mhr team 50 uitlaat

wesco

Well-Known Member
hallo ik ben al een tijd erg actief met de brommer cross

nu is mijn setup

polini evo 50
16 mm phbg carb en een 19 mm phbg carb
hpi 2006 1 curve
c20 bida uitlaat
stage 6 8 kleps menbraam
kompleete overrange set van malossi

nu loopt de scooter als een trein daar gaat het niet om
maar het toch het idee dat de c20 niet helemaal alles uit de cilinder haalt

nu ben ik dus an het rond kijken na een goede 50 cc pijp

om dat brommer cross nog wel even wat anders is als op straat rijden
moet ik dus ook een uitlaat hebben die niet snel scheurt of dat ik binnen 1 uur mijn demper in 3 stukken heb liggen

ik heb al wel wat na gezocht op internet nu is mijn oog dus gevallen op een
mhr Team 50 uitlaat om dat er word ge zegt dat de evo 50 pijp snel scheurt en erg veel herrie maakt

wie kan mij vertellen dat ik met deze uitlaat een betere heb als dat ik nu heb

mvg wesco
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt Een Bidalot Carrera 20 , Als je overstapt op een MHR Team uitlaat voor een Evo 50cc zal dit wel een verschil zijn , Ik denk dat je wel verschil gaat merken , als je die andere uitlaat eronder beunt en hem goed afstelt denk ik dat je Scoot beter rijd dan met je oude uitlaat , succ6 ermee .
 
dat de uitlaat zomaar scheurt is imo onzin , dat ligt eerder aan de gebruiker, verkeerde montage oid..

wat jij nodig hebt is een pijp die en vermogen geeft en koppel , dit krijg je imo het beste als je een uitlaat laat berekenen hiervoor..

verder is een 70cc uitlaat niet de meest ideale uitlaat om op een 50cc te gebruiken in dit geval , vooral de diameter van de bocht zal aardig groot zijn tov een uitlaat die wel gemaakt is voor 50cc.

ik neem aan dat je piaggio hebt?
 
dat de uitlaat zomaar scheurt is imo onzin , dat ligt eerder aan de gebruiker, verkeerde montage oid..

wat jij nodig hebt is een pijp die en vermogen geeft en koppel , dit krijg je imo het beste als je een uitlaat laat berekenen hiervoor..

verder is een 70cc uitlaat niet de meest ideale uitlaat om op een 50cc te gebruiken in dit geval , vooral de diameter van de bocht zal aardig groot zijn tov een uitlaat die wel gemaakt is voor 50cc.

ik neem aan dat je piaggio hebt?

ow ja sorry vergeten te vermelden ik rij idd met een piaggio blokje

het punt dat een uitlaat snel scheurt licht idd niet voor de volle 100% aan de uitlaat maar goed als de uitlaat van zich zelf al een slechte pas vorm heeft dan ga je al nat

maar goed dat even ten zijde

ik heb idd een uitlaat nodig die koppel onder in heeft en het liefste nog het zelfde vermogen of mis iets meer geeft als nu
ik weet dat een 70 pijp niet ideale is daarom zoek ik ook wat anders en vraag hier na ervaringen van anderen

maar goed je hebt het over een opmaat uitlaat heb je mis goede adressen die dat voor mij kunne doen en dan ook echt berekenen ik het probleem dat hier in de buurt een paar prusters zitten die berekenen niks en doen volgens hun alles op hun eigen ervaring ( :L)

+ heb al een een tuner aan geschreven een paar keer maar dan laten ze niks meer van hun horen dat geeft mij het idee dat ze liever niet met 50 cc bezig zijn maar liever met de grotere vermogens

mvg wesco
 
slechte pasvorm = pasmaken , de uitlaat mag niet zomaar scheuren , geen evo , geen mhr , geen enkele uitlaat..

een opmaat uitlaat bestaat niet , een berekende uitlaat wel..

een uitlaat maak je JUIST door ervaring , een uitlaat berekenen is niet moeiliijk maar om de uitlaat zo te berekenen dat ie ook echt goed presteerd is een andere verhaal , en daar komt dus ervaring bij kijken..

of het nou 50cc is of 1000cc , tunen blijft tunen , en juist een 50cc is relatief makkkelijk aan te werken en ook nog een leuk vermogen uit te halen..

waar woon je ongeveer ? dan is het mischien wat makkelijker om te zeggen wie je goed zou kunnen helpen.

of als je het niks uit maakt zou je bijv. eens met DDL tuning , of twins oid contact op kunnen nemen , beiden zijn in staat om een uitlaat te laten maken naar hun ervaring en berekeningen.

ik zelf maak ook wel uitlaten , echter heb ik me nog niet met 50cc uitlaten bezig gehouden , wat ik wel van plan ben overigens.

ben je al eens op de testbank geweest met het ding?
 
oke mis was een op maat uitlaat niet de goede woord keuze
maar idd een berekende uitlaat

ik snap dat als je een uitlaat berekend en maakt naar de wensen van die persoon dat het nooit in 1x goed kan wezen

en om op de test bank verschillen de runnen te maken en elke run de uitlaat iets aan te passen om zo zo dicht mogelijk bij de wensen van die persoon te komen en idd daar heb je het liefste veel ervaring voor nodig zo dat de tuner een goede inschatting kan maken hoe de pijp moet worden en het meest bij mijn wensen komt

ik woon in de achter hoek ( winterswijk ) heb in mijn brommer sprint verleden een aantal keren bij marco XSH op de bank gestaan om zo uitlaten testen

maar ik heb geen ervaring met berekende uitlaten om dat hier in de buurt eigelijk alleen maar een STE zit en deze jongens maken een pijp volgens hun zeggen op hun eigen ervaring en er word niks getest op een vermogens bank en dit geeft als resultaat een pijp met veel toeren en weinig koppel

van ddl tuning heb ik nog nooit gehoord zal eens na zoeken op internet
van twins ben ik niet echt kapot van heb hun een paar keer gebeld en krijg elke keer niks gedaan van hun wat ik ook vraag zo gauw ik begin over 50 cc of onderdelen waar ik goede ervaring mee heb en wat hun kompleet de grond in stampen dat is mijn ervaring en wil dus niet zeggen dat ze geen verstand hebben van de tuning

met mijn crosser ( scooter ) heb ik nog niet op de tets bank gestaan
xsh zit niet meer op hun oude locatie en ze reageren niet op hun mail
 
lijkt me opzich vreemd dat Twins dit echt in de grond stampt , ze zijn immers zelf Nederlands kampioen geweest in 50cc scooterklasses , en hebben meerdere mensen naar de top gebracht met 50cc , lijkt me stug dat ze iets niet zomaar willen doen.

mischien denken ze dat je niet serieus bent oid , voor zulke dingen kun je meestal ook het beste de mensen persoonlijk spreken.

het is imo wel handig om te weten wat je nu aan vermogen en koppel hebt , en op welk toerental , zo kun je beter overzicht houden over wat je doet , en wellicht is er nog wel veel meer vermogen en koppel uit te halen.
 
Ik zou als ik jou was als je toch actief bent in de brommercross gewoon een keer op een cross van het NK Bromfietscross naar Anthony toe lopen. Hij is daar zelf ook altijd aanwezig in de schakelklasse met een Honda HM-CRE
 
mja , dat zet nu ook geen zoden aan de dijk , dan moet ie eerst wachten tot er een cross is waar twins ook aanwezig zijn, en dan moet ie nog alles bespreken , ik neem aan dat ie VOOR dat ie gaat crossen de boel in orde wil hebben ;)
 
Klopt maar die paar pks die hij misschien mist kan hij wel goedmaken met zijn rijstijl. En er zijn toch al enkele crossen in het NK geweest dus als hij niet optimaal heeft gereden kan hij al geen 1e meer worden.

Crossen die nog volgen:

……..: Neerijnen
27 juli: Bentelo
12 september: Den Dungen (DTS)

Snap ook niet waarom Anthony moeilijk zou doen omdat hij 50cc rijd want hij rijd zelf ook met een 50cc op zijn Honda.
 
hallo melv16 even ter info ik rij geen nk brommer cross maar ik rij de uurs crossen mee dus de crossen die tussen de 3 en de 8 uur duren nk brommer cross vind ik te kort je hebt een paar manches van 15 minuten en dan heb je het al weer gehad dat is mij niet waar ( maar goed iedereen zijn eigen keuze )

de Anthony waar jullie het over hebben kan best een hele goede zijn en ik stamp ook niet twins scooter serves in de grond ik post hier aleen mijn eigen ervaring + het beste contackt wat ik met deze beste man kan maken is via de telefoon en via deze weg kom ik er niet verder mee wat ik erg jammer vind en als ik al niks voor elkaar kan krijgen via telefoon ga ik de gok niet wagen om mijn hele bende in te pakken en naar de andere kant van het landt te rijden om daar als nog afgewezen te worden

en idd onze scoot is nu op onze eigen ervaring afgesteld ik ben nog aan het zoeken waar ik het beste op de test bank kan gaan maar dat kan ook altijd nog als ik bezig ben om een berekende pijp te laten maken
 
Back
Top