Ervaring met Vertex zuigers?

Originally posted by jorick

ik rij met "gewone" vertex zuiger... dingen zijn goedkoper dan malossi hebben ook gewoon 1 zuigerveertje en gaan echt LANG mee. :) iets van 6 wedstrijden en de 4 uursrace mee gereden en hij kon eigenlijk zo terug in het doosje.. nix aan te zien.. helemaal schoon.

Dat komt gewoon doordat je met een toerendrukkende yamashi uitlaat raced. Dat scheeld slijtage in zuigers. Tenminste dat is wat een racer mij ooit eens vertelde.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Is die Vertex van € 30 een gesmede zuiger, net als je Team-zuiger? Lijkt me niet...

Ik zou niet weten... Er zat wel dus een donkergrijze coating op (zoals eerder gezegd)... Hoe kan je dat precies zien dan, of ie gesmeed is of niet? En zal dat veel uitmaken?
 
Een Vertex-zuiger is er toch alleen in de uitvoering met bollekop, naar mijn weten??

Anders maak je je naam wel ERG goed waar, met je vertex-zuiger
in een Manston 8P 8P 8P 8P

Alfonso


Originally posted by aerox-evo70
ik heb in manston en in evo ook vertex zuigertje gehad, was wel goed... maar koste wel iets meerdan 30 euro, dus nu toch maar evo zuigertje gehaald.
8P
 
Fons; zal wel een Manston-Replica zijn geweest...

Rudi; geen idee... Twins heeft ze i.i.g. liggen, alleen zijn die dingen niet gesmeed, en hebben een donkergrijze coating...
 
Damn, nu ik erover nadenk zijn dat zuigers met 2 zuigerveren [moet minder drinken met dit soort dagen :S]... Mjah, als je met zo'n prijzige cilinder rijdt, weet je van tevoren dat de zuigers prijzig zijn, en dat je er niet onderuit komt met een zuigertje van €30, mijns inziens...
 
En 't gaat trouwens niet puur om 't geld, maar omdat evo10pen zuigertjes nu moeilijk te verkrijgen zijn... En ik probeer alleen ff info te krijgen over Vertex zuigertjes... Wat zou jij doen dan? Een evo zuiger van 65euro of een Vertex zuigertje van 30euro als ze allebij dezelfde kwaliteit hebben...
 
de vraag is dus of die vertex ook gesmeed zijn. zo ja dan zou je ipc net zogoed voor een vertex kunnen gaan.

zijn ze niet gesmeed. dan heeft Bart idd gelijk.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Dan heeft meneer Beta Man een gat in de markt gevonden, een gesmede zuiger voor € 30 vind ik best knap...

Ik heb er net 1 gekocht bij Massink, hij was 34euro, enkele zuivgerveer en een grijze coating... Die jongen zei dat 't dezelfde zuiger was als Evo's mee leveren.... Hij zei ook dat ie gesmeed was. Hoe kan je een gesmede zuiger herkennen?
 
Originally posted by Hilly
bij een niet gesmede zitten aan de binnenkant (onder de kop zegmaar) van die lijntjes geloof ik

Ik hou hier een evo en vertex zuigertjes naast elkaar, en ze hebben aan de binnenkant allebij van die streepjes... voor de rest zien ze dr gewoon precies 't zelfde uit...
 
Ik kan me idd ook niet voorstellen dat die Vertex zuiger in een manston gaat ivm dat de originele zuiger (die bijgeleverd is) een platte kop heeft.Nou kost een Hebo zuigertje (origineel) maar 45,- euro en dat is in mijn ogen niet heel erg veel.Het kost gewoon een hoop geld.Vertex zuigers zijn verder gewoon erg goed.Wij monteren ze ook in cilinders zoals evo, athena, athena r, MHR.En ze gaat beslist langer mee als een malossi zuiger (is idd asso).Dus ik zou in jou geval gewoon voor die vertex gaan.
 
Op 't doosje van mn Vertex zuiger staat:
POLINI TRASF. Minarelli
Cod. 2560/A
Dia: 47,55 (z9)

Hij zei ook dat 't echt dus een Polini zuiger is, en nu zie ik 't ook op het doosje staan.
Alleen, Polini heeft toch ook geen eigen gieterijen?
Nog mensen die weten hoe je een gesmede zuiger t.o.v. een niet gesmede zuiger kan herkennnen?
Ik zat ook 's ff op mn Mhr doos te kijken, en nu staat daar een plaatje op van een ac Mhr, en bij die kit staat ook zon Zuiger met een grijze coating. Ik denk dus echt dat ik een gesmede zuiger heb.
 
Back
Top