Ervaring met Vertex zuigers?

George

Well-Known Member
Mensen, ik moet een nieuwe zuiger hebben voor mn Mhr cilinder. Nou vind ik die originele Mhr/Evo zuigertjes toch een beetje duur en zocht ik een alternatief. Ik kwam een tijdje geleden dan ook bij Massink en daar liet die kerel me een Vertex zuigertje zien voor in mn Mhr. Hij zei dat dit echt goeie kwaliteit was. 'T zag er gewoon goed uit, goed afgewerkt, mooi enkel zuigerveertje en je hebt er drie maten in: A,B,D als ik me nie vergis. 'T zuigertje kost maar 30euro, en dat vind ik echt dus wel meevallen. Weten jullie dus of 't wat is?

Dan mn 2e vraag...
Ik heb mn blok nu uitelkaar liggen voor een nieuw krukasje, maar nu zat ik zo 's ff te kijken naar die 2 oliesmeerkanaaltjes en kan je die niet gewoon wat groter boren? Gewoon puur voor de smering van de lagertjes... Je zal natuurlijk wel de carterdruk verlagen. Hebben jullie hier ook een antwoord op?

Alles voor Minarelli Horizontaal btw.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb Vertex zuiger in me Hebo NG. en het is een C zuiger.
Zat overigens wel in een Hebo doosje. En er werd mij verteld dat die ook in Evo's passen of verkrijgbaar waren. Maar Malossi zuigers zijn toch Vertex zuigers? Dat las ik iig ergens.

Koste mij trouwens 49.95 euro. Zal wel zo zijn omdat het in een Hebo doosje zat. Tis wel Piaggio waar ik over praat.. alle beetjes helpen. :D
 
Vertex-zuigertje zou ik gewoon proberen. Eventueel met een micrometer de maatvoering controleren (rondheid en coniciteit).
Malossi (en Polini) zijn onredelijk duur met hun zuigers (geziend de prijs van een komplete cilinderkit)

Smeerkanalen voor lagers vergroten is niet nodig. Doe je dat wel dan hoef je over je carterdruk al helemaal niet in te zitten. Gewoon goede olie gebruiken en wat vetter smeren.
 
Originally posted by mario
Vertex-zuigertje zou ik gewoon proberen. Eventueel met een micrometer de maatvoering controleren (rondheid en coniciteit).
Malossi (en Polini) zijn onredelijk duur met hun zuigers (geziend de prijs van een komplete cilinderkit)

En waar komen die Polini en Malossi zuigertjes vandaan dan???
Die komen echt niet uit de polini en malossi fabriek hoor!

:|
 
malossi zuigers zijn van vertex.. alleen worden ze speciaal voor malossi van pisbakkenaluminium gemaakt :)

een mhr zuiger gaat maar 1 race mee.. meestal daarna al helemaal zwart onder de zuigerveer omdat de zuiger gewoon "op" is. (diameter een paar 100ste afgenomen)

ik rij met "gewone" vertex zuiger... dingen zijn goedkoper dan malossi hebben ook gewoon 1 zuigerveertje en gaan echt LANG mee. :) iets van 6 wedstrijden en de 4 uursrace mee gereden en hij kon eigenlijk zo terug in het doosje.. nix aan te zien.. helemaal schoon. Daar moet je eens een malossi zuiger van 1 race oud naast leggen.. :) je zou zeggen dat er minstens 100.000 km mee gereden is.
 
Originally posted by jorick
malossi zuigers zijn van vertex.. alleen worden ze speciaal voor malossi van pisbakkenaluminium gemaakt :)

een mhr zuiger gaat maar 1 race mee.. meestal daarna al helemaal zwart onder de zuigerveer omdat de zuiger gewoon "op" is. (diameter een paar 100ste afgenomen)

ik rij met "gewone" vertex zuiger... dingen zijn goedkoper dan malossi hebben ook gewoon 1 zuigerveertje en gaan echt LANG mee. :) iets van 6 wedstrijden en de 4 uursrace mee gereden en hij kon eigenlijk zo terug in het doosje.. nix aan te zien.. helemaal schoon. Daar moet je eens een malossi zuiger van 1 race oud naast leggen.. :) je zou zeggen dat er minstens 100.000 km mee gereden is.
maar die heb je weer niet in team uitvoering..............
 
Ik heb op mn vertex die bij mn gilardoni zat een c sluiting (dacht dat het zo heette) Ik vind het er maar zwak uitzien. Het slotje zit boven in de riggel voor de zuigerveer ipv in het midden. De zuigerveer loopt er dus half onder. Is dit inderdaad niet zo sterk systeem of heb ik het mis?
 
Originally posted by Menn0
Ik heb op mn vertex die bij mn gilardoni zat een c sluiting (dacht dat het zo heette) Ik vind het er maar zwak uitzien. Het slotje zit boven in de riggel voor de zuigerveer ipv in het midden. De zuigerveer loopt er dus half onder. Is dit inderdaad niet zo sterk systeem of heb ik het mis?
dat hoort zo en is goed, betere afdichting
 
Originally posted by Beta Man
En mn Mhr zuigerveer is 0.8mm... Dan gaan de prestaties met die vertexzuiger/veer van 1mm toch achteruit?
verschil zal niet merkbaar zijn, maar er is iid meer oppervlakte weerstand.
 
Toen ik laatst een Vertex zuiger kocht (van 40 euro, maar das niet echt een groot verschil) scheen het een gesmede zuiger te zijn. Er zat ook iets van een coating op de zuiger.
 
Back
Top