Ervaring met Tuners.

Allereerst, wat Sander zegt, is dus precies wat ik bedoel :) Maar..ik snap echt je punt wel, en ik ben hier echt niet om Joost te verdedigen, dit topic is juist om de waarheid naar boven te halen, en dat is wat jij nu doet, dus ik vind het alleen maar goed dat je zo eerlijk bent. En gezien het feit dat de spoelers maar voor de helft open gaan, dat valt gewoon niet goed te praten.

Ik wil alleen duidelijk maken dat je er wel kritisch naar moet kijken, het verhaal van 2 kanten bekijken. Maar ik probeer het echt niet goed te praten ofzo, dit is gewoon niet netjes afgeleverd, klaar. Ik ben wel benieuwd naar het 'pleidooi' van Joost....aangezien ik, en vele met mij, zijn werk wel iets hoger hadden zitten dan dit. Tenminste..ik heb betere dingen/resultaten gezien.

Als je vraagt om de cilinder stage 3 te doen, als je kijkt wat er op hun site staat wat stage 3 inhoudt, dan is er precies de helft NIET van gedaan.

Als Joost de nodige machines/gereedschap niet heeft om de spoelpoorttiming aan te passen, dan hoeft hij het ook niet op zijn site te zetten.

Ter verduidelijking:
Met 1 voetpakking en 1 koppakking (diegene dat bij de cilinderkit zit) gingen de spoelpoorten maar voor de helft open...
Hierover heeft Joost zelfs niets gezegd, dus ik vermoed dat hij niet eens 1 keer de zuiger en cilinder op het blokje gemonteerd heeft om te kijken hoe het precies zit...
 
Last edited:
Ik ben het met je eens dat blijkt dat Joost meer belooft heeft dan uitgevoerd (mits hij je die dingen ook echt belooft heeft en dus niet wat op de site staat).
Beter wachten we op antwoord van Joost. Misschien bedoelde hij wel dat ie alles netjes zou maken voor 160 ( lees: alleen netjes maken).
Maar normaal ben je alleen al 160 euro kwijt voor de cilinder.
Wat hij heeft uitgevoerd is imo netjes gedaan. Hij heeft genoeg ervaring hiermee.

Je hebt niet teveel betaald, dus je bent niet opgelicht.

Je zegt dat jou zelf getunede membraan beter is.
Waarom breng je dan uberhoud je spullen naar een tuner?

Groot is niet altijd beter.
Op het oog zie je niet altijd elke aanpassing.
Een hele kleine aanpassing kan grote gevolgen hebben.


Wat is stage 1 ,2 ,3 ,4 of 5 volgens jou?
Dacht je dat elke tuner de zelfde stages hanteerd?
Dit is iets wat een tuner zelf bepaald.
Een stage 5 koopmans, is niet een stage5 twins.

Het is hun eigen stappenplan.
Als Joost aan deze werkzaamheden een bepaalde "stage" wil hangen, is HIJ de gene die bepaald of het een 1,2,3,4 of 5 is.

Het is afhankelijk van de capaciteiten van de tuner.
Daarom vind ik "max tuned" ook altijd zo dom klinken. :)
 
Daarom vind ik "max tuned" ook altijd zo dom klinken. :)

Tenzij je tuner max heet. :+

Ben het ook met Tommy eens, heb genoeg van joost gezien wat er wel degelijk goed uit zag en ook nog eens lekker scoorde. Dat membraan ben ik wel met je eens, daar had nog wel meer in gezeten.
 
mijn ervaring met tuners:

dit is een lang verhaal maar dan schep ik wel duidelijkheid.

henk slinger, importeur van malossi, angly dutch.

speed 7t nieuw met carters door henk laten tunen max.

kreeg alles terug op tijd dus dat was goed.
alleen toen ik op de bank ging werd ik teleur gesteld.
na 2,5 uur banken kwam ik niet hoger dan 20,6 pk.
advies van epc squish verhogen wat te krap stond volgens hun, wat henk me wel had aangeraden.

na 2 dagen ben ik terug op de bank gekomen en scoorde weer niet hoger dan 20,6 pk.

ik snapte er niks van want onze goeie man had me toch een zeer hoog vermogen beloofd.

ik na 4 maande naar epc en daar mijn hele blokje maar laten tunen.

daar kwam epc tot ontdekking dat hij hem stukke beter had kunne tunen.
afwerking was matig.
hij was getuned voor een 19 mm, dus circuit.(dit zijn woorden van epc)
en hij wist dat het voor sprint was en 28 mm had.
hij zei dat er 2 punten waren waar hij duidelijk vermogen uit kon halen.

meran men blokje getuned en na 2 weken klaar.
2 weekjes later op de bank en kom er met een score van 23,4 pk vanaf tot aller verbazing van iedereen.

zeer netjes dus van epc.

henk slinger die in de hemel altijd wordt geprijst laat hier even zien hoe het dus even niet moet.
een verschil van 2,8 pk.

en henk had me nog de mhr 2006 pijp geadviseerd die ik ook nog heb getest met zijn tune werk wat me 1 pk slomer maakte

naar mijn mening heeft henk wienig ervaring met minarelli want met piagio haalt hij wel nette scores.

nogmaals epc zeer netjes en geen gladde praatjes.
henk gladde prater en ik vind het een oplichter want ik ben 300 euro kwijt voor slechte tuning.

dit zal niet iedereen leuk vinden om te lezen dat ik hem eigelijk kleineer maar zo denk ik over deze persoon.

mvg david
 
Ik heb ook zeker niet te klagen over joost zn werk.

Als je kijkt waar hij het doet, en wat het kost is de prijs kwaliteit verhouding zeer goed te noemen in mijn ogen.

Ik heb mijn evo, carters en inlaat daar laten tunen, en was er zeer tevreden over, helaas nooit op de bank gestaan, maar op straat voelde het beduidend beter.

Daarna nog een speed carter en met een stnd speed04, rhq en malossi rotor in elkaar laten zetten voor 30 euro. Ook gewoon zeer netjes!


verder altijd vriendelijk, voor vragen kan je ook altijd bij hem terecht en zal altijd zn afspraken nakomen, dus vind het een beetje laf om te zeggen dat hij geen ervaring oid heeft, want er rijden genoeg mensen met 3br spullen die er wel tevreden over zijn en die ook goede tijden/ scores neerzetten.

Wat jou ervaring is is natuurlijk gebaseert op wat jij goed vind, en op de foto's is het wat moeilijk te zien.
 
Ik ben het met je eens dat blijkt dat Joost meer belooft heeft dan uitgevoerd (mits hij je die dingen ook echt belooft heeft en dus niet wat op de site staat).
Beter wachten we op antwoord van Joost. Misschien bedoelde hij wel dat ie alles netjes zou maken voor 160 ( lees: alleen netjes maken).
Maar normaal ben je alleen al 160 euro kwijt voor de cilinder.
Wat hij heeft uitgevoerd is imo netjes gedaan. Hij heeft genoeg ervaring hiermee.

Je hebt niet teveel betaald, dus je bent niet opgelicht.

Je zegt dat jou zelf getunede membraan beter is.
Waarom breng je dan uberhoud je spullen naar een tuner?

Groot is niet altijd beter.
Op het oog zie je niet altijd elke aanpassing.
Een hele kleine aanpassing kan grote gevolgen hebben.


Wat is stage 1 ,2 ,3 ,4 of 5 volgens jou?
Dacht je dat elke tuner de zelfde stages hanteerd?
Dit is iets wat een tuner zelf bepaald.
Een stage 5 koopmans, is niet een stage5 twins.

Het is hun eigen stappenplan.
Als Joost aan deze werkzaamheden een bepaalde "stage" wil hangen, is HIJ de gene die bepaald of het een 1,2,3,4 of 5 is.

Het is afhankelijk van de capaciteiten van de tuner.
Daarom vind ik "max tuned" ook altijd zo dom klinken. :)
Toen ik mijn spullen bij Joost bracht was het duidelijk, het onderste mocht uit de kan gehaald worden.
Op de website staan stages, met daarbij de dingen die gedaan kunnen worden ter informatie om er een beeld over te krijgen aan wat je u dan min of meer kan verwachten.
Joost heeft dingen aangerekend, terwijl hij die niet heeft uitgevoerd.

Pas toen ik de onderdelen terugkreeg, heb ik zelf een ander (origineel) membraan gaan tunen, gewoon omdat het 3br bewerkte membraan erg bagger was en ik het zelf wou proberen dan.


Maar heb je al contact gehad met Joost dan? tenminste zou ik eerder doen dan alles hier posten:)
Jazeker, na aanraden van Joël heb ik contact opgenomen met Joost.
Joost bleef doorhameren dat alles wat gedaan was gewoon goed was. Maar ik vond dat er te weinig gedaan was voor hetgene dat ik betaald heb. Weinig aan de cilinder gedaan (spoelpoortiming, zuiger,...) membraan maar zeer bagger gedaan.
Uiteindelijk wou Joost dat ik de onderdelen terug opstuurde en hij het verder wou tunen.
Tja, mijn blok zat toen al helemaal in elkaar, klaar voor mijn eerste en laatste meeting van het seizoen (meeting Harelbeke).
Als ik de onderdelen terug moest opsturen ging ik die meeting missen. Joost had de onderdelen meteen maar iets beter onder handen moeten nemen.


Tenzij je tuner max heet. :+

Ben het ook met Tommy eens, heb genoeg van joost gezien wat er wel degelijk goed uit zag en ook nog eens lekker scoorde. Dat membraan ben ik wel met je eens, daar had nog wel meer in gezeten.
Dat dacht ik ook, ik las hier ook allemaal goede commentaren over scooteronderdelen.
Dit is een Honda Camino motorblokje, Joost vond het een "uitdaging" om eens wat anders te tunen dan steeds scooteronderdelen.
Had het allemaal mooi getuned geweest, dan had ik hier graag zeer goede commentaar komen schrijven.
Ik ben niet tevreden over het resultaat, dus moet ik zeggen wat ik erover vind hé.

Toch leuk om te horen dat je er hetzelfde over denkt over mijn membraan.
Stel dat er geen andere membranen ter beschikking zijn, ik denk dat jullie dit membraan nog niet zouden gebruiken voor op jullie scooter met een 24-28mm carburateur...
Dit membraan heeft gewoon TE weinig doorlaat.

Maar nogmaals, ik zeg niet dat mijn membraan genoeg doorlaat heeft, maar in mijn ogen toch wel beter hoor...


dus vind het een beetje laf om te zeggen dat hij geen ervaring oid heeft
Ik zeg ook niet dat hij geen ervaring heeft.
Ik zei: "Tijdgebrek? Geen motivatie? Geen kennis?"
Overal mooi een vraagteken achter.

Ik weet ook wel dat hij genoeg kennis en ervaring heeft, dat bewijzen jullie met possitieve reacties.
 
Last edited:
Mijn ervaring met 3BR is goed. Heb een replica gehad die door hun gedaan was. Geen kei bijzondere cilinder, maar gewoon leuk. Enige wat ik niet fijn vind aan 3BR is het logo wat erg rommelig oogt, dus dat is opzich wel een compliment naar de mannen van 3BR.
 
Om even op bovenstaande in te gaan, enkele feiten van mijn kant:
-punten op de site zijn RICHTLIJNEN. Ik loop dus niet standaard dat lijstje af.
-quote uit emails van de betreffende persoon:
Het membraan zelf was ook niet goed getuned vind ik... Oké, dit heb je gratis bewerkt,
-wat cilinder betreft, ik claim nergens spoeltimingen aan te passen.
-toen het spul opgehaald werd was er geen commentaar. later inderdaad contact gehad per mail en aangeboden de spullen terug te sturen zodat ik, met de eigen visie van de persoon, de spullen alsnog naar zijn specifieke wens aan kon passen. hier is niet op ingegaan dus dan is er voor mij op dat moment geen mogelijkheid het op te lossen/te verbeteren.
-persoon vond het erg jammer dat de ovale poort niet volledig recht was. van te voren is deze specifieke wens niet tot uiting gebracht. Als ik deze dan vervolgens licht afbuigend maak aan de bovenkant (wat gangbaar is) is hij hier niet tevreden mee.

Ik wil over het hele geheel nog 2 dingen zeggen:
1)je mag nog steeds je spullen terugsturen zodat ik aan kan passen voor je wat je nog gedaan wilt hebben
2)als je meer vertrouwen hebt in andere tuners moet je natuurlijk gewoon gelijk daarheen gaan. In deze wereld zeggen de meesten alleen maar slechte dingen over elkaars werk, logisch dat je dan afgezeken word. Als je dan blijkbaar meer waarde hecht aan de mening van diegene, ga er dan in eerste instantie gelijk heen!

Verder zeggen de reacties van andere klanten+buitenstaanders ook wel wat denk. Het is niet dat ik probeer mensen te naaien ofzo, ik doe dit gewoon een beetje als hobby erbij om mensen voor niet te veel geld een leuk blokje te bezorgen, niet dat ik het werk of deze scenen nou nog zo leuk vind. Zeker het moddergooien ben ik goed zat. Voldoet het niet aan je eisen dan moet je er mee terugkomen, maar het posten lost natuurlijk weinig op imho.
 
Nog een toevoeging over de poorthoogtes en openen: Ik hoef cilinders niet te monteren om timingen te bepalen en openingen te bepalen. Met de slag en poorthoogtes en liggingen is dit gewoon te berekenen. Zelf zei je later ook dat na afdraaien het wel gewoon goed uitkwam, ook qua timingen. Dat bij montage de deck clearance zo vaag uitkomt dat niet alles lekker opent is niet perse aan mij toe te rekenen: ik heb de cilinder immers niet gemonteert en hier is ook niet voor betaald. Als ik hem wel gemonteerd zou hebben en ik zou zien dat die deck clearance zo gaar is dan kan ik em wel ff afdraaien ja, uiteraard tege meerprijs(voor niks gaat de zon op, neem niet aan dat joel dit gratis doet).
Wegens tijdsdruk kon ik e.e.a. niet meer uitbesteden zoals het maken grondplaat waar ook om gevraagd was en o.a. dus ook het afdraaien van het deck.
Het enige wat mij wellicht wel concreet valt aan te rekenen is dat ik bij afleveren niet de kanttekening heb geplaatst dat het wijselijk is de deck clearance en opening van de poorten te checken alvorens te monteren en eventueel bij te stellen. Ik moet hier overigens aan toevoegen dat dit tot noch toe nooit nodig was: De betreffende cilinder is blijkbaar uit de doos in zodanige staat dat de betreffende waarden hoe dan ook nooit netjes zijn: bij scooters komt dit eigenlijk niet voor.
Samenvattend geef ik toe dat ik dus even had moeten zeggen dat de poortopeningen en deckheight bij montage(die door klant zelf is gedaan en waarvoor niet betaald is) gechecked hadden moeten worden, dat is wel mijn fout. Carter vind ik prima maar zou ik bij klachten best na willen bewerken met specifieke eisen. Cilinder was ik ook bereid na te bewerken met specifieke eisen en membraan is niet voor betaald. Ik heb dus aangeboden de dingen die ik eventueel kan verbeteren alsnog gratis te laten bijwerken maar ivm omstandigheden is hier niet op ingegaan.

//edit//
tevens was er nog geen kop ten tijde van aflevering, dus deckheight e.d. waren zowiezo eigenlijk niet concreet te bepalen.
 
Hele nette reply Joost...en dit bedoelde ik dus met het kritisch bekijken van een situatie...ervan uitgaande dat elke verhaal 2 kanten heeft.
 
Ik ga er hierbij dan ook vanuit dat dit verder opgelost is zo. Matthias kan mij pmen mailen of bellen als die alsnog zn spulletjes naar zijn wensen aangepast wil hebben. Tevens wil ik je eventueel nog aanbieden een andere cilinder stage2 te tunen voor je. Je was zelf van mening dat je 50 euro teveel had betaald, en ondanks dat ik het hier niet mee eens ben wil ik je toch dit aanbod doen. Ook hiervoor kan je me pmen mailen of bellen.
:)
 
Om even op bovenstaande in te gaan, enkele feiten van mijn kant:
-punten op de site zijn RICHTLIJNEN. Ik loop dus niet standaard dat lijstje af.
-quote uit emails van de betreffende persoon:

-wat cilinder betreft, ik claim nergens spoeltimingen aan te passen.
-toen het spul opgehaald werd was er geen commentaar. later inderdaad contact gehad per mail en aangeboden de spullen terug te sturen zodat ik, met de eigen visie van de persoon, de spullen alsnog naar zijn specifieke wens aan kon passen. hier is niet op ingegaan dus dan is er voor mij op dat moment geen mogelijkheid het op te lossen/te verbeteren.
-persoon vond het erg jammer dat de ovale poort niet volledig recht was. van te voren is deze specifieke wens niet tot uiting gebracht. Als ik deze dan vervolgens licht afbuigend maak aan de bovenkant (wat gangbaar is) is hij hier niet tevreden mee.

Ik wil over het hele geheel nog 2 dingen zeggen:
1)je mag nog steeds je spullen terugsturen zodat ik aan kan passen voor je wat je nog gedaan wilt hebben
2)als je meer vertrouwen hebt in andere tuners moet je natuurlijk gewoon gelijk daarheen gaan. In deze wereld zeggen de meesten alleen maar slechte dingen over elkaars werk, logisch dat je dan afgezeken word. Als je dan blijkbaar meer waarde hecht aan de mening van diegene, ga er dan in eerste instantie gelijk heen!

Verder zeggen de reacties van andere klanten+buitenstaanders ook wel wat denk. Het is niet dat ik probeer mensen te naaien ofzo, ik doe dit gewoon een beetje als hobby erbij om mensen voor niet te veel geld een leuk blokje te bezorgen, niet dat ik het werk of deze scenen nou nog zo leuk vind. Zeker het moddergooien ben ik goed zat. Voldoet het niet aan je eisen dan moet je er mee terugkomen, maar het posten lost natuurlijk weinig op imho.

cilinder stage 3 laten tunen kost 75 euro, carter stage 2 kost 50 euro en krukasmontage 30 euro.
Bij cilindertuning tel ik het meeste, hoewel er maar de helft van gedaan is. Dus ik tel zeker genoeg.
Ik kom op een som van 155 euro.
Dus voor membraan en spruitstuk heb je 5 euro aangerekend, terwijl je het gratis ging bewerken.
Dan had ik liever dat er meer aan het membraan en spruitstuk gedaan was en er dan een eerlijke prijs voor betaalde.
 
Zoals ik al zei sta ik qua pm/mail/telefoon open voor eventuele afhandeling hiervan.
Als laatste wil ik nog zeggen hierover dat je er beter wat van had kunnen zeggen toen je het hier op kwam halen. Toen heb ik namelijk niks gehoord van je. Ik had hem dan namelijk zo nog kunnen maken hoe je het wilde! Had totaal geen probleem geweest, die extra tijd neem ik er wel voor.
Mocht je alsnog op 1 van mn voorstellen in willen gaan zie ik dat wel qua pm of mail.
Nog als laatste toevoeging over die 5 euro: voor dit geld is dus het membraan en spruitstuk bewerkt. Als je ze op elkaar legde lopen ze gewoon goed over hoor, dus dat lijkt me niet duur voor iets wat normaal 35 kost. Al met al hebje dus al 30 euro minder betaald dan wat het normaliter kost.
 
Zoals ik al zei sta ik qua pm/mail/telefoon open voor eventuele afhandeling hiervan.
Als laatste wil ik nog zeggen hierover dat je er beter wat van had kunnen zeggen toen je het hier op kwam halen. Toen heb ik namelijk niks gehoord van je. Ik had hem dan namelijk zo nog kunnen maken hoe je het wilde! Had totaal geen probleem geweest, die extra tijd neem ik er wel voor.
Mocht je alsnog op 1 van mn voorstellen in willen gaan zie ik dat wel qua pm of mail.
Nog als laatste toevoeging over die 5 euro: voor dit geld is dus het membraan en spruitstuk bewerkt. Als je ze op elkaar legde lopen ze gewoon goed over hoor, dus dat lijkt me niet duur voor iets wat normaal 35 kost. Al met al hebje dus al 30 euro minder betaald dan wat het normaliter kost.

Allemaal goed en wel, het is verleden tijd en voor mij hoeft er niets meer aan het blok gedaan te worden. Toch bedankt voor het voorstel (wat je ook al toen via e-mail voorstelde) aanbiedt.

Toen ik het blok kwam ophalen was ik inderdaad tevreden, maar toen ik de onderdelen aan andere mensen (met ook kennis van zaken) liet zien, stelden die zich toch vragen... op aanraden van hun nam ik dan contact met je op.
 
Dus is je hele afkraak tour redelijk nutteloos geweest.

Miscomminucatie van beide kanten , maar wel Joost de zwarte piet geven.

Beetje jammer
 
En vervolgend ook nog niet op een aanbod in gaan om het "goed te maken" met je.... Waar heb je het dan in godsnaam nog over? :X
 
Back
Top