Ervaring met Tuners.

Marcie

Scooter Tuning Schiedam
In dit topic is het de bedoeling dat mensen hun ervaringen met Tuners plaatsen.

Er is nu dus een nieuw topic aangemaakt omdat het oude niet echt overzichtelijk is.

Graag ontopic blijven, bij offtopic worden er geen waarschuwingen meer uitgedeeld maar warnings!

Ik ben benieuwd naar de ervaringen;)

Marc

Ps hier een link zodat je het oude topic door kan lezen.

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=57205
 
Advertisement - register to remove this

Mijn ervaring beperkt zich tot 3Br, Ik heb daar twee setjes carters laten prepareren en ben hier zeer tevreden over.

Blok een was goed voor hard knallen en goede prestaties ( testbank).
Blok twee knalt goed en prestaties op de testbank ben ik nog niet achter.

Zag er alletwee de keren erg goed uit!

Verder klantvriendelijk geholpen en voor verdere vragen kan ik ook altijd bij ze terecht.

Kortom een goede ervaring.
 
Mijn ervaring ook bij 3br :)

Heb me carters er max laten tunen en ziet er gewoon netjes uit.
Verder is joost gewoon behulpzaam en kan um van alles vragen.

Conclusie:Goede tuner voor een leuke prijs.
 
Ik had laatst een pro race cil in me handen '''''''SH tuned'''''' maar daar was tog in lopen Beunen egt niet normaal!!!!!:$ een van de slechts afgewerkte cilinder die ik ooit heb gezien:p
 
Kan je iets meer info geven, over:

- wat is er gebeurd?
- wat is er betaald?
- hou oud is de cilinder?
- voor welk blok?

Ik denk dat we dan iets beter een mening hierover kunnen vormen.
 
mijn evo 70 max tuned bij 3br
carters max tuned, en laten parelstralen. cilinder nieuw gekocht (maandje geleden) gelijk op gestuurd en het ziet er perfect uit, het is voor mina hori. Ben heel erg te spreken over de service, was rond de 200 euro kwijt voor cilinder tunen carter tunen, parelen, rotor afstellen en cilinder. nieuwe lager kreeg ik er ook nog bij. de resultaten van mij evo zullen snel bekend gemaakt worden, als ik heb gebankt:)
 
Sander said:
Kan je iets meer info geven, over:

- wat is er gebeurd?
- wat is er betaald?
- hou oud is de cilinder?
- voor welk blok?

Ik denk dat we dan iets beter een mening hierover kunnen vormen.

wat is er gebeurd- cil is geel gespoten
- uitlaat poort verkeerd en niet symetrisch opgehoogd(terwijl dat niet nodig is bij pro race want die is voor het mooi al te hoog)

wat betaald - weet niet ik zou er geld bijvragen:p

HOE oud - cil is nieuw heeft weinig km gedraaid is dit laatste halfjaar nog bewerkt@ SH

Voor welk blok - MINA horizontaal het is trouwens een pro race 2 en volgens mij heb er iemand hier op het forum meegereden als het goed is
''''bling bling'''' hij heet juriaan met een aerox

Zo ist wel beter he:p:D
 
BETA-HGS said:
wat is er gebeurd- cil is geel gespoten
- uitlaat poort verkeerd en niet symetrisch opgehoogd(terwijl dat niet nodig is bij pro race want die is voor het mooi al te hoog)

wat betaald - weet niet ik zou er geld bijvragen:p

HOE oud - cil is nieuw heeft weinig km gedraaid is dit laatste halfjaar nog bewerkt@ SH

Voor welk blok - MINA horizontaal het is trouwens een pro race 2 en volgens mij heb er iemand hier op het forum meegereden als het goed is
''''bling bling'''' hij heet juriaan met een aerox

Zo ist wel beter he:p:D

Kan je dat van de uitlaatpoort een keer goed vertellen. Symetrisch opgehoogd :S.

'Voor et mooi al te hoog' wat betekent dit en wat weetje van de timing dan?
 
3BR: Het tunen en stralen van mijn carter zou 2 weken duren. Uiteindelijk het spul na 4 weken terug laten sturen omdat het me gewoon te lang duurde. Slechte communicatie met Boyd (had zo zijn redenen) maar is netjes opgelost door Joost.

Verder ook daar mijn cilinderhemd af laten draaien, een nieuw zuigertje erbij en cil laten honen. Ziet er gewoon goed uit :)
 
Athena Vlinder XSH Pro Race Special 125-,

+punten
Super!! netjes afgewerkt, veel vermogenswinst, volgens de afspraken op tijd klaar, advies was goed.

-punt:
uitlaat spijl was heel erg dun

3BR Evo 70 type 6 Stage 3 75-,

+punten
Veel vermogenswinst,goede productondersteuning

-Punt
Minder afgewerkt
 
RsB: (Sander Brul)

Cilinder en carters laten doen door Sander en ziet er gewoon goed uit!
Past alles aan op je wensen en is altijd behulpzaam voor vragen en dergelijke..
In overleg experimenten proberen op zoek naar vermogen :)

Blokje is op paar parts bijna klaar, we hopen op een verassing met een NG70 -:-
 
BETA-HGS said:
Ik had laatst een pro race cil in me handen '''''''SH tuned'''''' maar daar was tog in lopen Beunen egt niet normaal!!!!!:$ een van de slechts afgewerkte cilinder die ik ooit heb gezien:p

Niet verwarren met sTh aub..Wij beunen niet:)
 
waarom laat iedereen allus doen?? mah goed moei self wete or :)
ga geloofk ook marus cilinder tunen voor ander :p
er zit ook nog wat in zeeland vrouwenpolder weet iemand daar wat van?
 
Knap dat je wat weet van tunen, aangezien je nog niet eens ABN kan typen, hoe heb je ooit in boeken gelezen die over tuning e.d gaan?
 
STH_Helmig#21 said:
Niet verwarren met sTh aub..Wij beunen niet:)

Nee jullie nemen alleen andere poortmapjes over van andere:L

Verder heb ik ervaring met IS tuning.
Ben er wel positief over. Heb de cilinderkop laten uitdraaien. Heb hem opgestuurd na hem en na een paar dagen had ik hem weer terug, duurde een kleine week ongeveer. Ivo hield netjes contact via pm, hoe de stan van zaken waren.
Verder vond ik het er wel goed uit zien, maja is ook niet het moeilijkste klusje wat er te verrichten valt.
 
dit is misschien offtopic

maar vond het wel handig dat jullie het weten.
als jullie je blokje opsturen via de tpg ALTIJD VERZEKEREN voor de waarde erin.
had ik dus niet gedaan, voor maar 500 max. had blokje , cilinder, carb , asje allemaal opgestuurd richting RsB. maar TPG weet niet meer waar mijn blokje cilinder enzo is.
en als je er zeer hard voor gewerkt hebt , is het zeer kut als je dan je spul kwijt bent, zeker als het meer waard is als de verzekerde waarde.
dus verzeker je pakje, wnat tpg is beetje dom, hoe raak je een paket van 13 kilo in een verhuisdoos kwijt. een blinde zou die doos niet eens kwijt raken. hopen dat ze mijn pakje vinden. indien het gevonden word, post ervaring van mij met de tuner.


Ter verduidelijking, pakketje toch bezorgt, maar tpg wist niet waar het uithing, dus alsnog verzekeren.!! zijn wazige jongens die tpg gasten
 
Last edited:
ST Tuning (Sipke Talsma)

Cilinder was eerst onderhanden genomen door IS Tuning, hierover was ik niet helemaal tevreden want er was naar mijn mening veel meer uit te halen.
Via via kwam ik erachter dat Sipke Talsma hier ook uitgebreid mee bezig was.
Sinds Michiel Beerda ( Kale man @ Sprints ) een goede vriend van mij is en Sipke Talsma die scooter ook had aangepakt, en deze zeer, maar dan ook zeer goede prestaties leverd ben ik er ook heen gegaan.

Sipke heeft er een paar uurtjes ingestoken, maar het resultaat is verbluffend.
De prestaties zijn er veel beter opgeworden, kortom een vakman die weet waar hij mee bezig is.
 
Back
Top