Ervaring met 28mm@mina

Originally posted by sz8682
Stel men past de originele spruitstuk aan, hoe moet de vorm van de uitgang van de spruitstuk zijn die naar de membraan gaat:
1. Net als bij top spruitstuk overgang van rond naar vierkant, zodat het vloeiend overloopt naar membraan
2. Net als malossi of origineel spruitstuk gewoon rond....

Lijkt mij dat 1. beter is voor de flow...

Is hier iemand die hier iets meer over kan vertellen of tips kan geven please....?
 
Originally posted by cozmo
Volgens mij bedoeld hij dat alles meer dan sterk genoeg is (2x zo sterk als nodig zou zijn). Neem bijv. velgen. Daar kan je best wel wat uit wegfrezen zonder dat het risicovol wordt. De velgen zullen altijd zwakker worden namelijk.

100% exact... Voor Minarelli geldt hetzefde.
 
Joor, de ophanging van Peugeot, dus bv die van de Viva van Koopmans, is dat ook niet op een dergelijke manier?

Maja ik heb iig nu dus WEL vertrouwen in dat systeem van Jeffrey, en dat wordt ook mijn oplossing denk ik...
 
Originally posted by The One
Hmm... maar dat is zeker weer geheim .. of niet Jeffry..;)


er is bij mij niets geheim of wat dan ook en ik weet ook niet waar iedereen daar aan komt.
alles mag je en kan je vragen aan mij opeen normale manier.
en betreft de berekeningsfactor heb ik geen flauw idee en dat boeit mij ook niet want ik weet dat het 2 keer zo sterk uit de tests komt als origineel.
verder zou ik niet weten wat dit ge o.h. aan dit topic toevoegd:|
 
Hoe bereken je dit nu in godsnaam?? :?
Zoals Jeffrey tewerk gegaan is, wij hebben dit over enkele weken terug toegepast op sonic en we vroegen ons af of dit stevig genoeg was.
 
Voertuigtechnisch ontwerpen:

Je kijkt naar matriaal, vorm dikte , past het toe in ee formule met een veiligheidfactor en hoppa je weet wat het doet.

Bij bijv. autoontwikkeling blijkt echter dat zelfs na gecompliceerde computerberekeningen vaak alleen de praktijk echt uitsluitsel geeft.

Nog iets: contine wisselende belastingen slopen metaal nogal snel, vooral als het spanningsveld uit meer richtingen afkomstig is. De levensduur wordt dan erg lastig te berekenen.

Ennuh, die veiligheidsfactor van 5, wordt enkel toegepast bij constructies als liften. Wees dus niet bang als je een keer met een paar man teveel in de lift staat :)
 
Originally posted by sz8682
Stel men past de originele spruitstuk aan, hoe moet de vorm van de uitgang van de spruitstuk zijn die naar de membraan gaat:
1. Net als bij top spruitstuk overgang van rond naar vierkant, zodat het vloeiend overloopt naar membraan
2. Net als malossi of origineel spruitstuk gewoon rond....

Lijkt mij dat 1. beter is voor de flow...

Ufo of andere tuners weten jullie/jij hier iets meer over te vertellen......????
 
Originally posted by jeffreyrovaart
er is bij mij niets geheim of wat dan ook en ik weet ook niet waar iedereen daar aan komt.
alles mag je en kan je vragen aan mij opeen normale manier.
en betreft de berekeningsfactor heb ik geen flauw idee en dat boeit mij ook niet want ik weet dat het 2 keer zo sterk uit de tests komt als origineel.
verder zou ik niet weten wat dit ge o.h. aan dit topic toevoegd:|

Hoe bedoel je als orgineel??

als de orginele ophaning met een pen door en door bedoel je??

Lijkt me stug...

Rudi
 
Originally posted by Ufo
Tis allebei niet optimaal.

meten=weten

Owkee, als het niet optimaal is, welke is dan beter? Tis wel een beetje duur om een rechtspruitstuk te gaan verbouwen als er negtieve resultaat uitkomt....iemand al getest dan?
 
Originally posted by jeffreyrovaart
wij bouwen bij ons bedrijf complete liften en heb nog nooit gehad dat een berekening niet zou kloppen,dit zou namelijk bijzonder bloedig worden.
die berekeningen echt zijn niet in een kwartiertje bedacht ofzow.
we zijn er weken mee bezig geweest en dus niet over 1 nacht ijs.
:| ik zou echt niet met mn scoot gaan rijden als tie niet veilig is.
ik heb geen deadwish.

Ik zag je scoot toevallig vorige week bij koopmans en ik vroeg m hoe t zat met je blok-ophanging! Hij zei dat het nog niet perfect was! Maar ja, jullie hebben er meer verstand van dan ik!
 
Originally posted by Chiel
Ik zag je scoot toevallig vorige week bij koopmans en ik vroeg m hoe t zat met je blok-ophanging! Hij zei dat het nog niet perfect was! Maar ja, jullie hebben er meer verstand van dan ik!

Ik ken jeffrey en de blokophanging is gewoon GOED. Ik denk dat jef bedoelde dat die in verdere ontwikkeling is.
 
Back
Top