eurokit
Broem Broem Pff Pff
Beste scooterforum gebruikers..
Wil graag serieuze reacties bij deze, wees aan de andere kant ook niet bang om te reageren..
Momenteel ben ik in bezit van een Peugeot viva-city Sport line 4 in de kleur combinatie blauw- paars achtig / zwart..
Ben aan het overwegen om een scooter erbij te kopen.. Ik had eerder een chinese roverbike scooter erbij gekocht..(paar jaar geleden al weer) En hoogstens 2 dagen erop gereden.
Heb hem toen aan de kant gezet omdat ik een tikkend probleem aan het blok had.. Maar om dit stukje verhaal kort te maken, ik had nadat ik aan deze scooter wilde beginnen met opknappen / repareren geen enkele interesse meer om wat aan deze scooter nog 1 euro aan te spenderen.. Boutjes braken gewoon af zo erg het was (om te huilen). Ik wilde het risico niet nemen om eerst aan 900 euro aan onderdelen erin te steken.. En naar 2 maanden erachter komen dat weer 80% van de scooter weer hevig is aan dikke slijtage / roest ect, you name it ... Vond dit nogal een erg slecht investering.. Ook de krap bemeten benzine tank van 3,5 liter vond ik totaal de moeite niet *moet 5 dagen in de week , per dag 26 totaal aan kilometers overbruggen.
Deze chinese scooter is ondertussen al voor 85% procent gedemonteerd.. Moet dus alleen het frame nog weg doen.
Ik was ondertussen ook van plan om een Aprilia Sr Minarelli op te gaan bouwen... Maar daar zie ik momenteel eigenlijk ook vanaf omdat dit financieel een erg duur kosten plaatje word.. En op ten duur nog geen rijdende scooter hebt. Daarnaast zo`n minarelli blok gaat nogal erg makkelijk flink te snel.. Vroeger kon je dat soort dingen nog maken en kwam je er nog makkelijk vanaf.. Met de dag van vandaag heb je gewoon een Wok te pakken en heb je daarnaast een hoop gezeur om dit weer weg te krijgen..
Nou woon ik niet echt in een zwaar risico gebied, maar zoiets zou uiteraard altijd kunnen gebeuren..
Overigens zet een SR er ook niet bepaald saai uit, en je word nogal snel uitgekozen als op een racy / sport scooter rijd..
Ik heb vanaf de eerste scooter een peugeot viva-city gehad en ook een speedfight 2. Uiteraard beviel de eerste me iets meer dan als de 2de scooter.. Dus eigenlijk was ik aan het denken om weer voor peugeot te kiezen...
Niet zozeer dat ik dit het beste merk vind.. Maar deze sluit me wat beter aan bij mij wensen..
Ik heb de volgende wensen:
- Een reguliere makkelijke banden maat waar ook winterbanden voor te krijgen zijn
- Liefst een zo groot mogelijke benzinetank.
- Dashboard met Route teller en eventueel een klokje
- Goede voorvork (liefst olie geveerd)
- Opberg ruime voor slot en regenpak.
- Goede verlichting
- Goede remmen...
Heb uiteraard ook me zelf wat dingen bekeken betreft de motorblokken.. Daarbij ga ik liever voor een chinees dan het 4T Peugeot / sym blok.
Waarom ik geen Peugeot / sym 4T blok wil is
- Er kan geen grotere cilinder op (63cc is echter de max)
- Standaard cilinder is een piep kleine boring (kracht is dan ook lager)
- Cilinderkop vind ik een prut ding met die inspectie luikjes (erg gevoellig dat er iets kapot gaat en je komt er ook lastig bij met kleppen stellen.. En chinese cilinder kop is makkelijker te maken, want je komt er overal makkelijk bij. Ook is de prijs van de onderdelen voor een chineees veel aantrekkelijk betaalbaarder.
Ik denk zelf dat een Peugeot NEW viva-city 2T voor mij de beste keuze zou zijn..
1. Banden maat is 120/70-12 voor beiden wielen (bij een kisbee zijn die nog smaller en dus een lastiger maat.
2. De peugeot NEW viva-city heeft 8,5 liter benzine tank (zo`n beetje een van de grootste)
3. Scooter heeft ook gewoon een vlak voeten plateau, dus je kan makkelijkere doosjes / pakketjes / rugtas mee nemen..
4. Ook lijkt mij het nieuwe peugeot horizontaal blok een stuk beter. En minder gezeik met kleppen stellen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het peugeot horizontaal blok zoals lucht als vloeistof gekoeld?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Peugeot NEW viva-city..
Wil graag serieuze reacties bij deze, wees aan de andere kant ook niet bang om te reageren..
Momenteel ben ik in bezit van een Peugeot viva-city Sport line 4 in de kleur combinatie blauw- paars achtig / zwart..
Ben aan het overwegen om een scooter erbij te kopen.. Ik had eerder een chinese roverbike scooter erbij gekocht..(paar jaar geleden al weer) En hoogstens 2 dagen erop gereden.
Heb hem toen aan de kant gezet omdat ik een tikkend probleem aan het blok had.. Maar om dit stukje verhaal kort te maken, ik had nadat ik aan deze scooter wilde beginnen met opknappen / repareren geen enkele interesse meer om wat aan deze scooter nog 1 euro aan te spenderen.. Boutjes braken gewoon af zo erg het was (om te huilen). Ik wilde het risico niet nemen om eerst aan 900 euro aan onderdelen erin te steken.. En naar 2 maanden erachter komen dat weer 80% van de scooter weer hevig is aan dikke slijtage / roest ect, you name it ... Vond dit nogal een erg slecht investering.. Ook de krap bemeten benzine tank van 3,5 liter vond ik totaal de moeite niet *moet 5 dagen in de week , per dag 26 totaal aan kilometers overbruggen.
Deze chinese scooter is ondertussen al voor 85% procent gedemonteerd.. Moet dus alleen het frame nog weg doen.
Ik was ondertussen ook van plan om een Aprilia Sr Minarelli op te gaan bouwen... Maar daar zie ik momenteel eigenlijk ook vanaf omdat dit financieel een erg duur kosten plaatje word.. En op ten duur nog geen rijdende scooter hebt. Daarnaast zo`n minarelli blok gaat nogal erg makkelijk flink te snel.. Vroeger kon je dat soort dingen nog maken en kwam je er nog makkelijk vanaf.. Met de dag van vandaag heb je gewoon een Wok te pakken en heb je daarnaast een hoop gezeur om dit weer weg te krijgen..
Nou woon ik niet echt in een zwaar risico gebied, maar zoiets zou uiteraard altijd kunnen gebeuren..
Overigens zet een SR er ook niet bepaald saai uit, en je word nogal snel uitgekozen als op een racy / sport scooter rijd..
Ik heb vanaf de eerste scooter een peugeot viva-city gehad en ook een speedfight 2. Uiteraard beviel de eerste me iets meer dan als de 2de scooter.. Dus eigenlijk was ik aan het denken om weer voor peugeot te kiezen...
Niet zozeer dat ik dit het beste merk vind.. Maar deze sluit me wat beter aan bij mij wensen..
Ik heb de volgende wensen:
- Een reguliere makkelijke banden maat waar ook winterbanden voor te krijgen zijn
- Liefst een zo groot mogelijke benzinetank.
- Dashboard met Route teller en eventueel een klokje
- Goede voorvork (liefst olie geveerd)
- Opberg ruime voor slot en regenpak.
- Goede verlichting
- Goede remmen...
Heb uiteraard ook me zelf wat dingen bekeken betreft de motorblokken.. Daarbij ga ik liever voor een chinees dan het 4T Peugeot / sym blok.
Waarom ik geen Peugeot / sym 4T blok wil is
- Er kan geen grotere cilinder op (63cc is echter de max)
- Standaard cilinder is een piep kleine boring (kracht is dan ook lager)
- Cilinderkop vind ik een prut ding met die inspectie luikjes (erg gevoellig dat er iets kapot gaat en je komt er ook lastig bij met kleppen stellen.. En chinese cilinder kop is makkelijker te maken, want je komt er overal makkelijk bij. Ook is de prijs van de onderdelen voor een chineees veel aantrekkelijk betaalbaarder.
Ik denk zelf dat een Peugeot NEW viva-city 2T voor mij de beste keuze zou zijn..
1. Banden maat is 120/70-12 voor beiden wielen (bij een kisbee zijn die nog smaller en dus een lastiger maat.
2. De peugeot NEW viva-city heeft 8,5 liter benzine tank (zo`n beetje een van de grootste)
3. Scooter heeft ook gewoon een vlak voeten plateau, dus je kan makkelijkere doosjes / pakketjes / rugtas mee nemen..
4. Ook lijkt mij het nieuwe peugeot horizontaal blok een stuk beter. En minder gezeik met kleppen stellen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het peugeot horizontaal blok zoals lucht als vloeistof gekoeld?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Peugeot NEW viva-city..