Erke's zip2000 R2B

Erke

Piaggio Powerrrrr
Erke's zip2000 silverpearl **UPDATE**

Nou waar moet ik beginnen. ik had al 2 jaar scootergereden vanaf mn 16e t/m mn 18e, toen heb ik scoot verkocht en ben ik gaan lessen (rijbewijs).
dat haalde ik maar auto rijden vond ik toch wel saai zo. ik ben nu 19,5 maar besloot ik ong 2 maanden geleden weer n scoot te kopen.

ik had mijn zinnen al gezet op een Zipje, 2000 liefst maar oud model was ook goed.

ik vond een heel goed exemplaar voor een gering bedrag en haalde m op.

zo stond ie toen erbij, eigenlijk zo goed als nieuw

1.jpg

2.jpg


daarom wou mijn ma niet dat ik eraan ging "klooten" maarja dat deed ik toch

eerst ben ik gaan denken wat ik wou gaan doen
ander kleurtje was een must! omdat mijn broer stapels auto-tuning magz laat rondslingeren viel mijn oog op een flipflop kleurtje RED2BLUE, ik was verkocht en mijn scoot moest deze kleur krijgen...

dus moest ie worden gestripped:

strippedback.jpg
strippedfront.jpg

strippedside.jpg



voor de rest wil ik de velgen overspuiten > worden wit! :D
zo zien ze nu uit:

wheels.jpg



het spatbord-voor heb ik aangepast (dat is echt mooi maar heb geen foto ervan)
achterspatbord natuurlijk ook,
er komt een extra lichtunit in, bla bla > heel veel andere optische ding iig. maar dat breid ik uit zodra ik de foto's daarvan heb.

de setup was ik over aant twijfelen
eerst wou ik hem gehaal std laten :|
na daar heb ik me nu al overheen gezet
ben nu aant twijfelen:

gewoon std cilinder met ander uitlaatje, vario, drukveer, trekveertjes carb enz.

of 70cc met de hele sjit erbij..

maar ik weet t nog niet!
nou dit was mijn voorlopige weergave, volgende week post ik weer nieuwe foto's van de binnenkappen die wit worden gespoten en hopelijk heb ik de velgen dan ook klaar!

groeten!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

idd, rij m eerst ff in de prak :D

Maar zonder dollen, leuk projectje, maar echt projectwaardig? Wel als je de setup ook nog eens helemaal gaat aanpassen ofcourse... Kleur ben ik wel zeer benieuwd naar:)
 
lijkt me niet zo moeilijk std cilindertje of 70cc met "de hele sjit" :D
de hele sjit zou ik nemen dan ;)
 
damn dat ding is gewoon nieuw :eek:

Sjek dat frame. Beetje zonde dat je die nu al volledig gaat verbouwen maar toch veel succes!

Mag ik vragen wat je voor deze "nieuwe" zip betaald heb? Ben ook aan't denken om misschien zipje erbij te halen maar dan moet ie wel ongeveer in deze staat zijn :p
 
750 euro :D

op de teller stond 2000 kilometer,
alleen gereden met droog weeg op de camping
was van n ouwe vent :D
 
misschien klinkt 750 euro duur voor sommige 16 jarige, maarja als je 19 bent heb je gewoon wat meer geld gelukkig, daarom ben ik m ook om aant bouwen, ik ging dit niet doen als ik erg krap bij kas zat!
 
Originally posted by Sjoko
Het wordt wel wat, ik heb bij mijn zip2000 ook de binnenkappen wit gespoten, staat vetjes ! :)


toevallig ben ik daar nu mee bezig, gisteren al de eerste kap wit gespoten, ziet er al lekker uit, al zeg ik t zelf.

zaterdag probeer ik alle binnen kappen af te hebben. dan probeer ik zo snel mogelijk pix te posten!

groeten
 
Vergeet niet genoeg primerlagen te gebruiken want bij mij wil het op listige punten wel een beetje eraf komen :)
 
ik heb een bus kunstof primer, een bus spuitplamuur (want het moet nat. wel glad worden, een bus witte lak gehaald.

die vent in de verfwinkel zei dat blanke lak erover niet nodig was omdat er al glans in de witte lak zat, maar denk dat ik dat er toch overheen ga spuiten, al is het maar als beschermlaag
 
Ik had het dus zonder blanke lak gespoten, omdat ik dus ook verf en lak ineen meejkreeg . Beter toch een beschermlaag derop spuiten :)
 
Back
Top