eprom mhr rotor probleem

Jeetn

Well-Known Member
Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn probleem voor me mhr eprom rotor af te stellen. Ik weet hoe het moet maar ik zie iets over het hoofd denk ik.

Zal even uitleggen:

Heb dus zo'n micrometer gekocht om in je cillinderkop te draaien. Steek het metertje erin, en zet het staafje vast wanneer de piston op het bovenste doode punt staat. dan draai ik het 2.25 naar binnen zoals het hoord maar maar mijn streepjes op me rotor kunnen niet overeen komen.

Kan iemand mij hier aub mee helpen? Heb al veel gezocht op het net maar snap het efkes niet met die streepjes.

mvg jeetn
 
Advertisement - register to remove this

vanaf het begin :

eerst zet je de rotor erop , vast zetten en dan de stator , de stator zet je gewoon in het midden en lichtjes vast.

dan ga je idd het bovenste dode punt opzoeken (BDP) , en zet je dus de micrometer vast. Dan draai je de rotor een halve slag tegen de klok in , dan draai je de meter 2,25mm in (dus met de klok MEE) , dan draai je de rotor weer tegen de micrometer en stel je de stator af.

als die totaal niet overeen komt heb je de stator verkeerd zitten.

en uiteraard een spietje gerbruiken!
 
vanaf het begin :

eerst zet je de rotor erop , vast zetten en dan de stator , de stator zet je gewoon in het midden en lichtjes vast.

dan ga je idd het bovenste dode punt opzoeken (BDP) , en zet je dus de micrometer vast. Dan draai je de rotor een halve slag tegen de klok in , dan draai je de meter 2,25mm in (dus met de klok MEE) , dan draai je de rotor weer tegen de micrometer en stel je de stator af.

als die totaal niet overeen komt heb je de stator verkeerd zitten.

en uiteraard een spietje gerbruiken!


oooh erg bedankt snapt het nu. Die halve slag tegen de klok in vergeten. Nog snel even iets,
hoe weet ik dat ik precies een kwartslag terug draai en niet beetje teveel of teweinig?

dank u en mvg
 
Last edited:
je zet m eerst op het bovenste dode punt vast , en DAN draai je de rotor even terug (zodat je niet tegen de micrometer aan drukt , dan draai je dus de micrometer naar 2,25 en zet je de zuiger weer tegen de micrometer aan.

zo simpel is het.
 
Back
Top