EPC / RST Zip # 69

Status
Not open for further replies.

Thijs.

EPC / RST # 69
Hallo mensjes :)

Eerst mij maar eens even voorstellen. Ik ben dus Thijs, 20 jaar oud en ik kom uit de buurt van Roermond (midden limburg).

Geschiedenis over mij mbt scooters :+

Het begon bij mij allemaal op zo'n leeftijd van ik schat een jaar of 12. Mijn opa had een vespa ciao en omdat mijn pa wat van sleutelen kan moest hij de brommer natuurlijk maken als deze kapot was. Ik vond het altijd leuk om te helpen en zodoende ben ik er een beetje mee in aanraking gekomen :)

Inmiddels werd mijn zus 16 en wou ze graag een scooter hebben. Mijn ouders hadden voor haar een zip ac gekocht. Deze heb ik toen ik 16 werd overgenomen, en natuurlijk het een en ander veranderd: DR 70 yasuni R etc :D

De Zip:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/x1pxzZ39wV--_eMfj0lkZB3fybgDWR5i5vF.jpg[/IR]

Na een tijdje met de zip rond gereden te hebben wou ik toch wel iets met waterkoeling. Ik vond een aerox toendertijd heel erg vet en een vriend van me verkocht toevallig zijn aerox. Hier had ik ook weer ander uitlaatje enz op gemonteerd, en liep allemaal wel leuk tot dat ik aan werd gehouden :eek: Toen de aerox maar orgineel gemaakt en uiteindelijk was dit het resulaat:

De Aerox
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6244.jpg[/IR]

Genoeg geluld over mijn geschiedenis :p

In de zomer kocht ik een compleet speed blokje over van Maik hier van het forum. Ik was eerst eigenlijk van plan om een yamaha mint om te bouwen en hiermee te gaan sprinten. Maar toen de standaard klasse er kwam, en ik een zip sp 2000 altijd super tof vond had ik toch maar een zip genomen.

Setup

Carburateur: Keihin met Kelk.
SpruitstukMHR Recht.
Cilinder: MHR Speed Twins Tuned (Reserve).
Ontsteking: PVL Twins.
Koppeling: Delta Clutch.
Koppelingshuis: Wing Bell.
Vario: MHR 2000.
Poulies: Malossi Overrange.
Membraan: Malossi VL-13.
Uitlaat:Malossi MHR 2004.

Hier een aantal foto's van de onderdelen van het blokje:

Leeg blok Twins Tuned:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6828.jpg[/IR]

Keihin:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6813.jpg[/IR]

Cilinder:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6817.jpg[/IR]

Vario:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6823.jpg[/IR]

Aandrijving:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6826.jpg[/IR]

Uitlaat
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6849.jpg[/IR]

PVL
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6855.jpg[/IR]

Na een tijdje kocht ik van thunderracing van het forum een zip sp 2000. Toen ik hem kocht zag deze er ongeveer zo uit:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6756.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6755.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6753.jpg[/IR]

Inmiddels heb ik de stickers verwijderd, en op de achterkant al een beetje de lak eraf gehaald.

Omdat ik nog een aantal kleine pruts dingen moest hebben, ben ik zaterdag 8/12 richting Sittard afgereisd. Naar de heren van EPC natuurlijk :winner:

Hier had ik een aantal dingetjes gekocht:

Stage 6 Temp / Toeren teller:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6812.jpg[/IR]

Olie voor de nodige smering:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6810.jpg[/IR]

Voor de veiligheid een killswitch 8P
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6805.jpg[/IR]

Gloedje Nieuwe carterkap :#
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6804.jpg[/IR]

Radiateur:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6802.jpg[/IR]

En het geile EPC stuurtje :#
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6801.jpg[/IR]

Totaalplaatje:
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6800.jpg[/IR]

Toen ik die spulletjes thuis had was ik eerst maar eens aan de slag gegaan voor een beugeltje voor de killswitch. Deze zit nu netjes weggewerkt in het gaatje voor het contact slot. Ook had ik mijn buurman gevraagd of hij nog een oud fietsenstuur had voor een clamp voor het epc stuur. Kwam ik terug in de garage trof ik dit aan :+

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6808.jpg[/IR]

Wat zijn mijn plannen ?

Zoals de titel zegt wil ik de scooter een beetje limburg style houden. Waarom ? Omdat ik trots ben dat ik een limburger ben :winner: De kleur stelling enz ben ik nog niet over uit maar dat komt nog allemaal goed.

Verder wil ik achter een paar weekjes een nieuwe speed cilinder gaan bestellen en deze gelijk laten tunen bij epc. Ik maak dan ook gelijk een afspraak voor een avond te gaan banken.

Ook heb ik nog een aantal dingetjes besteld zoals rooster voor in het voorkapje en knipperlichtglaasjes. Volgens mij nog iets maar dat valt mij zo even niet binnen 8P

Update: 15/12/07

Aangezien mijn pa nog even naar Epc moest ben ik even meegegaan. Ik had nog een roostertje besteld voor in de voorkap en nog een stuurpennetje meegenomen aangezien ze die niet hadden de vorige keer.

[ir]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6829-1.jpg[/ir]

Update: 03/01/08

Ik had nog een aantal dingen gekocht. En vandaag zei mijn moeder: er liggen 2 pakketjes voor je in de gang.

Nou ik dus gaan kijken en jawel hoor, dit kreeg ik:

20" Beeldscherm en een bloemetjes pakketje 8P
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6841.jpg[/IR]

Leuk bloemetje kwam er uit het eerste pakketje :#
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6842.jpg[/IR]

2e Pakketje was alleen papier :+
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6843.jpg[/IR]

Na lang graven kwam er dit uit :W
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6844.jpg[/IR]

Zaterdag ga ik even naar epc en laat het blokje + cilinder direct tunen en koop nog wat kleine dingetjes en dan issie compleet :)

Update 01-03-08

Na een lange tijd ook maar weer eens een update van mijn kant. Natuurlijk heb ik ook niet stil gezeten al die tijd })

Ondertussen heb ik onderandere een nieuwe blok gekocht. Dit ivm ik eerst scooterspecial wou gaan rijden en het niet uit zou maken dat ik een lang blok had. Maar omdat ik standaard klasse ga rijden heb ik natuurlijk een kort blok nodig. Daarom maar een splinternieuw blokje gekocht 8) Deze moest natuurlijk even bewerkt worden door Meran van EPC. Hij heeft carters, cilinder en inlaat getuned. Ook had ik mij gelijk maar een dpr besteld, en mijn team '04 verkocht. Na een tijdje wachten kregen we dit:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6857.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6858.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6859.jpg[/IR]

Naja toen dacht ik: laat de scooter maar eens in elkaar draaien. Natuurlijk verliep dit niet vlekkenloos. Ik heb heel erg veel pech gehad met de koelvloeistof slangen. Ik had namelijk de transparante kvs slangen gekocht maar deze pasten no way op de cilinder kop. Zelfs niet na zo erg verhitten dat de slang ging smelten 8P Ik ben toen maar weer naar EPC gegaan en van Marco orginele piaggio slangen gekregen. Deze pasten wel aan de linkerkant maar aan de rechterkant waren ze deze keer te groot. Daarom zit er nu een tuinslang op, deze past perfect en blijft wel dicht :W
Ook had ik mij een filter gekocht, maar de malossi filters zijn niet met 70mm aansluiting. Na het halve filter opengesneden te hebben en veel gevloekt te hebben, had ik deze ook eindelijk erop gekregen.
Na nog een aantal dingen kon ik eindelijk starten. Na thuis een hele tijd de scooter stationair gedraaid te laten hebben besloot ik om eens te gaan rijden. Na een 20 tal minuten gelopen te hebben deed de scooter helemaal niks meer. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben liep hij weer maar vloog de moer van de rotor eraf tijdens het warm draaien :+ Dus maar weer naar huis gelopen en de rotor opnieuw afgesteld. Bij de 2de poging blijkt dat er iets goed mis zit in de carburateur afstelling, als ik volgas geef, geeft hij het bekende 'bwoap' geluid. Ik heb al vanalles geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.

Eigenlijk zou ik gisteren nog gaan banken, maar omdat er problemen met de bank waren, is dit verschoven naar volgende week :) Tegen die tijd moet ik nog een aantal dingen nakijken. Mijn toerenteller doet namelijk nogal vaag dus hier nog even naar kijken. Ook werkt mijn killswitch helaas niet meer. Ik heb nog snel wat foto's gemaakt hoe de scooter er op het moment bij staat.

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6864.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6865.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6866.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6868.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6869.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6871.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6873.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6878.jpg[/IR]

Update 04-03-08

Naja ook maar weer eens een ini-mini updatje :p

Na heel erg veel reacties op het filmpje waar de scoot dus mega bagger loopt even sproeiers + gasnaald gekocht zodat ik toch nog even kan testen voor dat ik vrijdag de bank op ga. Na een dagje wachten kreeg ik een doos thuis gestuurd:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6880.jpg[/IR]

Waar uiteindelijk dus alleen maar dit inzat 8P

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6881.jpg[/IR]

Nu heb ik sproeier 138 geprobeerd + nieuwe gasnaald maar hij rookt nog steeds als de tyfes en zover ik kon testen (kon maar 1x op een neer) nog steeds hetzelfde probleem :(

Ook moet ik nu SP 2000 velgen gaan kopen, wegens in mijn ogen een belachelijke regel, omdat het imo niet duidelijk vermeld staat, maargoed..

Na 3 maanden geen internet gehad te hebben kan ik eindelijk weer het forum op :winner: Dat is dus ook de reden waarom dit topic eigenlijk niet meer zo actief was :)

Natuurlijk heb ik ondertussen niet stil gezeten..

Een hele tijd terug ben ik voor het eerst gaan banken bij EPC. Hierdoor heb ik heel erg veel geleerd. De eerste run gebeurde het volgende:



[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6882.jpg[/IR]

Dat was dus mijn drukveer. Dit kwam omdat de persoon waar ik het blok van gekocht heb zo dom was om geen geleidebusjes in de poulies te doen :L , natuurlijk ook dom geweest van mij om het niet eerst van te voren uit elkaar te draaien, maja ik kan er nu toch niks meer aan doen. Omdat de drukveer gesprongen was waren de poulies van de buitenkant een beetje beschadigd. Omdat het aan de buitenkant was besloten we maar om gewoon door te gaan met een verse drukveer en wel op de juiste manier alles te monteren. Tenslotte zou ik mijn 98 velgen ruilen met Martijn tegen zijn 2000 velgen ivm regelement. Maar tijdens het banken kwamen wij erachter dat er dus een flink slag in de velg zit :mad: Uiteindelijk mijn voorvelg maar geruild tegen een setje 2000 velgen van epc. Hier heb ik ook maar gelijk nieuwe Sava slicks op laten zetten :~

Na een aantal uren verder kwam er het volgende uit :~ :
[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/Grafiek224pksae.jpg[/IR]
Meer dan ik eigenlijk gehoopt had, altijd fijn dus :#

Nadat het beestje lekker liep maar eens richting Sittard afgereisd voor de indoor meeting +ralf+ Hier heb ik heel wat spulletjes gekocht onder andere: stage 6 paddock, voor lampjes, nieuwe buddy, slot systeem en volgens mij nog wel een aantal dingen.

Standaard klasse.. :+

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6927.jpg[/IR]

Hier ben ik dus @ hok met Jordy :p

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCF4338.jpg[/IR]

Uiteindelijk had ik op het eind van de dag de hoogste score van de dag. Hier was ik eigenlijk toch wel heel erg blij mee :)

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/35.jpg[/IR]

Weekje later oid richting de eerste meeting gegaan, meppel dus. Na 3 uur rijden eindelijk aangekomen in Meppel, maar in de rij gaan staan voor pasje / keuring etc. Tijdens de keuring had ik een waarschuwing gekregen wegens het missen van een roostertje @ voorkap. Dit roostertje is natuurlijk al besteld en zal binnenkort aankomen :) Nadat het gekeurd was, ben ik even mijn bodyprotector bij Kees op gaan halen +pippi+

Na lang genoeg gewacht te hebben besloten de aller aller aller eerste keer te gaan sprinten, dit was eigenlijk niet zo'n succes :+ Ik stond namelijk bijna aan de start deed het ding gewoon helemaal niks meer, in de rij nog paar dingen geprobeerd. Toen maar terug gelopen en vanalles gecheckt. Toen Black Venom van het forum lief aangekeken en even zijn bougie erin gedraaid en geprobeerd, na 1 keer kicken deed die het weer :# Gelijk dus maar een NGK bougie gehaald en hiermee was de scoot nog eens 10 x feller als eerst. Je raad het al, de eerste sprint was dus een en al wheelies. Nadat ik terug kwam, had een of andere klootzak mijn milieumat gejat :L Hierom was ik erg pissed, omdat je toch wel heel erg zielig bent als je zoiets doet :? 2e keer ging al wat beter maar door wat problemen maar een langzame tijd neergezet :( 3e keer zou ik tegen black venom rijden, maar na 5 min in de rij staan begon het te regenen, scoot maar gelijk ingeladen en even rond gaan lopen. Toen rond een uur of 3 maar richting Limburg gereden omdat het 3 uur rijden was.

Thuis nog een aantal keren gereden, maar de vertanding was gewoon te kort (RF van 9). Na wat rekenen met Marco van EPC een nieuwe vertanding gekocht :#

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6923-1.jpg[/IR]

Hiermee kom ik al heel wat beter weg, maar dat zullen we komende zaterdag wel in Geel zien.

Tenslotte nog een aantal foto's hoe de scoot er momenteel bij staat.

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6924.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6925.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6926.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6930.jpg[/IR]

Update 3 mei 2008

Gisteren ben ik naar meeting Geel geweest. De eerste keer rijden was niet zo'n succes ivm andere vertanding draaide de scooter 13,8k terwijl hij 14,1 ongeveer moet draaien. Nou ik dus rollen gekocht en even gewisseld. Nadat de rollen verwisseld waren ging ik even op het test stukje rijden, hier knalde mijn halfpoulie er vanaf. Toen maar iedereen langs geweest voor een luchttol, uiteindelijk had iemand er eentje bij zich en even de halfpoulie goed vast gezet. Toen maar eens aan de start gegaan en de scooter draaide nu het goede toerental.
Omdat het startsysteem heel erg traag werkte reed ik iedere keer veel te laat weg. Uiteindelijk bleek dat ik dus bijna iedere keer mijn tijd verbeterde. Tenslotte had ik nog wat geprobeerd met de positie van mijn stuur, wat niet zo'n succes was, het zat alleen nog maar kutter :p
Op het eind nog even naar de custom show gaan kijken, en de scooter maar ingeladen omdat we nog een bbq hadden die avond :)

Al met al ben ik redelijk tevreden, de tijden moeten gewoon beter kunnen dus voor zoetermeer nog maar eens een avond banken voor wat meer vermogen te vinden :#

Ook ga ik van de week langs bij de spuiter, dit zou ik eigenlijk eerder gedaan hebben maar ivm drukte niet aan toe gekomen..

Update 11-06-2008

Zo nog maar eens een update van mijn kant. Ik had een tijdje terug mijn kappen naar een spuiter gebracht, deze zou mij de volgende dag terugbellen over de kleur, na 3 weken ben ik mijn kappen gaan halen omdat ik helemaal niks had gehoord van hem en het uiteindelijk 600 euro moest gaan kosten 8P

Gisteren even spuitbussen gaan halen en even snel overgespoten. De kleur lijkt mij duidelijk: Mat Zwart :#

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6957klein.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6958klein.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6959klein.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6960klein.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6961klein.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6962klein.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6963klein.jpg[/IR]


Tenslotte natuurlijk ook even macho doen +pippi+

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6969klein.jpg[/IR]

Update: 06-07-2008

Nog wat foto's die ik van Zoetermeer had gevonden:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/1-3.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/5wb86f.jpg[/IR]


Natuurlijk heb ik ook weer niet stil gezeten. Vandaag ben ik even naar een vriend van me gereden om te gaan rijden. Flink geburnd ed echt goed uitgeleefd met het ding :W

Hier een paar filmpjes:

Peace 8P








Ook heb ik een nieuwe veer gekocht van onze vriend superbabytjee een heuse Fournales voorveer :W Nog bedankt kerel :*

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6991.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN6992.jpg[/IR]

Update: 12-08-2008

Effe klein updatje, van de week ook de fournales voor achteren binnen gekregen :W

Alleen ben ik nu op zoek naar iemand die een fournales pompje heeft zodat ik ze wat strakker kan zetten. Mocht iemand een pompje hebben en deze mee willen nemen naar Hengelo dan zou dat geweldig zijn :#

Voor incl nieuw deestone bandje:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN7015.jpg[/IR]

Achteren:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN7016.jpg[/IR]

Totaal:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/DSCN7014.jpg[/IR]

Ook was mijn rotor afdekding afgebroken, heb nu dus maar orgineel piaggio kapje erop gezet :) Ook heb ik wat kleine prut spullen zoals trek veren enz gehaald voor af te stellen. Ik wil de zaterdag voor Hengelo eigenlijk ergens gaan banken als ik een geschikte plaats heb gevonden. Ik denk dat ik namelijk weet waar het fout zit waardoor ik gewoon bagger tijden rijd.

Update 28-07-08

Als eerste maar eens een verhaaltje over het banken. Vrijdag ben ik gaan banken bij Timmy in Eindhout. Thuis liep de scooter opzich niet slecht, gewoon zoals de filmpjes wat ik eerder heb gepost. Eenmaal op de bank stotterde de scooter als een gek en had ik een 17 pk ofzo 8P

Na de ontsteking gecontroleerd te hebben, squish etc had die al gelijk wat meer vermogen maar lekte de koppaking, waarmee ik in eerste instantie met water in de cilinder het hoogste vermogen had. Maar de scooter wou gewoon geen toeren draaien. Na heel licht in de rollen te gaan precies hetzelfde verhaal. Toen maar eens met een gloedje nieuwe team 06 geprobeerd maar precies hetzelfde verhaal als met mijn DPR.

Uiteindelijk de overbrenging gecontroleerd en probeerden we eens de andere stand van de poulies, en hoppa het ding draaide toeren :W Uiteindelijk weer terug op het oude vermogen, en op het eind van de dag 5pk erbij tenopzichte van het begin van de dag :#





[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/25072008127.jpg[/IR]

Sprint Hengelo

Met heel erg weinig slaap naar hengelo gereden. Eenmaal ingeschreven / uitgeladen hebben samen met de SCG boys gaan rijden. Mijn scooter wou gek genoeg veel te veel toeren draaien ineens. Ding draaide 14900 toeren, naja beetje veel van het goede. Uiteindelijk even naar EPC gelopen om daar rollen te verwisselen, want ik had geen slagmoer sleutel bij. In de kwalificaties draaide die ineens 14000 toeren, wat dus wel in orde was :#

Iedere keer reed ik een stukje sneller, alleen waren mijn reactie tijden om te huilen. Echter had ik het probleem dat de overgang naar de vario niet echt snel verliep, ik hoorde mijn tegenstanders telkens al toeren beuken en van mij kwam pas heel erg laat. Maar toen die eenmaal toeren maakte liep ik iedere keer in op de andere. Uiteindelijk erachter gekomen dat ik het toch niet zo slecht gedaan had en mocht ik door naar de finales. Hier was ik echt heel erg blij om, dit had ik nooit verwacht. Ik was dan ook van plan om in de finales gewoon alles op alles te zetten omdat voorheen de reacties klote waren. Hierdoor en beetje zenuwen natuurlijk had ik 2x een valse start gemaakt.

Al met al was het echt een hele leuke dag en mijn tijden zijn nu eindelijk om mee te kunnen in de klasse :#

Edit:

Ik had nog wat foto's gevonden :)

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/Afbeelding_0111.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/10-1.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/2-2.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/3-2.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/4-1.jpg[/IR]

Update 25-08-2008

Gisteren meeting Nijmegen gereden. De scooter had ik na Hengelo uit de garage getrokken met de hoop dat het probleem van Hengelo verholpen zou zijn, maar helaas :'( Ding kwam telkens pas op toeren op de helft van de baan.

Na een paar keer gereden hebben even naar Meran van EPC gelopen voor te vragen wat dit zou zijn. Na wat dingen geprobeerd te hebben liep die al wat beter. Uiteindelijk gingen we maar eens kijken of we finales moesten gaan rijden. Daaruit bleek dat Daimy finales moest rijden, ik mijn scooter ook maar gepakt omdat ik 0,01 sec sneller als hem was. Eenmaal aangekomen bij het opstellen bleek dat Daimy wel in de finales zou zitten en ik niet. Na wat overleg met de organisatie bleek dat ze een foutje hadden gemaakt en mocht ik wel finales rijden (sorry Daimy :*) In de finales had ik natuurlijk weer een valse start de eerste keer +pippi+ 2e keer maar wat rustiger aan gedaan en ding liep voor geen meter, stotteren bla bla. Nadat ik terug was gelopen bleek dat ik na de nakeuring moest, hier had ik helemaal geen zin in omdat ik mij niet lekker voelde en ik eigenlijk naar huis wou O-) Na een kwartier oid gewacht te hebben zij Bart die ook moest nakeuren dat hij de vorige keer al gekeurd was, en bleek dat we in de standaard klasse niet gekeurd hoefden :#

Toen maar snel naar de groep gelopen en nog finales af kunnen kijken. Tenslotte wil ik iedereen van SCG bedanken voor de gezellige dag, en natuurlijk Meran voor het helpen aan de scooter.

Nog een aantal foto's die ik had gevonden:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/IMG_0603.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/IMG_0620.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/nijmegen091.jpg[/IR]

Update 17-02-'09

Na een lange tijd maar eens een update van mijn kant. Natuurlijk heb ik niet stil gezeten in de tussentijd. Wel moet ik toegeven dat ik een behoorlijke dip heb gehad, en ik het helemaal gehad, had met die k*t scooters :+ Uiteindelijk is het weer gaan kriebelen en heb ik nieuwe plannen gemaakt. Hier kom ik later op terug.

Eindhoven:

Om nog even terug te komen op de laatste sprint van het seizoen, Eindhoven. Voor Eindhoven heb ik veel gebankt met Meran en waren we uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat iets met mijn uitlaat niet klopte. Telkens maakte het ding niet genoeg toeren, en had hierdoor heel laat pas zijn vermogen. Uiteindelijk bleek dat mijn uitlaat veel te laagtoerig was. Na een 3 tal uitlaten getest te hebben, mocht ik voor Eindhoven een FKT DPR van Meran lenen. Omdat ik nu veel meer vermogen onderin had, was het ding niet te houden, hij had gewoon veel meer power dan normaal.

Uiteindelijk had ik een tamelijke run, en ben ik uiteindelijk maar in een stoel gaan zitten omdat ik gaar van het op stap gaan was.

Hier nog een aantal foto's van Eindhoven (Thanks to Nick !)

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/EINDHOVEN068.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/EINDHOVEN069.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/EINDHOVEN071.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/100_3286.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/100_3288.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/100_3293.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/100_3295.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/EINDHOVEN216.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/GroteFoto-EECUVD7L.jpg[/IR]

Plannen

Na het Eindhoven verhaal heb ik een nieuwe JS70 met nieuwe flens besteld. Deze zit nog steeds nieuw in de doos, en zal er binnenkort maar eens uit moeten komen.

In november heb ik mijn blok naar EPC gebracht en is het blokje netjes gereviseerd worden. Vorig weekend begon het weer allemaal te kriebelen om te gaan beunen. Ik heb Ruud gebeld of hij niet zin had om een avondje te komen beunen. Ik heb hem maar opgehaald en hebben we met nog een paar vrienden het zipje lekker uit elkaar gehaald en alles zuiver gemaakt. Nadat alles weer zuiver was hadden we het blokje eronder gehangen. Nu kwam ik op het idee om mijn demper te gaan polijsten, dit was ik al altijd van plan. Zo gezegd zo gedaan.

Gisteren had ik ineens weer dikke zin om iets te doen en ben ik begonnen met mijn fournales setje te gaan polijsten. Zie hieronder het resultaat:

Voorveer:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/17022009035.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/17022009036.jpg[/IR]

Achterveer:

Na het schuren:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/17022009039.jpg[/IR]

Na het polijsten:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/17022009041.jpg[/IR]

Close up:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/17022009043.jpg[/IR]

Update 09-03-2008

Van het weekend de Zip maar eens afgemaakt, en nog eens gereden met het ding. Hij liep opzich best goed, heb niks aan de afstelling verandert omdat het mij erom ging dat het snaartje e.d. even in moesten lopen voor als ik ga banken, wat achter 2 weken gaat gebeuren.

Hierbij nog een paar foto's hoe die er nu bij staat:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/07032009068.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/07032009072-1.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/07032009069.jpg[/IR]

Update 03-05-'09

Als eerste zal ik maar wat vertellen over het banken. Een tijdje terug ben ik gaan banken, en uiteindelijk hebben we gelukkig nog wat vermogen kunnen vinden. Het was echt niet zo makkelijk, de scooter had namelijk een heel raar toerenverloop. Het probleem was dat hij in het begin 15000 toeren draaide en dan afzakte tot 14000 bij 100 km/h oid. Naja dus maar een andere halfpoulie proberen. Dus hadden we maar een nieuwe stage 6 halfpoulie gemonteerd maar hiermee hadden we minder vermogen. Naja dan maar terug met de eigen afgedraaide malossi halfpoulie. Nadat de malossi poulie weer gemonteerd werd was het toerenverloop weer goed :? Achteraf bleek dat er een slag oid in de halfpoulie zit, waardoor hij gewoon goed loopt als je hem op de goede plek monteerd, maar als je de poulie 180 graden draait hij vreemde toerentallen gaat draaien.

Uiteindelijk is het volgende vermogen uit de scooter gekomen:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/227PK.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/231PK-1.jpg[/IR]

De scooter heeft constant rond de 23 PK door de halfpoulie was het natuurlijk moeilijk af te stellen. Helaas was er geen afgedraaide halfpoulie meer aanwezig, dus die moet ik nog kopen. Wegens deze reden heb ik de poulie ook niet meer eraf gehaald omdat hij imo beter een verkeerd constant toerental kan lopen dan dattie weer heel erg gaat schommelen.

Dan nu maar even een verhaaltje over zandvoort:

Samen met de andere Limbo's zijn we naar het noorden moeten crossen. Omdat we aan de late kant waren hebben we aardig door moeten rijden maar om 21:59 uur stond ik precies aan de ingang, goede timing dus :W Ruud die had een tent meegenomen maar hij had geen idee hoe deze moest worden opgebouwd uiteindelijk maar alles uitgeladen en maar de rest van het weekend in de auto gaan slapen. Zaterdag mochten we dan eindelijk rijden en heb ik een 3 tal keren gereden, en toen was de tijd over. We zijn toen maar wat vlees voor op de BBQ gaan halen, en tijdens het teruglopen werd Jorn gebeld dat we weer mochten rijden. Snel teruggelopen en de scooter gepakt en proberen te rijden. Uiteindelijk heel lang gewacht en nog 1 keer kunnen rijden. Helaas was de dag toen weer over en zijn we maar wat lol gaan trappen in de zandbak :# Zondag stond ik vooraan in de rij maar begon het helaas te regenen, ik heb toen gelijk alles ingepakt en om 11:30 uur het terrein weer verlaten. Al met al was het met de groep hartstikke gezellig, alleen was het sprinten wat minder door de Speed en Gein organisatie.

Als iemand nog foto's heeft, zie ik deze graag :#

24-05-09 Sluiskil

Maar even klein verslagje van mijn kant. Zaterdag door half limburg gecrosst om een afgedraaide malossi halfpoulie te zoeken, maar helaas niks kunnen vinden. Toen maar afgereisd naar Zeeland, wat allemaal goed ging tot dat er ineens een leuke hobbel was waardoor volgens mij de aanhanger een halve meter de lucht inslingerde, waardoor ruud zijn hok naar rechts gesprongen was, en mijn zip heeft omgeduwd. Dus direct gestopt en ding opnieuw afgebonden. Na een halve kilometer ofzo waren betonplaten dus maar over de vluchtstrook gereden 8P Toen maar alles uitgeladen en een run gemaakt. Hij was extreem fel en 3/4 vd baan op het achterwiel gereden. Alleen draaide hij 13,7 dus beetje weinig. Toen kwam ik Bart tegen die een stage 6 halfpoulie mee had genomen voor te testen. Die zag er helaas slechter uit dan gedacht dus maar gewoon de eigen er weer ingezet. Toen draaide die iets teveel toeren, maar hij zakte weer aardig in de toeren met optrekken. De rest van de dag maar gewoon gaan rijden, en alles afgezocht voor een halfpoulie maar niks te krijgen. (Achteraf zag ik vanmorgen pas een pm van wieger die er eentje mee had genomen).

Uiteindelijk had ik nog een 7,7 gereden meen ik, wat de 5 snelste tijd van de dag was. Dus maar finales gereden. Hierin reed ik helaas 0,005 sec langzamer dan Ilonka, dus volgens mij ben ik 5e ?? geworden. Al met al toch tevreden dat ik die plaats heb kunnen halen met een slecht lopende scooter !

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/dsc04309j.jpg[/IR]

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/dsc04327f.jpg[/IR]

Hierbij, hoor je wel heeeel goed hoe kut het ding liep :(

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=m37Qd-R1C4E"]YouTube - sbo sluiskil 24 05 2009[/ame]

Hengelo

Zaterdag had ik de scooter naar JR Motoren gebracht om hem daar te laten afstellen op de bank. De scooter heeft daar van 10.00 - 17.00 uur gestaan, maar helaas was de dip er niet volledig uit te krijgen. Waarschijnlijk zit het probleem in de poulies. Vanuit JR Motoren het zipje maar naar Ruud gebracht omdat we met de espace reden :#

Zondag morgen maar afgereisd naar het noorden en daar maar gelijk alles uitgeladen en gaan keuren. De eerste sprint maar gedaan en gelijk een tijd van 7,52 :W Helaas stotterde hij onderin iets, wat de scooter altijd heeft tijdens de eerste sprint. De 2e run maar iets warmer weggereden en boekte die aardige wheelies :D Helaas reed ik mij toen op het einde van de sprintbaan een complete imbusbout in mijn bandje :| Toen maar naar XSH gegaan om te vragen of ze een prop konden schieten, dit deden ze niet, ook wilden ze geen bandje om de velg leggen die ik van Falco kon lenen :X

Naja maar even met wallie gepraat en van hem uiteindelijk nog velg + band kunnen lenen. Toen even bij Vasco nog wat borgdraad kunnen lenen zodat de velg ook zou blijven zitten. Na een aantal sprints begon het wel heel erg donker te worden, en ik wist dat ik sowieso een top 3 tijd gereden had. Toen viel de regen en bleek dat ik de snelste tijd had, ik dus blij omdat ik dan waarschijnlijk al gewonnen had. Dus maar naar de tent toegelopen en bleek dat we niet lang genoeg gereden hadden. Na de regen heb ik constant gereden om de tijd nog te verbeteren, helaas lukte dit niet meer, maar mijn tijd werd niet meer verbeterd. Uiteindelijk dus dit mee naar huis mogen nemen, mijn 1e beker :#

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/25062009110.jpg[/IR]

SBOBestelcodeSBO090075.jpg


SBOBestelcodeSBO090075.jpg


sbohengelo09_075.jpg


[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/368087487.jpg[/IR]

Kloosterzande

Voor dat we naar Kloosterzande gingen heb ik de zip bij JRMotoren nog maar even op de bank gegooid. Ik had geen zin om veel te testen ofzo, het ding moest gewoon goed lopen. Na wat gepraat te hebben met Roy heeft hij een run gemaakt. De eerste runs was die nog ietsje te koud, dus daardoor iets minder vermogen. Naja toen die op temperatuur was, had ik gelijk weer dit:

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/229PKJR04-07-09.jpg[/IR]

Roy vroeg of we nog wat gingen doen, of het zo zouden laten ik heb maar besloten om het zo te laten, want als je wat met rollen gaat kloten heb je wat meer vermogen op de bank, maar het toerental loopt die op straat dan toch niet meer. Op zondag dus maar afgereisd naar Zeeland. Daar kwam ik aan en zag alle limburgers wat gaar aankijken, dus die maar even met rust gelaten en alles uit gaan laden.

De eerste runs vielen een beetje tegen omdat ik met een nieuwe band reed had ik niet de grip van normaal. Na een aantal runs maar wat lucht uit de banden laten lopen op de hoop dat ik wat meer grip zou krijgen. Steeds later op de dag begon de steeds harder te lopen en dacht ik toen het wat kouder was nog één run maken en proberen de snelste tijd neer te zetten. Helaas was dit niet zo'n succes en zag ik dat het ding 80 graden was geworden 8P Ik hoopte maar dat er niks kapot was ofzo, maar het ding maar gewoon terug gezet en wat sprints gaan kijken. In de finale ben ik maar extra wat kouder gaan starten, waardoor de waarschijnlijk te koud was ofzo, dit resulteerde dus in het volgende :(

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=u7UKBpWKQiA&feature=channel"]YouTube - 100 2698[/ame]

Paar mensen kwamen naar me toe wat ik deed, omdat ik de 2 snelste tijd had gereden en in de finales de slechtste tijd neerzette. Ik vond het jammer, want ik had best weer een bekertje mee naar huis kunnen nemen :( Maja iig proficiat aan Rob, Falco, Ilonka, volgende keer probeer ik het jullie weer moeilijk te maken :W

15-09-'09

Zo, dan nu maar de aller aller aller laatste update.. waarom ? omdat de scooter verkocht is. Heb altijd veel plezier met de scooter gehad, maar op het laatst zat ik gewoon op een punt dat het mij allemaal niet meer zo interesseerde. Ik heb laatst een auto gekocht wat me ook genoeg geld kost, en daar kan ik tenminste wel altijd gewoon mee rijden als ik zin heb, wat ik wel erg miste met de scooter. Hier nog de laatste foto van het zipje bij Ruud in de auto :)

[IR]http://i183.photobucket.com/albums/x174/thijseurlings/12092009134.jpg[/IR]

Volgend jaar zal ik wel gewoon aanwezig zijn op de sprints, vind het wel nog leuk maar zelf rijden hoeft van mij niet meer zo.

Doel:

  • Veel leren op het gebied van 2 takt tuning.
  • Top 5 Standaard Klasse.
  • Scooter onder controle houden.

Slot

Tenslotte wil ik mij heel erg bedanken bij:

  • Pap en Mam voor ondersteuning !
  • EPC / RST Voor de goede service !
  • Rob voor onderdeeltjes / borgen, elektronica !
  • Marcel voor het helpen bij alles, zonder deze mensen was ik nooit zover gekomen :winner:.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jij bent toch die thijs die toen met rené oa mee was naar stein om foto's te maken?

Ziet er goed uit man, zie je volgend seizoen en nog succes met bouwen!
 
Suc6, wordt wel wat.
Dankje :#

limburgse leeuw der wel op he:W:W

spreek je nog wel @ msn...en suc6 dermeer grtzzzz
Haha ja een leeuw komt er zeker op, je weet al wat ongeveer mijn plannen zijn :*

ziet er goed uit thijs:) limburg stylo word echt dik:W
Komt wel goed binnenkort maar eens samen gaan branden :#

mmm hahah datstuur moetje zou houden de nieuwe limburgse style

maar ik volg dit zkkr leuk jo
nice

greets raymond
Ja, zoiets had mijn pa vroeger volgens mij op zijn zundapp 8P

weer een limbolander erbij... Ziet er leuk uit, succes ermee...
Thanks, komt wel goed.

Jij bent toch die thijs die toen met rené oa mee was naar stein om foto's te maken?

Ziet er goed uit man, zie je volgend seizoen en nog succes met bouwen!
Jup, that's me ! Alleen zal ik volgend jaar geen foto's meer mee gaan maken denk ik, heb ik nu een poppetje voor ingehuurd 8P
 
Ja, zoiets had mijn pa vroeger volgens mij op zijn zundapp 8P

:winner: idd maar die moet je wel zo houd das egte style 8P -:-
 
Ja, zoiets had mijn pa vroeger volgens mij op zijn zundapp 8P

:winner: idd maar die moet je wel zo houd das egte style 8P -:-

Ja hmm, dat wordt idd een moeilijk keuze dan toch maar mijn epc stuurtje verkopen he :+

hi mate


cool looking project page

the zip looks very very nice

i like the last pictures


Cheers BYS '07'

Thanks mate. I Speak to you on msn :#

eindelijk eens wat van andere mensen in mijn klasse 8) sprintje volgend jaar? :D aloude pia vs mina...

Dat doen wij zeker, heb iig goed zin in sbo 2008 :#
 
Last edited:
Nou dan mag jij dat stuur overnemen ben jij orgineel haha ;)



Dankje, kom jij ook uit limburg toevallig ? Want je komt mij ergens bekend van voor :)


Zaterdag ga ik trouwens weer naar Epc, dus hopenlijk van het weekend weer een update :W

Ik kom idd ook uit limburg, (Roermond) jij komt me ook ergens bekend van voor heb alleen geen flauw idee waarvan? Iig succes ik zal hem volgen :) .

Groetjes Fouad
 
Venlo de geksteee :D haha leuk ding, maar ik ben eens benieuwd wat jij onder limburg style verstaat :D

Nou er komt zeker een leeuw op, wat in de vlag van limburg zit :W Ik denk niet de kleurenstelling van de vlag iig. Ik heb ook nog een heel erg grappig logo van rowwen héze wat mij heel erg aanspreekt, en ik denk dat em dat ook wordt :W Hoe en wat weet ik zelf nog niet omdat ik als doelstelling heb om het eerst fatsoendelijk aan het lopen te krijgen, en dan pas het uiterlijk aan te pakken :)

neej:p das niet egt mij smaak :7 +ralf+

maare heb je al een kleur in gedachten 8)

raymond:+

Kleuren weet ik nog niet, niet de kleuren van de vlag iig. Misschien Anterciet oid ? Ik weet niet hoe dit staat @ Zip, ik vind het iig een zeer vette kleur :#

Ik kom idd ook uit limburg, (Roermond) jij komt me ook ergens bekend van voor heb alleen geen flauw idee waarvan? Iig succes ik zal hem volgen :) .

Groetjes Fouad

Ga jij altijd met Brian om die eerst die SR had ? Ik heb namelijk bij hem in de klas gezeten, en misschien ken je mij van school toendertijd oid :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top