EPC/RST SBO2010 Zip

Inprincipe wil ik em eerst testen en dan pas kopen. Zoals ik al zei: ik kan nu wel 7 uitlaten gaan kopen maar dan ben ik ook weer flink wat euro's kwijt. Zoals je ziet krijg ik aardig wat testpijpjes aangeboden en inprincipe zal er wel 1 tussen zitten die ongeveer gelijk zal presteren aan die van fouad neem ik aan.

Vas heeft iig pm gehad.
 
En Fouad rijd met een FKT dpr?

Fijn dat je zipper weer een beetje op vermogen zit, en welk RF zit er nu in dan?

Kom op Sluiskil uitgebreid je zipper inspecteren :7
 
Fouad rijd met een van de 1e types JS70 uitlaten. Die van tegenwoordig zijn schijnbaar anders. Een fkt zou theoretisch gezien op hetzelfde vermogen moeten komen.

Ik heb nu een RF van 8.5 erin zitten.

Kom maar eens kijken, jammer genoeg is hij niet meer zo netjes als dat hij vorige keer was.
 
Omdat ik mijn beenschild moet gaan aanpassen voor de grote rad achter de voorkap.
Omdat ik nu een std zip type 1 zadel erop heb.
En omdat met banken alles vies is geworden :p.
 
Ik moet gewicht winnen. Een beetje een goed koelsysteem is wel relext. Zeker als je weet bij welke temp je vermogen het hoogst is:).
 
Geen verslagje van gisteravond ?:p

Als ik dat helemaal moet gaan beschrijven, dan ben ik wel een tijdje bezig.

Scooter gaf iig al wat meer vermogen (lees 23 pk ipv 22). Later gegon het slechter te lopen door een interne waterlekkage en valse lucht.

Het blok word opnieuw in elkaar gezet en scherp gezet door Vas, gewoon met mijn eigen pijp.

Ff een klein tegenslagje dus, maar niks wat niet overzienbaar is :).
 
Update 12-05-2010:

Ik heb mijn blokje terug gekregen van Vasco. Zoals hierboven vermeld waren er wat probleempjes. Bij deze ff een completer verslag.

Ik wilde wat meer uitlaatjes testen, aangezien de uitlaat van Fouad wel een behoorlijk stukje vermogen meer gaf. Uiteindelijk heb ik 5 uitlaatjes kunnen testen bij Vas.

Vas had zelf nog de uitlaat liggen van Ilonka's zipje. Die had hij ooit zo ontzettend heet gebankt dat hij gewoon kapot is gegaan :D. Dat was ook duidelijk merkbaar, die had een halve pk minder als mijn eigen uitlaat.

Hij had nog een uitlaatje liggen die vroeger onder een HD scooter heeft gezeten (een DPR), die gaf nog minder als de uitlaat van Ilonka.

We hebben even de uitlaat van [Nelis] getest, die was een stuk laagtoeriger en ook een halve pk minder als mijn pijp.

De C30 van de NRG :D. Die uitlaat is behoorlijk laagtoerig, wat ik dan weer niet verwacht had. Die had ook een hele pk minder als mijn eigen uitlaat.

De enige uitlaat die hoger scoorde was een FKT DPR. Die was al behoorlijk oud en ook echt heel erg gaar. Die gaf een halve pk meer met ook meer vermogen.

Met die uitlaat dus maar eens op rollen gaan testen, maar hij was vrij onconstant. Mijn eigen uitlaat had een nettere lijn en gaf gewoon een mooi strak vermogen af, wat bij de FKT toch wel minder was.

Na een flinke tijd testen werd het vermogen wat lager en ging hij rommelig lopen. Na nog 10 runs begon hij lichtjes te zingen na een run en weer 10 runs daarna bleef hij 6k stationair lopen. We hebben ontzettend gezocht naar het probleem. Carbs verwisseld, membranen verwisseld, spruitstukken verwisseld, maar niets hielp. Vas had het hele blok aan de bovenkant onder gespoten met remreiniger om te kijken of hij weg zou vallen, maar hij gaf geen kik.

Uiteindelijk zegt Niels: Spuit eens aan de onderkant en het probleem was gevonden, hij had valse lucht tussen de carterdelen. Ik baalde als een stekker, want alles kon weer uitelkaar en opnieuw opgebouwd worden. Inprincipe is ongeveer al het testwerk voor jankloot geweest en het kost gewoon aardig wat geld. Vas bood al aan om het opnieuw op te bouwen en ik besloot dat dat een goed idee was. Blok dus daar gelaten en werd opnieuw opgebouwd en later netjes scherp gezet.

Gisteren was het blokje klaar en heeft Meran het mee naar Limburg genomen. Ik ben het blok weer op gaan halen bij EPC :).

Uiteindelijk is het blok uitgekomen op een nette 23,3 topvermogen met 11,6 nm koppel. De grafiek is aardig strak, dus ik ben benieuwd hoe dit loopt!

Hier de uitdraai:

VermogenZip.jpg


Ik wil Vasco, Meran en Steef heel erg bedanken voor al hun tijd, moeite en adviezen wat ze mij gegeven hebben! Het resultaat is zeer netjes!
 
Thx mannen!

Zoveel tegenslagen heb ik nog niet gehad hoor :p.

Gisteren het blok eens onder de scoot gepleurt. Ff een testrondje gedaan, maar hard loopt het iig niet. Hij heeft erg veel slip in de overbrenging met van de plek komen. Ik kon hem iig goed houden, wat wel anders hoort te zijn.

Op sluiskil dus eens zoeken waar het probleem zit.
 
Back
Top