Henk_de_mol
Old skool member
Het begon allemaal met de nrg die ik grondig heb verbouwd en die de meeste van jullie wel kennen van verschillende meetings en de scootin:
Ik wilde eens wat anders en besloot een echt sprintproject te gaan maken, dus lekker licht met een lange wielbasis en een aardig portie trekkracht. Het uitgangspunt is lekker meedoen met sprintwedstrijden en leuke resultaten halen.
Ik had nog een helemaal kaal quartz frame staan en besloot van daaruit verder te gaan borduren. Het frame is bijna helemaal kaal gemaakt en het gewicht is gereduceerd tot 8 kilo en had het een 12cm langer subframe. Nadat ik het frame klaar had heb ik verschillende kappen aangeschaft en heb ik natuurlijk ook die weer onder handen genomen.
Tijdens het proces:
De bedoeling was dus een kap uit 1 geheel maken met een opgesneden kontje Dit deels om gewicht te besparen en deels voor de looks. Zit dus helemaal geen buddy of wat dan ook in het is echt alleen 1 kap...
Het vorderde gestaag:
Toen werd er een voorkap van een Zip FR aangeschaft en ook die werd dicht gemaakt en een leuk design uitgefreesd.
Toen dat gedaan was werd het blok vanonder de Nrg gehaald en onder de zip gehangen, ik had van een vriend ook heel goedkoop een aerox rad + voorvork en velg en schijf en remsysteem overgenomen. Nadat dit alles was gemonteerd zag het er zo uit:
Daarna moest er nog een heleboel gelast worden o.a radiateur ophangen en frameversteviging voor het zadel en voorveer inkorten en achterveer etc. Tevens moesten alles slangen gelegd worden en een aantal dingen verlengd. Ook aan en uit knop gemonteerd etc. etc.
Nadat dit was gebeurt zijn de kappen en velgen ook gespoten (niet helemaal goed gelukt helaas maja, toekomst profi. spuitbeurt).. met als resultaat:
Nu is er inmiddels gaas gemonteerd en heeft Inne stickers gemaakt :* en nu staat hij er momenteel ongeveer zo bij @ 48 kilo:
Setup die er nu onderzit is:
Cilinder: Hebo NG VTM tuned..
Uitlaat: Malossi MHR2000/speed
Krukas: Doppler
Carburateur: 19mm dell orto + W7 naald
Luchtfilter: kartbox + 75mm PVC buis of First One 75mm filter
Vario: Malossi MHR2000
Koppeling: Hebo verstelbaar
V-snaar: malossi special belt
Spruitstuk: Malossi recht 19/21mm
Lagers: SKF C3
membraan: Malossi hyperreed VL13
Ontsteking: Selettra binnenrotor
Een paar extra's:
Speed snelgas
MVT CT44 toerenteller temp. meter
kill-switch
BC800 snelheidsmeter
Harris handvaatjes
Malossi remblokjes voor en achter
Dit alles was goed voor 17pk op de dynojet bank..
Toekomst:
24mm mikuni vlakschuif is onderweg, ik heb voor de mikuni gekozen omdat ik denk dattie net wat beter is voor de 150meter dan de 28mm... Tevens komt er een evo onder die weer getuned zal worden door Valentino Meijer en het blok moet dan ook gebeuren. Profi spuitbeurt zal waarschijnlijk ook nog wel een keer moeten komen...
Dit was het weer ff voor nu
Ik wilde eens wat anders en besloot een echt sprintproject te gaan maken, dus lekker licht met een lange wielbasis en een aardig portie trekkracht. Het uitgangspunt is lekker meedoen met sprintwedstrijden en leuke resultaten halen.
Ik had nog een helemaal kaal quartz frame staan en besloot van daaruit verder te gaan borduren. Het frame is bijna helemaal kaal gemaakt en het gewicht is gereduceerd tot 8 kilo en had het een 12cm langer subframe. Nadat ik het frame klaar had heb ik verschillende kappen aangeschaft en heb ik natuurlijk ook die weer onder handen genomen.
Tijdens het proces:
De bedoeling was dus een kap uit 1 geheel maken met een opgesneden kontje Dit deels om gewicht te besparen en deels voor de looks. Zit dus helemaal geen buddy of wat dan ook in het is echt alleen 1 kap...
Het vorderde gestaag:
Toen werd er een voorkap van een Zip FR aangeschaft en ook die werd dicht gemaakt en een leuk design uitgefreesd.
Toen dat gedaan was werd het blok vanonder de Nrg gehaald en onder de zip gehangen, ik had van een vriend ook heel goedkoop een aerox rad + voorvork en velg en schijf en remsysteem overgenomen. Nadat dit alles was gemonteerd zag het er zo uit:
Daarna moest er nog een heleboel gelast worden o.a radiateur ophangen en frameversteviging voor het zadel en voorveer inkorten en achterveer etc. Tevens moesten alles slangen gelegd worden en een aantal dingen verlengd. Ook aan en uit knop gemonteerd etc. etc.
Nadat dit was gebeurt zijn de kappen en velgen ook gespoten (niet helemaal goed gelukt helaas maja, toekomst profi. spuitbeurt).. met als resultaat:
Nu is er inmiddels gaas gemonteerd en heeft Inne stickers gemaakt :* en nu staat hij er momenteel ongeveer zo bij @ 48 kilo:
Setup die er nu onderzit is:
Cilinder: Hebo NG VTM tuned..
Uitlaat: Malossi MHR2000/speed
Krukas: Doppler
Carburateur: 19mm dell orto + W7 naald
Luchtfilter: kartbox + 75mm PVC buis of First One 75mm filter
Vario: Malossi MHR2000
Koppeling: Hebo verstelbaar
V-snaar: malossi special belt
Spruitstuk: Malossi recht 19/21mm
Lagers: SKF C3
membraan: Malossi hyperreed VL13
Ontsteking: Selettra binnenrotor
Een paar extra's:
Speed snelgas
MVT CT44 toerenteller temp. meter
kill-switch
BC800 snelheidsmeter
Harris handvaatjes
Malossi remblokjes voor en achter
Dit alles was goed voor 17pk op de dynojet bank..
Toekomst:
24mm mikuni vlakschuif is onderweg, ik heb voor de mikuni gekozen omdat ik denk dattie net wat beter is voor de 150meter dan de 28mm... Tevens komt er een evo onder die weer getuned zal worden door Valentino Meijer en het blok moet dan ook gebeuren. Profi spuitbeurt zal waarschijnlijk ook nog wel een keer moeten komen...
Dit was het weer ff voor nu
Last edited: