-Enrico's Sprintmachine-

Status
Not open for further replies.

Henk_de_mol

Old skool member
Het begon allemaal met de nrg die ik grondig heb verbouwd en die de meeste van jullie wel kennen van verschillende meetings en de scootin:
nrg2.JPG


Ik wilde eens wat anders en besloot een echt sprintproject te gaan maken, dus lekker licht met een lange wielbasis en een aardig portie trekkracht. Het uitgangspunt is lekker meedoen met sprintwedstrijden en leuke resultaten halen.
Ik had nog een helemaal kaal quartz frame staan en besloot van daaruit verder te gaan borduren. Het frame is bijna helemaal kaal gemaakt en het gewicht is gereduceerd tot 8 kilo en had het een 12cm langer subframe. Nadat ik het frame klaar had heb ik verschillende kappen aangeschaft en heb ik natuurlijk ook die weer onder handen genomen.
Tijdens het proces:
oud.JPG


De bedoeling was dus een kap uit 1 geheel maken met een opgesneden kontje:) Dit deels om gewicht te besparen en deels voor de looks. Zit dus helemaal geen buddy of wat dan ook in het is echt alleen 1 kap...
Het vorderde gestaag:
zip10.JPG

zip11.JPG


Toen werd er een voorkap van een Zip FR aangeschaft en ook die werd dicht gemaakt en een leuk design uitgefreesd.

Toen dat gedaan was werd het blok vanonder de Nrg gehaald en onder de zip gehangen, ik had van een vriend ook heel goedkoop een aerox rad + voorvork en velg en schijf en remsysteem overgenomen. Nadat dit alles was gemonteerd zag het er zo uit:
nieuw.JPG

nieuw2.JPG


Daarna moest er nog een heleboel gelast worden o.a radiateur ophangen en frameversteviging voor het zadel en voorveer inkorten en achterveer etc. Tevens moesten alles slangen gelegd worden en een aantal dingen verlengd. Ook aan en uit knop gemonteerd etc. etc.
Nadat dit was gebeurt zijn de kappen en velgen ook gespoten (niet helemaal goed gelukt helaas maja, toekomst profi. spuitbeurt).. met als resultaat:
verjaardag3.JPG

verjaardag.JPG


Nu is er inmiddels gaas gemonteerd en heeft Inne stickers gemaakt :* en nu staat hij er momenteel ongeveer zo bij @ 48 kilo:
zipper.JPG

zipnieuw2.JPG

zipnieuw3.JPG


Setup die er nu onderzit is:
Cilinder: Hebo NG VTM tuned..
Uitlaat: Malossi MHR2000/speed
Krukas: Doppler
Carburateur: 19mm dell orto + W7 naald
Luchtfilter: kartbox + 75mm PVC buis of First One 75mm filter
Vario: Malossi MHR2000
Koppeling: Hebo verstelbaar
V-snaar: malossi special belt
Spruitstuk: Malossi recht 19/21mm
Lagers: SKF C3
membraan: Malossi hyperreed VL13
Ontsteking: Selettra binnenrotor

Een paar extra's:
Speed snelgas
MVT CT44 toerenteller temp. meter
kill-switch
BC800 snelheidsmeter
Harris handvaatjes
Malossi remblokjes voor en achter

Dit alles was goed voor 17pk op de dynojet bank..

Toekomst:
24mm mikuni vlakschuif is onderweg, ik heb voor de mikuni gekozen omdat ik denk dattie net wat beter is voor de 150meter dan de 28mm... Tevens komt er een evo onder die weer getuned zal worden door Valentino Meijer en het blok moet dan ook gebeuren. Profi spuitbeurt zal waarschijnlijk ook nog wel een keer moeten komen...

Dit was het weer ff voor nu :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er goed uit,ken er miss een filmpie geschoten kenne worden? zou wel leuk zijn denx, ben wel benieuwd hoe dat nou rijd.
 
Dat rijdt zeer apart :) Lijkt net of je op een raket zit met dat blok zo achter je:) Filmpjes moet kunnen, kzal morgen kijken wat ik kan doen... Tevens reed ik over klinkers en opende het gas en het achterwiel ging slippen:) Ook best apart.. :W
 
Enrico@nrg said:
Dat rijdt zeer apart :) Lijkt net of je op een raket zit met dat blok zo achter je:) Filmpjes moet kunnen, kzal morgen kijken wat ik kan doen... Tevens reed ik over klinkers en opende het gas en het achterwiel ging slippen:) Ook best apart.. :W

Idd... best apart dat ie zo apart deed terwijl jij helemaal niet apart rijd of zo, maar komt goed met het aparte ding. kijk op het aparte filmpje of je ook een aparte wheelie kan maken of iets anders apart. :D
 
Last edited:
mooizow, dan maar morge weer ff kieken want wil eg wel weten hoe dat er nou uitziet ook rijdend lijkt mij eg vaag, rocket steelo8P
 
Netjes Enrico..
Ben benieuwd naar filmpje..
Komt er nu dan ook een nieuw blok voor de NRG ?

Succes ermee!
 
Dat is een as met 60 mm slag 8) , past alleen op de molossi teamspeed `05.

@ ieriek : glijd je niet van het zadel af als je rijd btw? :)
 
Onder de Nrg komt door de volgende eigenaar ook een ander blok... En misschien ben ik @ Grou, maar het is zo tyfus ver weg vanaf Zeeland:) En nee ik glij niet van het zadel, tis net vlak genoeg ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top