-Enrico Yellow-White Nrg Extreme-

Henk_de_mol

Old skool member
Ok, hier mijn project in een vers topic want het andere was errug rommelig;).

Het begon allemaal in Juni 2001 toen ik een Nrg extreme kocht nieuw in de winkel voor 3800 gulden.. Ik had deze nodig om elke dag 50 km naar school af te leggen... Hiervoor had ik al een italslet gehad maar die was brak dus maar het vertrouwde pia LC blok gekocht en meteen de begrenzers eruit gehaald (vanaf km o)
.. Dit begon al snel te vervelen en er werd een andere vario en koppeling aangeschaft.. Dit was toen het uiterlijk:"

Na een hele tijd erop naar school te hebben gereden moest er iets bruters komen en na een bidalot, R, evo 70 en Jolly pijp werd het tijd om het eens groots aan te pakken en na een half jaar was er deze setup:

Cilinder Gilardoni alu 70 VTM tuned
Uitlaat: Malossi MHR2000/speed
Krukas: Doppler
Carburateur: 19mm dell orto + W7 naald
Luchtfilter kartbox + 75mm PVC buis
Vario: Malossi MHR2000
Koppeling: Hebo verstelbaar
V-snaar: malossi special belt
Spruitstuk: Malossi recht 19/21mm
Lagers: SKF C3
membraan: Malossi hyperreed VL13

Mede met hulp van Tino werd er dit resultaat gehaald op de befaamde almelo en klaaswaal bank:)

15.1pk niet slecht voor een gila naar wij dachten..

Toen werd er een Hebo NG aangeschaft en ook die moet natuurlijk getuned worden en daar is Tino nu mee bezig:) Het uiterlijk is natuurlijk in de loop van de tijd ook extreem veranderd, van grijze en zwart naar wit en zwart en nu geel met wit:P

Lijst met uiterlijke veranderingen:
* Wit gespoten:
- beenschild
- voetenplank
- Luchtgeleider onder rooster
- carterdeksel
- Velgen voor + achter
- Rooster in voorkap
- Kleine zijkapjes

* Harris handvaten
* Braking wave remschijf voor 220mm
* Eraf gehaald:
- Remlicht spoiler
- Reflectors
- Spiegels
- Windscherm kapje
- Originele stickers
- Variateur koelingskapje
- Passagiers voetsteunen

* Bridgestone ML 50 banden voor en achter
* Malossi Rs 3 achterveer
* Malossi remblokjes voor + achter
* Digitale teller Sigma bc 800
* Gefreesd ontstekingsdeksel + wit gespoten
* Buddybak wit gespoten en aangepast
* bougiedeksel gefreesd
* isolatieschuim hier en daar
* stickers laten maken en opgeplakt
* special voorkap
* achterlichten weg
* Buitenste kappen geel
* Xtacy cross stuur
* Digitale RPM/temp meter
* Jetski killswitch
* onderschild etc etc etc.

Fotoos:

nrg4.JPG

nrg1.JPG

nrg8.JPG

nrg2.JPG

nrg10.JPG

nrg7.JPG

nrg3.JPG


Motorisch staat hij er op dit moment zo bij:

Cilinder Hebo NG VTM tuned..
Uitlaat: Malossi MHR2000/speed
Krukas: Doppler
Carburateur: 19mm dell orto + W7 naald
Luchtfilter kartbox + 75mm PVC buis / First One 75mm filter
Vario: Malossi MHR2000
Koppeling: Hebo verstelbaar
V-snaar: malossi special belt
Spruitstuk: Malossi recht 19/21mm
Lagers: SKF C3
membraan: Malossi hyperreed VL13
Ontsteking: Selettra binnenrotor

Er moet nog snelgas en een 28 keihin aangeschaft worden, maar eerst eens kijken wat ik met deze setup op de bank kan halen..
Qua uiterlijk moet het zadel nog aangepast worden en voorvork verlaagd en nog een aantal dingen.. Inne nog bedankt voor het maken van de stickers :*

Ik hou jullie op de hoogte,

Erik
 
Advertisement - register to remove this

mooie NRG hoor :)

Ga je ook nog voor een cilinder in de rangorde als een Evo/Speed ofzo iets dergelijks, of denk je echt giga veel pk's te scoren uit die NG :)


verder: succes dermee!
 
Een evootje tuned moet er ook nog wel eens komen ja:) Maar het blijft toch leuk om uit relatief eenvoudige cilinder en carb iets leuks te scoren...

Voorvork verlagen lijkt mij nog iets beter in de sprint doordat het gewoon wat aerodynamischer is.. En het staat vet:P
 
Vet, die kleur en voorkap, en dat verlagen van die voorvork lijkt me ook wel mooi!

ben eigenlijk alleen niet erg kapot van dat stuur...
 
Luctor et Emergo


:W die zou ik dan eventueel ipv dan die zeeuwsche sticker doen :)

Voor de rest, erg vet tot dusver, alleen had ik de combi omgedraait :)
 
Back
Top