Henk_de_mol
Old skool member
Omdat mijn andere page echt te on-overzichtelijk werd na 23 pagina's en omdat hij tegen het einde loopt hierbij mijn laatste projectpagina... Ik zal voortaan alle updates in deze post zetten om het overzichtelijk te houden.
Het begon allemaal met de nrg die ik grondig heb verbouwd en die de meeste van jullie wel kennen van verschillende meetings en de scootin:
Ik wilde eens wat anders en besloot een echt sprintproject te gaan maken, dus lekker licht met een lange wielbasis en een aardig portie trekkracht. Het uitgangspunt is lekker meedoen met sprintwedstrijden en leuke resultaten halen.
Ik had nog een helemaal kaal quartz frame staan en besloot van daaruit verder te gaan borduren. Het frame is bijna helemaal kaal gemaakt en het gewicht is gereduceerd tot 8 kilo en had het een 12cm langer subframe. Nadat ik het frame klaar had heb ik verschillende kappen aangeschaft en heb ik natuurlijk ook die weer onder handen genomen.
Tijdens het proces:
De bedoeling was dus een kap uit 1 geheel maken met een opgesneden kontje Dit deels om gewicht te besparen en deels voor de looks. Zit dus helemaal geen buddy of wat dan ook in het is echt alleen 1 kap...
Het vorderde gestaag:
Toen werd er een voorkap van een Zip FR aangeschaft en ook die werd dicht gemaakt en een leuk design uitgefreesd.
Toen dat gedaan was werd het blok vanonder de Nrg gehaald en onder de zip gehangen, ik had van een vriend ook heel goedkoop een aerox rad + voorvork en velg en schijf en remsysteem overgenomen. Nadat dit alles was gemonteerd zag het er zo uit:
Daarna moest er nog een heleboel gelast worden o.a radiateur ophangen en frameversteviging voor het zadel en voorveer inkorten en achterveer etc. Tevens moesten alles slangen gelegd worden en een aantal dingen verlengd. Ook aan en uit knop gemonteerd etc. etc.
Nadat dit was gebeurt zijn de kappen en velgen ook gespoten (niet helemaal goed gelukt helaas maja, toekomst profi. spuitbeurt).. met als resultaat hieronder en zo heeft hij er een hele tijd bijgestaan:
Genemuiden verliep niet echt geweldig, maar was gezellig en das ook belangrijk
Op Speelmansplaten niet kunnen rijden vanwege achterrem die kapot was gegaan bij een sprintwedstrijd in Breskens:
Ondertussen ook nog in de kicXstar gestaan met een foto en in de twist 'n go magazine met een reportage:
Later is er na een meeting vervoersschade opgekomen dus moest ik opnieuw polyesteren en spuiten en dankzei een aantal stickers van Inne kwam er een soort MOMO mv agusta F4 replica uit:
Filmpjes onafgesteld toen hij voor het eerst liep:
http://sacht.zattevrienden.be/scooter/enrico/MOV01002.MPG
http://sacht.zattevrienden.be/scooter/enrico/MOV01003.MPG
Paar kleine wazige filmpjes met 20+pk.. Zal binnenkort andere maken en erop zetten!
http://rapidshare.de/files-en/347520/goeie.MOV.html
http://rapidshare.de/files-de/347529/goeie2.MOV.html
http://rapidshare.de/files-en/353028/goeie3.MOV.html
Setup die er momenteel onderzit is:
Cilinder: Polini Evolution 6 70cc Locomotive tuned
Blok: Locomotive tuned
Uitlaat: Malossi MHR2000/speed
Krukas: Doppler
Carburateur: 24mm mikuni vlakschuif
Luchtfilter: K&N
Vario: Malossi MHR2000
Koppeling: Hebo verstelbaar
V-snaar: malossi special belt
Spruitstuk: Malossi recht 25mm
Lagers: SKF C4
membraan: Malossi hyperreed VL13 locomotive tuned
Ontsteking: Selettra binnenrotor
Vertanding: Malossi
Een paar extra's:
Tomaselli snelgas
MVT CT44 toerenteller temp. meter
Stage 6 temp. meter
kill-switch
BC800 snelheidsmeter
Harris handvaatjes
Malossi remblokjes voor en achter
Malossi remschijf voor
BBB clamp
TNT stuur
etc.
Dit alles was goed voor 20,6pk op de dynojet bank..:W
Toekomst planning:
Er moet nog een ander koppelingshuis komen omdat deze krom is en hij niet lekker wegknalt. Verder lekker aan sprintwedstrijden meedoen en misschien nog een Hebo R4 testen en 28mm...
Zo heel verhaal geworden..
21-01-05 Update
Hier aantal pics met gepolijste velgjes om het bling gehalte te verhogen Cheq ook de gouden boutjes en moertjes in de velgen Tevens staat er ook mijn nieuwe evo koppelingshuis op.. Zit ook een nieuwe drukveer in trouwens.
20-02-05 kleine updeet
Ondertussen een brug gemaakt van een oud ziekenhuisbed, en een warm-draai-bankje aangezien je bij de sprints nergens kunt warmrijden..
27-02-05'
List meeting bij EPC in Sittard.
29-03-05'
Nieuwe teller aangeschaft, niet zomaar 1 maar een heuse Mychron 2.
ding heeft de volgende mogelijkheden:
- 1/2 megabyte of RAM,
- lateral accelerometer (G-force sensor),
- lap time transmitter,
- lap time receiver,
- rpm sensor,
- wheel speed sensor,
- two temperature sensors (may contain two of any combination of exhaust gas temperature, cylinder head temperature or water temperature),
- backlit display,
- internal ambient air temperature sensor,
- PC download cable,
Update 20-04-05
Ding heeft een nieuw jasje gekregen.. Tevens een aantal filmpjes zullen straks worden toegevoegd.
AIM in werking: http://rapidshare.de/files/1356435/aim2.MOV.html
Warmdraaien: http://rapidshare.de/files/1356688/P4200062.MOV.html
Paar fotoos:
Het begon allemaal met de nrg die ik grondig heb verbouwd en die de meeste van jullie wel kennen van verschillende meetings en de scootin:
Ik wilde eens wat anders en besloot een echt sprintproject te gaan maken, dus lekker licht met een lange wielbasis en een aardig portie trekkracht. Het uitgangspunt is lekker meedoen met sprintwedstrijden en leuke resultaten halen.
Ik had nog een helemaal kaal quartz frame staan en besloot van daaruit verder te gaan borduren. Het frame is bijna helemaal kaal gemaakt en het gewicht is gereduceerd tot 8 kilo en had het een 12cm langer subframe. Nadat ik het frame klaar had heb ik verschillende kappen aangeschaft en heb ik natuurlijk ook die weer onder handen genomen.
Tijdens het proces:
De bedoeling was dus een kap uit 1 geheel maken met een opgesneden kontje Dit deels om gewicht te besparen en deels voor de looks. Zit dus helemaal geen buddy of wat dan ook in het is echt alleen 1 kap...
Het vorderde gestaag:
Toen werd er een voorkap van een Zip FR aangeschaft en ook die werd dicht gemaakt en een leuk design uitgefreesd.
Toen dat gedaan was werd het blok vanonder de Nrg gehaald en onder de zip gehangen, ik had van een vriend ook heel goedkoop een aerox rad + voorvork en velg en schijf en remsysteem overgenomen. Nadat dit alles was gemonteerd zag het er zo uit:
Daarna moest er nog een heleboel gelast worden o.a radiateur ophangen en frameversteviging voor het zadel en voorveer inkorten en achterveer etc. Tevens moesten alles slangen gelegd worden en een aantal dingen verlengd. Ook aan en uit knop gemonteerd etc. etc.
Nadat dit was gebeurt zijn de kappen en velgen ook gespoten (niet helemaal goed gelukt helaas maja, toekomst profi. spuitbeurt).. met als resultaat hieronder en zo heeft hij er een hele tijd bijgestaan:
Genemuiden verliep niet echt geweldig, maar was gezellig en das ook belangrijk
Op Speelmansplaten niet kunnen rijden vanwege achterrem die kapot was gegaan bij een sprintwedstrijd in Breskens:
Ondertussen ook nog in de kicXstar gestaan met een foto en in de twist 'n go magazine met een reportage:
Later is er na een meeting vervoersschade opgekomen dus moest ik opnieuw polyesteren en spuiten en dankzei een aantal stickers van Inne kwam er een soort MOMO mv agusta F4 replica uit:
Filmpjes onafgesteld toen hij voor het eerst liep:
http://sacht.zattevrienden.be/scooter/enrico/MOV01002.MPG
http://sacht.zattevrienden.be/scooter/enrico/MOV01003.MPG
Paar kleine wazige filmpjes met 20+pk.. Zal binnenkort andere maken en erop zetten!
http://rapidshare.de/files-en/347520/goeie.MOV.html
http://rapidshare.de/files-de/347529/goeie2.MOV.html
http://rapidshare.de/files-en/353028/goeie3.MOV.html
Setup die er momenteel onderzit is:
Cilinder: Polini Evolution 6 70cc Locomotive tuned
Blok: Locomotive tuned
Uitlaat: Malossi MHR2000/speed
Krukas: Doppler
Carburateur: 24mm mikuni vlakschuif
Luchtfilter: K&N
Vario: Malossi MHR2000
Koppeling: Hebo verstelbaar
V-snaar: malossi special belt
Spruitstuk: Malossi recht 25mm
Lagers: SKF C4
membraan: Malossi hyperreed VL13 locomotive tuned
Ontsteking: Selettra binnenrotor
Vertanding: Malossi
Een paar extra's:
Tomaselli snelgas
MVT CT44 toerenteller temp. meter
Stage 6 temp. meter
kill-switch
BC800 snelheidsmeter
Harris handvaatjes
Malossi remblokjes voor en achter
Malossi remschijf voor
BBB clamp
TNT stuur
etc.
Dit alles was goed voor 20,6pk op de dynojet bank..:W
Toekomst planning:
Er moet nog een ander koppelingshuis komen omdat deze krom is en hij niet lekker wegknalt. Verder lekker aan sprintwedstrijden meedoen en misschien nog een Hebo R4 testen en 28mm...
Zo heel verhaal geworden..
21-01-05 Update
Hier aantal pics met gepolijste velgjes om het bling gehalte te verhogen Cheq ook de gouden boutjes en moertjes in de velgen Tevens staat er ook mijn nieuwe evo koppelingshuis op.. Zit ook een nieuwe drukveer in trouwens.
20-02-05 kleine updeet
Ondertussen een brug gemaakt van een oud ziekenhuisbed, en een warm-draai-bankje aangezien je bij de sprints nergens kunt warmrijden..
27-02-05'
List meeting bij EPC in Sittard.
29-03-05'
Nieuwe teller aangeschaft, niet zomaar 1 maar een heuse Mychron 2.
ding heeft de volgende mogelijkheden:
- 1/2 megabyte of RAM,
- lateral accelerometer (G-force sensor),
- lap time transmitter,
- lap time receiver,
- rpm sensor,
- wheel speed sensor,
- two temperature sensors (may contain two of any combination of exhaust gas temperature, cylinder head temperature or water temperature),
- backlit display,
- internal ambient air temperature sensor,
- PC download cable,
Update 20-04-05
Ding heeft een nieuw jasje gekregen.. Tevens een aantal filmpjes zullen straks worden toegevoegd.
AIM in werking: http://rapidshare.de/files/1356435/aim2.MOV.html
Warmdraaien: http://rapidshare.de/files/1356688/P4200062.MOV.html
Paar fotoos:
Last edited: