Enkele vraagjes Aerox R; vario, sproeier, dip etc.

Ja, maar dan zul je dus een setje van 5.5 en 6.0 misschien nog erbij moeten pakken.
Aangezien hij ook gaat testen met een witte drukveer.

Dus is moeilijk te zeggen vanaf een computer, aangezien jij ook dondersgoed weet dat je gewoon moet gaan testen.
En dan kan je altijd nog hoger uitkomen in rolletjes.
 
Heb je helemaal gelijk in. Vandaar dat ik eigenlijk niet zo van het bestellen van afstel spul ben. Koop altijd hier in de omgeving, dan maar 2 euro extra betalen, maar dat kan je ook juist een hoop geld schelen. :)
 
Gewoon bestellen en af gaan stellen.

Niet mierenneuken om een paar euro's, afstellen kost nou eenmaal geld.

Koop een tweede set erbij met wat zwaardere gewichten.
Dit zijn tenslotte allemaal test rollen, dus kan je ze daarna weer als complete set verkopen.

Dit is inmiddels reactie 105, dus als je nou eens wat gaat proberen komen we misschien een stap verder, en hoeven we niet tot pagina 5 te gaan. ;)

En anders breng je de scooter weg, betaal je eenmalig geld, vraag je wat meneer de bromboer er precies in heeft gedaan, schrijf het op, en klaar.
Mocht er dan wat versleten zijn, kan je het zo nieuw kopen.
 
Gewoon bestellen en af gaan stellen.

Niet mierenneuken om een paar euro's, afstellen kost nou eenmaal geld.

Koop een tweede set erbij met wat zwaardere gewichten.
Dit zijn tenslotte allemaal test rollen, dus kan je ze daarna weer als complete set verkopen.

Dit is inmiddels reactie 105, dus als je nou eens wat gaat proberen komen we misschien een stap verder, en hoeven we niet tot pagina 5 te gaan. ;)

En anders breng je de scooter weg, betaal je eenmalig geld, vraag je wat meneer de bromboer er precies in heeft gedaan, schrijf het op, en klaar.
Mocht er dan wat versleten zijn, kan je het zo nieuw kopen.

testset ben ik niet cker van, 16 euro voor een testset?
 
Ja om en nabij 15-20 euro, afhankelijk van het merk.

Afstellen kost inderdaad zo 75-100 EXCLUSIEF.

Maar het zelf doen kost je ook al snel meer als 50 euro in totaal.

Echter met zelf afstellen kun je hem tot in de puntjes afstellen, terwijl de gemiddelde bromboer enkeld afsteld na richtlijnen.
Die kan het geen fuck schelen of je nou met 4.0 beter rijd dan met 4.5.
Aangezien 90 % van de mensen die naar een bromboer gaat om hem af te laten stellen toch dat verschil niet merkt.

Ik weet nog wel goed bij een zaakje in Den Haag, daar hing gewoon een lijstje met brommers en de meeste dingen die ze doen.
Zoals een Yasuni R afstellen.

Zo hing er ook een lijste van een Piaggio kort blok (Zip bijv), daar stond gewoon heel simpel achter: 4.5 gram rollen, gele trekveren, gele drukveer, sproeier 74.
Die gingen dus echt niet nog een sproeiertje 72 testen voor je ofzo.

Tenzij het algeheel natuurlijk heel slecht liep, maar dan weten ze vaak wel wat ze moeten veranderen een maatje groter of kleiner, snap je.

-

Testrollen = 20. --> goede gewicht later kopen = 10 euro.
Drukveer = 10. --> Wit & Geel = dus 20 euro totaal.
Trekveren = 15.
Sproeierset = 20 euro.
Blokkeersleutel Koppeling = 10 euro.
Blokkeersleutel Variateur = 10 euro.

En ik doe altijd afstellen met een nieuwe bougie. (ook weer 5-10 euro)

Dus nagenoeg hetzelfde.
Echter zijn blokkeersleutels natuurlijk maar een eenmalige aankoop, en kan je later je testrollen en overige trekveren en sproeiers etc allemaal weer verkopen.

Ikzelf test ook altijd welke sproeier ongeveer, en koop VAN HETZELFDE MERK nog zo sproeier.
Maak het setje weer compleet, en verkoop hem voor 5 euro goedkoper door.
Ook test je eerst met een witte drukveer, en als hij daarmee prima loopt dan pak ik de gele drukveer niet eens uit en verkoop die ook lekker door.
 
hmm, ik kom op 55 euro, hierbij heb ik; trekverenset; 1.8/1.9/2.0 malossi
gele 4 mm en witte 3.8 drukveer, koppeling blokeersleutel, rollen 3.6/3.8/4.4/5.0 polini, dus alles wat k nodig heb, ik heb namelijk een vario blokkeerselutel al ;p
 
Echter heb je nu test rollen, en zul je dus als je het juiste gewicht hebt normale rolletjes moeten kopen.

Ik raad aan Malossi rollen, en deze kosten 10 euro.

Dus zit je al op 60.

Verder ging ik in mijn verhaal uit van maximum prijzen, is wel zo prettig als je weet dat het niet duurder word maar je er rekening mee kan houden dat het ongeveer in dezelfde richting zit.

Wat jij verder wel en niet al hebt of wel of niet gaat halen kan ik natuurlijk niet weten.

En sproeiers test jij niet?
 
Zonde van je geld.

Beter naar de maat kijken, en dan 5 stapjes hoger gaan.

Dus als bijvoorbeeld 62 origineel is, dan pak je nu 70. (62-64-66-68-70)
Kleiner hoeft niet als je gaat opvoeren.

Aan de hand hiervan doe je de sproeier/bougie test, en dan kan je kijken of je nog groter of kleiner moet.

Althans, zo doe ik het altijd.

Er zullen vast wel mensen zijn die het anders doen, daarom is het alleen een advies.
 
Back
Top