Enig idee wat dit geluid is bij m'n achterwiel?

Hoi,

Ik heb afgelopen weekend mijn 2013 Yamaha Aerox LC opgehaald. Na veel vervangen hoorde ik dit geluid bij m'n achterwiel.

Iemand enig idee wat dat geluid is? Het is steeds op een bepaalde plek.

Alvast bedankt.

 
Advertisement - register to remove this

Stel dat ik speling op mijn vertanding heb, is het dan een kwestie van een nieuwe vertanding, of kan je dit ook op een andere manier oplossen?


Ligt eraan wat de schade / probleem is.. Beter is het wiel eraf halen olie opvangen en kijken of de hoeveelheid klopt en het vertandings deksel eraf halen en zien of er geen tandjes missen of afgebrokkeld zijn.. En de lagers controleren op speling.. Als een lager te makkelijke rond gaat is die uitgesleten.. Normaal lager hoort een beetje weerstand te hebben onder het draaien.


Ik raad je vooral niet aan om een 2ehandse vertanding te kopen.. Je weet namelijk niet wat er mee gebeurd is.

Als je het gaat vervangen dien je beter alles te vernieuwen.. En zeker geen dingen meer hergebruiken.
 
Ligt eraan wat de schade / probleem is.. Beter is het wiel eraf halen olie opvangen en kijken of de hoeveelheid klopt en het vertandings deksel eraf halen en zien of er geen tandjes missen of afgebrokkeld zijn.. En de lagers controleren op speling.. Als een lager te makkelijke rond gaat is die uitgesleten.. Normaal lager hoort een beetje weerstand te hebben onder het draaien.


Ik raad je vooral niet aan om een 2ehandse vertanding te kopen.. Je weet namelijk niet wat er mee gebeurd is.

Als je het gaat vervangen dien je beter alles te vernieuwen.. En zeker geen dingen meer hergebruiken.

Bedankt voor de hulp alvast, ik ga zometeen weer even kijken aangezien ik er gisteren geen tijd meer voor had. Ik laat je het nog wel weten!
 
Ligt eraan wat de schade / probleem is.. Beter is het wiel eraf halen olie opvangen en kijken of de hoeveelheid klopt en het vertandings deksel eraf halen en zien of er geen tandjes missen of afgebrokkeld zijn.. En de lagers controleren op speling.. Als een lager te makkelijke rond gaat is die uitgesleten.. Normaal lager hoort een beetje weerstand te hebben onder het draaien.


Ik raad je vooral niet aan om een 2ehandse vertanding te kopen.. Je weet namelijk niet wat er mee gebeurd is.

Als je het gaat vervangen dien je beter alles te vernieuwen.. En zeker geen dingen meer hergebruiken.
Ik ben bang dat hier geen quick fix voor is.

Heb je nog wel olie in je overbrenging?

Oorzaak gevonden! Tandje van mijn secundaire as was afgebroken... Tijd voor een nieuwe + upgrade dan maar.
Suggesties voor vertanding?
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2019-10-02 at 18.09.28.jpeg
    WhatsApp Image 2019-10-02 at 18.09.28.jpeg
    43.8 KB · Views: 10
Kijken of je een ander tandwiel kan vinden.. De achteras die kan je gewoon over persen.

Heb je dat andere tandwiel waaraan die tegenaan loopt ook gecontroleerd? Want die kan ook beschadigd zijn.

Alleen de originele monteren.


Wel even de tanden goed tellen of dat bij de nieuwe wel de goede hebt.. Want anders klopt de hele verhouding niet meer.
 
Kijken of je een ander tandwiel kan vinden.. De achteras die kan je gewoon over persen.

Heb je dat andere tandwiel waaraan die tegenaan loopt ook gecontroleerd? Want die kan ook beschadigd zijn.

Alleen de originele monteren.


Wel even de tanden goed tellen of dat bij de nieuwe wel de goede hebt.. Want anders klopt de hele verhouding niet meer.

Heb alles gecontroleerd en alles is aan vervanging toe. Zo wel mijn primaire als secundaire as is helemaal naar de t*****. Bedankt voor de hulp.
 
Geheel nieuw is altijd beter, een oud tandwiel een nieuw tandwiel laten aandrijven of visa versa, is nooit goed, tandwielen lopen op elkaar in.
Daarom zullen ze in den beginne ook iets meer lawaai maken.

Wel niet vergeten, na ongeveer 1000km, de transmissie-olie te verversen want door het inslijten komen microscopische metaaldeeltjes in de olie die de smering niet bevorderen.
 
Back
Top