Emmen 8+9 Mei

nee moet even kijken. me blok was kapot gelopen en jos heeft dag en nacht eraan doorgewerkt om het te laten lopen voor emmen. dan kan je natuurlijk niet gelijk verwachten dat het top loopt als die zaterdag in de na middag pas liep.dus toen gelijk de bus in gegooit om naar emmen te gaan we gaan. van de week wat aanpassen en dan gewoon met malossi blok op lelystad staan. alleen baalde ik erg dat die niet zo hard liep maar daar is weinig aan te doen op een race dag.maar heb er weer vertrouwen in alleen gisteren had ik het ff allemaal gehad.
 
Last edited:
Zo, dat was me het dagje wel gister. In de ochtend opgestaan met flinke keelpijn en een fijne verkoudheid. Dat is gedurende de dag gelukkig snel weg gegaan. Adrenaline is het beste medicijn volgens mij want nu is het weer terug haha.

Hoewel Emmen absoluut niet m'n favoriete baan is kon ik heel snel m'n draai vinden. De scooter liep erg constant en goed. Ik vond het na de eerste twee vrije trainingen dan ook wel mooi geweest. Hierdoor kon ik ook meteen genieten van de show van Chris die vlak voor m'n neus echt geweldig rustig onderuit ging :D Prachtig om te zien en volgens mij kon Chris de lol er zelf ook wel van inzien :p

De kwali ging verder ook erg lekker wat resulteerde in een 1ste startplaats! Mijn doel voor de eerste manche was dan ook gewoon volop knallen vanaf het begin. Wat toch wel lastig was omdat de banden niet al te snel warm werden. Daarnaast zit dat ook een beetje tussen de oren. De start ging erg goed en ik ging als eerste de bocht in. Na twee bochten zag ik tot mijn verbazing Aart ineens naast me. Die heeft dus een bizar goede start gehad aangezien die op de derde startij stond! Ik kon hem gelukkig wel voorblijven en ben toen volop gaan knallen. Hierdoor had ik een flink gat geslagen. Dit werd wat kleiner toen Chris op de tweede plaats lag maar ik had nog genoeg marge over om de overwinning te pakken.

De tweede manche was een stuk spannender. Ik kwam niet bijzonder goed weg en ging als derde de eerste bocht in. Toen kwam Mike me even later ook nog voorbij. Hierna moest ik mezelf echt herpakken en in m'n ritme komen. Wat erg lekker ging want ik kon met leuke inhaalacties de koppositie weer overnemen en wederom een redelijk gat slaan. Wat de rest van de race weer gelijk bleef.

Al met al een super dag voor mij. Nu lekker uitzieken en uitkijken naar Lelystad.
 
Was een leuk weekend tot zondag middag tijdens de kwalificatie.

Tapeinden uit de voetplaat van me R/T gebroken.

Nieuwe voetplaat gemonteerd. blokje weer beetje aan de gang geholpen. Manche 1 slechte start maar heb Sjeng nog kunnen pakken. miste een pak toeren op het rechte stuk.

Nog wat gesleuteld voor manche 2 en in de opwarmronde liep die al veel beter. Maar bij de start sloeg het noodlot toe. De gaskabel brak achter het tonnetje.

Dikke pech.

Op naar Lelystad
 
Zo, Nog niet helemaal bijgekomen van gisteren. Korte nacht, Lange dag, maar het was een mooie dag waarbij we geluk hebben gehad dat het niet geregend heeft.
Al vond ik het in sommige bochten gedurende de hele dag toch behoorlijk glad.

Na de eerste 2 trainingen op de tt's, voor de derde traing toch maar de slicks gemonteerd, wat resulteerde in mijn showtje voor Erik :) omdat het toch wel lang duurde voordat ze warm werden.
In de derde training kreeg ik mede door de koude banden pas laat weer vertrouwen, maar in de laatste rondjes had ik toch het gevoel dat het weer goed ging.

In de kwalificatie bleek het toch net niet genoeg te zijn en had ik de 2de tijd.

Eerste manche had ik een dramatische start omdat mijn koppeling bleef hangen, waardoor ik wat plaatsen verloor. Uiteindelijk toch nog achter Erik gekomen, geprobeerd het gat dicht te rijden maar dat lukte niet.

Omdat de eerste start zo slecht was wilde ik in de 2de mache zeker goed wegkomen, dat lukte ook en kwam als eerste de bocht uit.
Ik had moeite om in de wedstrijd te komen en werd al snel ingehaald door Erik die meteen weer wat meters pakte.
Omdat ik Jo steeds "bocht uit' achter me hoorde, wilde ik echt tempo maken, maar ook deze keer kreeg ik het gat niet dicht gereden.
Het resultaat: 2 keer 2de..

In Lelystad zal dit resultaat moeilijk te verbeteren zijn, aangezien dit een thuis-wedstrijd word voor Erik :) , en ik het een grafbaan vind :r haha
Hopelijk komt er weer een mooie strijd, en word het goed weer..

Groeten Chris

EDIT: Ik vond de 3 trainingen fijn, de eerste training met R/T en Open samen vond ik ook geen probleem.
Het opstellen en direct aansluiten aan de vorige rijders gaat ook goed volgens mij??
 
Last edited:
Ik wilde al zeggen.... toch niet naar sobw gegaan melf?

nee , is mij te ver weg om te verkleumen in een tentje s'nachts :p

moet zeggen dat het hier ook niet echt warm was , zo zeg..

maar wel droog :) , dat was het in Spa niet.

ik heb nog een paar fototjes kunnen schieten maar dat viel echt niet mee :(

ik zal even een paar foto's in een fotomap maken @ mijn website , staan al foto's van de sobw , ik heb alleen nog een fotoalbum op de site btw , ben niet zo goed met websites maken ;)

ik zal er straks ff mee beginnen , dan kunnen ze worden bekeken op www.melf50.nl
 
Ik heb nog wat foto;s van de S6 basic gemaakt. Maar me ouwe lui hebben me camera gepikt :+. Zal ze binnnekort is online knallen.


Ohja, ik was 2de in de pro (van de 4 :+)
Was wel leuk dagje jammer dat het zo koud was. En ik baalde van de hobbels in het asfaslt :p
 
podium

picture.php


picture.php


picture.php



Ik denk probeer eens een foto te uploaden..
Bij deze het podium van de scooterklassen.

Gr. Chris
 
EDIT: Ik vond de 3 trainingen fijn, de eerste training met R/T en Open samen vond ik ook geen probleem.
Het opstellen en direct aansluiten aan de vorige rijders gaat ook goed volgens mij??

Mee eens! Vond het schema ook lekker. Wel wat lang pauze door dat uur rijden maar opzich beviel dit goed. De rijtijd van de trainingen/manches zijn mooi zo!
 
Back
Top