This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

elektronica...

Ik heb sins een tijdje een binnerotor op mijn runner. Ik wil graag dat alles wat betreft de elektronica gewoon werkt.
Tot nu toe werkt gewoon alles nog (behalven het licht). Me knipperlichten,toeter, elektrische start....alles werkt. Mijn contact doet het ook gewoon weer. Nu zit ik met het probleem dat als ik mijn licht aansluit dat mijn accu binnen een uurtje of 4 helemaal leeg is ookal heb ik mijn licht niet aan staan. Dus gewoon als mijn scoot stil staat in de schuur bv.

Wat doe ik fout???
Er komt een stekker (normaal van je originele ontsteking af) en die zit ook op je kabelboom van je scoot. Daar zitten 4 draden in. Een groene voor je contact, een gele (ik dacht voor me licht) en een blauwe en een blauw/grijze.
Ik had eerst mijn licht aangesloten op de gele omdat ik dacht dat dat het licht was maar er gebeurde niks.
Toen pakte in de blauwe draad en mijn licht werkte prima....gewoon met mijn licht schakelaar. Het vage was dat hij ook gewoon aan kon met de schakelaar als mijn contact uitstond.
Maar nu heb ik het idee dat ik iets verkeerds doe omdat mijn accu leeg trekt ookal staat mijn licht uit.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
alvast bedankt.
 
Welke kleur draad heb je op de blauwe aangesloten om het licht te laten werken?

Dat het licht zonder contact werkt, komt omdat je nu voor je contact de spanning zit af te tappen.
 
Ik heb gewoon mijn plus van mijn accu gepakt en die aan de blauwe draad gemaakt.
Ik pak m niet voor mijn contact weg. het draadje waar normaal je lichtspoel op komt heb ik verbonden met mijn accu. Dus helemaal int begin van de draadboom.
Ik hoorde dat het bij sommige scoots hoort dat het licht aan kan terwijl je contact uit staat omdat je licht toch normaal pas gaat branden als je scoot loopt.

Volgens mij had ik met mijn originele onsteking ookal dat als ik kickte terwijl mijn contact uit stond , het licht ging gloeien zeg maar.
 
Bij de orginele ontsteking kan idd het licht branden terwijl het contact uit is, omdat de lampen toch pas spanning krijgen als de motor draait.

Ik vind het vreemd dat de accu altijd leeg loopt, omdat ik geen stroomverbruiker kan vinden die ingeschakeld blijft als het contact is uitgeschakeld.

Je zou het volgende kunnen proberen:
Trek de stekker van de spanningsregelaar uit de spanningsregelaar. Verbind de grijze draad uit die stekker door met de + van de accu en isoleer de contacten van de stekker met tape oid omdat je hem vanaf nu los laat hangen. Het licht zou nu moeten werken zonder dat de accu continu leeg wordt getrokken. De spanningsregelaar is toch al nutteloos geworden, omdat de orginele ontsteking er niet meer op zit.
 
Last edited:
Originally posted by ultiemeheerser
op een ori ontsteking zitten een stuk of 5- 6 spoelen die elk iets anders regelen.... zo ook 1 voor het laden van je accu...

op een binnenrotor zit alleen een ontstekingsspoel... sim-pel
Gast, hou aub je kop! :|
 
flikker zelf op dikke nerd je kunt met een binnenrotor geen licht en al die shit aansluiten maar jij weet het beter leg het mij maar uit dan want ik DENK(hou het ff netjes) dat het nie kan....
\


kommaar op!
 
Goh, meneer is op zijn teentjes getrapt? :|

Ik snap eigenlijk niet dat ik hier op in ga, maarja.

Lees mijn verhaal hierboven maar, volgens mij moet het zo gewoon werken.

Daarnaast ben ik net afgestudeerd voor een HBO elektrotechniek opleiding, dus ik weet waar ik over praat.
 
ja vooral....

ik wed dat je niet eens weet hoe een binnenrotor werkt of er uberhaubt uitziet...

en wtf boeit mij het da je afgestudeerd bent op hbo electro.... leuk als je wilt weten hoeveel amp een gloeilamp trekt ofzo maar niet genoeg om te begrijpen dat er op een binnenrotor maar 1 spoel zit die voor de ontsteking is, die dus naar je cdi gaat, en voor de rest heb je nix wat stroom levert... ga er ff serieus op in want ik weet gwn zeker da het nie kan, jij wel, so explain urselve, doe je da nie dan loop je gwn te koekwouse


sorry als dit misschien een beetje aggresief of zo overkomt maar ik weet 99% zeker dat ik gelijk heb, en ben nou niet echt in een blije bui... mja sorry, je hebt er nix aan maargoed :| |(
 
 

wie is er nou dom???? ik zeg toch: LICHT OP MIJN ACCU!!!!!!
accu geeft stroom..... lampje gaat branden door stroom. SIM-PEL!

loop niet zo op mhr#27 te schelden want hij heeft wel gelijk.
Hij doet het nu.
Thnx mhr#27