Elektrische start werky niet

Aidan384838

Well-Known Member
Hoihoi
Ik heb een vraag.
Ik heb een baotian BT49QT-9S1
mar me start motor draait me blok niet aan.
Ik heb de start moter netto maar ontvangt hij hem niet aan.
zou dit kunnen komen omdat het 80 cc is?
Wat zou de oplossing kunnen zijn.
ikhad zelfs op het Forum bekeken en ik zag mensen praten over de groene draad op de andere schroef kan dat kunnen helpen?
GGroetjes Aidan
 
Advertisement - register to remove this

OOke ik ga me best doen.
Pfff.....

Aidan,

er bestaat zoiets als een "edit" knop onder aan je eigen posts.
Heb je een typefout gemaakt of wil je de tekst meer leesbaar maken, klik hierop en je kunt je geschreven tekst aanpassen/verbeteren!

ikhad zelfs op het Forum bekeken en ik zag mensen praten over de groene draad op de andere schroef kan dat kunnen helpen?
Broodje aap, de startmotor moet een goeie massa krijgen, maw de startmotor moet een heel goeie verbinding hebben met de min-pool van je accu.

mar me start motor draait me blok niet aan.
Wat bedoel je hiermee?

Bedoel je hiermee:
  • De startmotor draait maar krijgt het motorblokje maar met moeite rond gedraaid.
  • De startmotor draait en krijgt het motorblokje goed rond gedraaid maar de motor slaat niet aan.
  • De startmotor draait maar neemt de krukas niet mee.
 
Pff.....

Aidan,

er bestaat letterlijk als een "edit" knop onder aan je eigen posts.
Heb je een typefout gemaakt of wil je de tekst meer kunt maken, klik hier en je geschreven tekst aanpassen/verbeteren!


Broodje aap, de startmotor moet een goede massa krijgen, maw de startmotor moet een goede verbinding hebben met de min-pool van je accu.


Wat bedoel je daarmee?

Bedoel je hiermee:
  • De startmotor draait maar krijgt het motorblokje maar met moeite rondgedraaid.
  • De startmotor draait en krijgt het motorblokje goed rond gedraaid maar de motor slaat niet aan.
  • De startmotor draait maar neemt de krukas niet mee.
Ik bedoel meer dat hij de krukas wel pakt maar hij slaat niet door
 
Hallo allemaal ik heb nog wat dingen geprobeerd maar niks werkt.
Nieuwe start moter werkt njet.
Nieuwe startreleas ook niet.
Accu ook niet. Wat kan het probleem zijn?
 
De bougie zelf zodat de cilinder geen compressie kan opbouwen.
Draait de startmotor dan wel het blokje rond, is de startmotor niet krachtig genoeg om de compressie van deze grotere cilinder te overwinnen.
Dan is het helaas pindakaas en moet je de scooter starten met de kickstart.
Een andere mogelijkheid is dan nog navragen of een startmotor van een 125cc eventueel past of pas te maken is.

Ik ga er trouwens wel van uit dat de dikkere bedrading tussen de accu en het startrelais en tussen het startrelais en startmotor in orde is en dat je startmotor ook een goeie massa maakt.
Dat alle stekkers bij startrelais en bij startmotor goed contact maken en goed vast zitten en dat de boutjes bij de accupolen goed zijn aangedraaid en de accu-kabels ook goed contact maken!
 
De bougie zelf zodat de cilinder geen compressie kan opbouwen.
Draait de startmotor dan wel het blokje rond, is de startmotor niet krachtig genoeg om de compressie van deze grotere cilinder te slagen.
Dan is het helaas pindakaas en moet je de scooter starten met de kickstart.
Een andere mogelijkheid is dan nog vragen van een startmotor van een 125cc verleden of pas te maken is.

Ik ga er trouwens wel van uit dat de en dikkere route tussen de accu het startrelais en het startrelais en startmotor in orde is en dat je startmotor ook een goeie massa maakt.
Dat alle stekkers bij startrelais en bij startmotor goed contact maken en goed vast zitten en dat de boutjes bij de accupolen goed zijn aangedraaid en de accu-kabels ook goed contact maken!
Ik heb alle kabeltjes goed gezet dat is prima.
met de bougie zal ik eens testen
 
Oke nou ik heb het na gecheckt.
Hij pakt perfect de krukas.
Maar hij wilt hem gewoon net niet aan slingeren.
Is er nog een optie inplaats van een 125 cc startmotor er onder te zetten want anders moet ik het gaan aanpassen. En zoveel gereedschap heb ik niet
 
Wat me bij dit forum opvalt is dat mensen met een probleem zitten.
Vervolgens van alles vervangen, zonder resultaat.
Dus al veel geld hebben uitgegeven.
Dan pas stellen ze dier een vraag, en dan blijkt het een heel andere oorzaak te hebben dan de vragensteller dacht.

Waarom begin je bij je probleem niet eerder hier je probleem te droppen.
 
Wat me bij dit forum opvalt is dat mensen met een probleem zitten.
Vervolgens van alles vervangen, zonder resultaat.
Dus al veel geld uitgegeven.
Dan is het een andere oorzaak die een vraag heeft opgeleverd.

Waarom begin je bij je probleem niet eerder hier je probleem te droppen.
HHeb ik ook gedaan maar niks werkte tot nu toe
 
Back
Top