Elektrische start Topic

jogrrr

Well-Known Member
Aangezien er een hoop vragen zijn over de elektrische start deze topic hij zal er ongeacht al zijn maar misschien is dit weer anders/makkelijker voor sommige :)

Probleem 1: Als ik me electrische start gebruik hoor je een tik maar de startmotor draait niet! Ga naar stap 3
Probleem 2: Hij doet helemaal niks! Begin bij stap 1


Stap 1: Is je zekering nog heel?
Oplossing: Je zekering zit bij je accu haal hem eruit en dan zie je een draadje door je zekering lopen als die gebroken is is die kapot!
490337groot.jpg

Stap 2: Doet je accu het uberhaupt wel?
Oplossing: Zet je contact aan en kijk of je remlicht gaat branden! Gaat je remlicht branden links cq rechts? Als dat niet het geval is word er geen signaal door geven naar je start relais en zal die inderdaad ook niet starten! Vervang je remschakelaar of je kan de 2 draaden aan elkaar knopen voor even maar dan blijft wel je remlicht branden!

Stap 3: Je start motor controleren.
Oplossing: als je zeker weet dat er voldoende spanning in je accu zit trek dan een draadje van je accu(de pluspunt +++ van je accu) naar de plus van je startmotor dat is dat rode draadje wat met een stekkertje aan je startmotor zit. Nu komt er direct spanning op je start motor nu moet hij het doen, doet die het nog niet ga door naar stap 4.

Stap 4: Start relais controleren
Oplossing: Maak je start relais los en kijk naar de 4 pootjes die eraan zitten! Zit daar blauw/groenige shit dat is corrosie van het koper haal dit weg met een schuur papiertje en controleer ook of er van die troep in de stekker zit waar die pootjes in gaan(dat kan je weg halen met een schroevendraaier)
Als je je start relais open maak zie je een soort pennetje en als je je electrische start gebruikt zie je dat soort van pennetje heen en weer gaan haal daar tussen ook even je schuurpapiertje!


0177un10180hi.jpg


Stap 5: Zat geen troep op me startrelais/zat wel troep op maar hij doet het nog steeds niet.
Oplossing: Haal je startrelais ertussen uit , en verbind met een punt tang de 2 dikke draden zo verbind je het door.
-Doet die het nu wel startrelais defect.
-Hij doet het nog niet startmotor defect


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is als ik nog wat vergeten ben of jullie hebben kritiek hoor ik het graag en pas is het z.s.m. aan!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

2 dingen waar ik kan opkomen is: In de tekening, de remsensoren staan parallel over elkaar en in serie met de accu, elektrische start knop en relais. Dat kan ik in deze tekening niet terug vinden.

Het andere ding is bij stap 2,
Stap 2: Doet je accu het uberhaupt wel?
Oplossing: Dit kan je controleren om met je contact aan je toeter en/of je knipperlicht aan te zetten! Doet je knipperlicht/toeter het wel ga door naar stap 3, doet die het niet dan is waarschijnlijk je remschakelaar kapot!
Ik denk dat je bedoeld dat als de toeter en knipperlichten het wel doen dat er een kans is dat de remsensoren kapot zijn, knijp de remhendels in en controller of het remlicht aangaat. Als het remlicht niet aangaat zijn de sensoren kapot. Is dit niet het geval kan de accu overleden zijn.

STAP 2 ALLEEN UITVOEREN MET DE MOTOR UIT anders heeft het nog geen zin namelijk of je moet geluk hebben dat je spanningsregelaar kapot is.

Laatste ding, ik zou stap 4 voor stap 3 doen.
 
-Bedankt elixz heb inderdaad het een en ander aangepast! Die tekening was inderdaad niet duidelijk maar had deze even van internet af gehaald als ik van de week tijd heb zal ik er zelf even eentje maken als het lukt:D

-Stap 2 heb ik inderdaad even aangepast en zo moet die beter zijn denk ik! Maar sowieso moeten alle stappen gedaan worden met motor uit!!!

bedankt voor je kritiek :)
 
Back
Top