Elektrische start rechts.

Tom1995

New Member
goedemiddag allemaal,

Piaggo zip uit 2009 4t

ik heb al een tijdje een probleem met mijn rechtse elektrische start.
Links werkt wel, rechts gaat me remlicht gewoon aan en je hoort ook een klik maar voor de rest niks.
Soms doet hij het wel in eens en als ik de 2 kabels naar linkse hendel doe start links gewoon.

iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

goedemiddag allemaal,

Piaggo zip uit 2009 4t

ik heb al een tijdje een probleem met mijn rechtse elektrische start.
Links werkt wel, rechts gaat me remlicht gewoon aan en je hoort ook een klik maar voor de rest niks.
Soms doet hij het wel in eens en als ik de 2 kabels naar linkse hendel doe start links gewoon.

iemand een idee?

Je bedoelt je remhendel?
Ik heb hetzelfde probleem, waarschijnlijk een kabelbreuk of een draadje die nat is geworden. (Bij mij is het geen probleem, ik start gewoon normaal met mijn rechter remhendel, ik stoor me er niet aan)
 
Maar er gaan 2 stekkers naar het remhendel, als ik de stekkers van links op rechts doe gebeurd er niks.
En de stekkers van links op het remhendel rechts start hij niet.
Remhendel links geeft nog een vonk waardoor die start, heeft de andere dit ook?
 
Maar er gaan 2 stekkers naar het remhendel, als ik de stekkers van links op rechts doe gebeurd er niks.
En de stekkers van links op het remhendel rechts start hij niet.
Remhendel links geeft nog een vonk waardoor die start, heeft de andere dit ook?

Als je je rechter remhendel indrukt geeft je remlicht gewoon licht?
Het starten met je rechter remhendel is niet erg hoor, snap je probleem niet.
Hij start niet ach ja kan gebeuren.. als ie maar start toch? Of start je ALTIJD met je rechter remhendel? wss niet.

Ach ja, kijk gewoon de kabels na voor een breuk. kan zijn dat er een breuk in zit als ie ook niet met de andere remhendel het doet.
 
Als je je rechter remhendel indrukt geeft je remlicht gewoon licht?
Het starten met je rechter remhendel is niet erg hoor, snap je probleem niet.
Hij start niet ach ja kan gebeuren.. als ie maar start toch? Of start je ALTIJD met je rechter remhendel? wss niet.

Ach ja, kijk gewoon de kabels na voor een breuk. kan zijn dat er een breuk in zit als ie ook niet met de andere remhendel het doet.
Hij start nu bijna niet, en ja het remlicht brand gewoon schakelaar had ik ook vervangen.
Maar het lijkt als ze het allebei doen dat me scooter wel makkelijk start, veel meer power.
Maar klopt het dat er nog een vonk gaat naar de schakelaar?
 
Hij start nu bijna niet, en ja het remlicht brand gewoon schakelaar had ik ook vervangen.
Maar het lijkt als ze het allebei doen dat me scooter wel makkelijk start, veel meer power.
Maar klopt het dat er nog een vonk gaat naar de schakelaar?

Nee, schakelaar hoort niet te vonken.. is brandgevaarlijk zit dus ergens een breuk (teveel stroom).
Wat bedoel met niet goed starten? Dat de motor gewoon niet aanslaat (je eigen fout) of dat de startmotor heel langzaam rond tikt?

Maak even een doorverbinding op de stekker aan de kant waar hij het niet doet.
Start hij dan, dan is de schakelaar kapot.
Er zullen ook wel 2 schakelaars zitten aan iedere kant?
Zit 1 schakelaar aan 1 kant
 
Als je de kabel laat zitten waar hij het niet doet en een doorverbinding maakt dan verleg je de kabel niet.
Als er een onderbreking ergens zit en je steekt hem aan de andere kant in vervorm je de kabel, dan kan de onderbreking weer contact maken.

En het schakelaartje kan je toch makkelijk doormeten, tenminste als je een meter hebt. (ohm meter)
 
Als je de kabel laat zitten waar hij het niet doet en een doorverbinding maakt dan verleg je de kabel niet.
Als er een onderbreking ergens zit en je steekt hem aan de andere kant in vervorm je de kabel, dan kan de onderbreking weer contact maken.

En het schakelaartje kan je toch makkelijk doormeten, tenminste als je een meter hebt. (ohm meter)
Zit er ergens een kastje waar die kabels naar toe gaan? Want door verbinden heeft mij vader gedaan maar doet niks.
De vonk komt niet uit de schakelaar maar uit het handvat daardoor start hij.
 
Als je de doorverbinding maakt en hij start nog niet dan is er een onderbreking in de bedrading.


52061

Vind ik nou net op internet.
Als je een multimeter hebt is het makkelijk te vinden die storing.

Hier nog een compleet schema.
52062
 
Last edited:
Startrelais heeft er niks mee te maken.

Waarschijnlijk is de remlichtschakelaar rechts defect, of er zit ergens in die kabel een breuk.

Excuus. Ik was even in de war met wat anders. Ik heb namelijk min of meer het zelfde.

Morgen gaat mijn sym naar de shop voor vervangen van, en nu ben ik het kwijt, maar hij had het over een .....relais. Ik ging uit van de start relais.

Vandaar..
 
Excuus. Ik was even in de war met wat anders. Ik heb namelijk min of meer het zelfde.

Morgen gaat mijn sym naar de shop voor vervangen van, en nu ben ik het kwijt, maar hij had het over een .....relais. Ik ging uit van de start relais.

Vandaar..
Ik ben hem nu helemaal aan het strippen, zou u mij willen laten weten wat het was al hij terug is?
 
Back
Top