Elektrische start en toeter werkt niet BTC Riva

HarmanSingh

New Member
Hallo jongens,

Ik heb een vraag, ik heb een BTC Riva gekocht uit 2015 en de toeter, elektrische start en de teller werken niet.

Wat ik zelf heb gedaan:
Zekering bij de accu gecontroleerd.
Accu vervangen.
Remlicht doet het.

Als ik de knop indruk hoor ik ook geen klikkend geluid. Met de kickstart gaat hij in een keer.

Misschien kan iemand van jullie mij hierbij helpen of hebben jullie hier zelf mee te maken gehad. Dat de teller niet werkt heeft niks met de start en toeter te maken als ik het goed heb.
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor je reactie! Ik heb hem kunnen starten door een schroevendraaier op de startrelais te kunnen drukken dus ik denk dat het daar goed zit. Ik ga proberen om die kabels van de knop aan el kaar te verbinden kijken of hij start.
Zijn er nogmeer mogelijkheden?
 
Ik heb hem kunnen starten door een schroevendraaier op de startrelais te kunnen drukken
Heb je op de behuizing gedrukt of met de schroevendraaier op de contacten gezeten ?
Kan je iets specifieker zijn ?

Het kan zijn dat het startrelais slecht contact maakt of defect is.
Heb je de aansluitingen van het relais al bekeken/schoongemaakt ?

Zou de kabels van de startknop doorverbinden en kijken of de scooter dan start.
Als dit zo is, dan zit het probleem waarschijnlijk in de schakelaar.

Wat je verder kan doen is het volgende:

- Kabels checken op breuk.
- Relais doormeten.
- Aansluitingen checken op oxidatie (verlichting, accu, diverse relais, et cetera...)

Je hebt dus nogal wat zoekwerk te doen...
 
Ik heb de schroevendraaier tegen de bouten aan gezet.
Ja ik vind het nogal gek dat de toeter het ook niet doet. Dus het zou idd met de bekabeling te maken kunnen hebben.
Maar welke kabels moet ik het beste testen? Ik heb een multometer. En hoe test ik de startrelais om het zeker uit te sluiten?
 
Doen de knipperlichten het wel?

Ook even de connector van je betreffende handvat nakijken op slecht contact/oxide.
 
Back
Top