Elektrische start en remlicht werken niet

Rewaantje

New Member
Ik heb een speedfight 3 2 takt maar de elektrische start en remlicht doen het niet. Als ik wil starten hoor je niks. Geen klikkend geluid
Met kickstart doet hij het wel.
De accu is al vervangen.
achterlicht zelf doet het wel. Lampjes vervangen. Maar geen resultaat.
Wat kan ik verder nog doen
 
Advertisement - register to remove this

Hij zal alleen electrisch starten als de rem hendel ingeknepen is en je schakelaar de stroom doorverbind naar je remlicht.
Dus of je hebt geen stroom op je schakelaar (misschien een zekering?) of als je deze door kan meten is er ergens een onderbreking naar je startrelais en remlicht. Dus meten of je stroom op een kant van de schakelaar hebt , en als je de rem inknijpt ook aan de andere kant.
Is dit goed dan draad volgen en bij elke splitsing meten . Zo zal je het euvel tegenkomen.
 
Hij zal alleen electrisch starten als de rem hendel ingeknepen is en je schakelaar de stroom doorverbind naar je remlicht.
Dus of je hebt geen stroom op je schakelaar (misschien een zekering?) of als je deze door kan meten is er ergens een onderbreking naar je startrelais en remlicht. Dus meten of je stroom op een kant van de schakelaar hebt , en als je de rem inknijpt ook aan de andere kant.
Is dit goed dan draad volgen en bij elke splitsing meten . Zo zal je het euvel tegenkomen.
Er zitten 2 zekeringen naast de accu. Moet ik dan beide vervangen of 1 van de 2 zoja welke
 
Heb je de accupolen goed vastgezet en maken deze goed contact ?
Beetje vaseline ertussen doet wonderen.
Waar je ook naar kunt kijken zijn de remlichtschakelaars.
Deze kunnen geoxideerd zijn (rode pijlen) of er zit vuil in de schakelaar zelf (groene cirkel) waardoor deze blijft hangen.
Zie foto.
 

Attachments

  • Remlichtschakelaar.jpg
    Remlichtschakelaar.jpg
    113.4 KB · Views: 22
Heb je de accupolen goed vastgezet en maken deze goed contact ?
Beetje vaseline ertussen doet wonderen.
Waar je ook naar kunt kijken zijn de remlichtschakelaars.
Deze kunnen geoxideerd zijn (rode pijlen) of er zit vuil in de schakelaar zelf (groene cirkel) waardoor deze blijft hangen.
Zie foto.
De accupole. Zitten goed vast. Zekeringen heb ik vervangen voor nieuwe. Doormeten lukt mij niet. Ik heb geen multimeter en snap ook niet hoe dat werkt :).
ik zal morgen even kijken naar de remlichtschakelaars
 
De accupole. Zitten goed vast. Zekeringen heb ik vervangen voor nieuwe. Doormeten lukt mij niet. Ik heb geen multimeter en snap ook niet hoe dat werkt :).
ik zal morgen even kijken naar de remlichtschakelaars
Met alleen kijken gaat het wellicht niet lukken.

Elektriciteit is geen rocket science en waar een wil is is een weg, vooral tegenwoordig met websites als Youtube.
Een multimeter kost 4 euro bij de Action, dit is weliswaar geen precisie instrument maar dit hoeft ook niet in deze.

Maar wil je het simpeler dit doet het ook voor deze klus:
images

Wil je het helemaal simpel, een 12V lampje met twee draden eraan:

lampje.png
 
Ik ben er nog niet aan toegekomen ivm werk. Maar ik heb een multimeter bij de action gekocht.

nu viel mij op dat de scooter hoge toeren maakt en bijna niet vooruitkomt.
Ik zag dat er aan de luchtfilter geen slang zit.
Moet daar een slang op en waar gaat die heen?
Er hangt wel een vrij dikke slang los aan de kant van de uitlaat
 

Attachments

  • B3C62F05-8C14-4F3A-AF57-4061189925D6.jpeg
    B3C62F05-8C14-4F3A-AF57-4061189925D6.jpeg
    235.4 KB · Views: 19
Tuurlijk hoort op je luchtfilter een dikke slang die naar de inlaat van je carburateur loopt.
Hoe zou anders de door het luchtfilter gefilterde lucht tot in je carburateur kopen?

Het motorblok krijgt nu te veel lucht en loopt te arm, hierdoor is het toerental hoog en kom je niet vooruit.
Ik zou het direct in orde maken want buiten dat je blokje dit niet fijn vindt trek je ook nog allerlij viezigheid je blok in dat als schuurpapier werkt op je cilinderwand en andere zaken
 
Tuurlijk hoort op je luchtfilter een dikke slang die naar de inlaat van je carburateur loopt.
Hoe zou anders de door het luchtfilter gefilterde lucht tot in je carburateur kopen?
De reden waarom ik dit soort vragen hier stel is omdat ik er geen vertrouwen meer in heb om hem weg te brengen naar scooterzaken uit de omgeving. Ik ken ook geen mensen die mij kunnen helpen hiermee.
dus alle tips en tricks zijn welkom.

ik neem aan dat je die slang bij een scooterzaak kunt kopen ?
Post automatically merged:

Welke slang(en) heb ik nodig. En ik zie dat er 2 aansluitingen op de luchtfilter zitten. Welke moet waarheen
 

Attachments

  • 48589CE0-754C-4809-A1DF-03E83E050F49.jpeg
    48589CE0-754C-4809-A1DF-03E83E050F49.jpeg
    99 KB · Views: 19
Het zijn twee verschillende maten buisjes.
Het dunne buisje (rode pijl) is voor de aanvoer en de dikke (blauwe pijl) voor de afvoer.
De aanvoer komt bij de meeste scooters via een slang achter de linkerzijkap vandaan.
De afvoer gaat naar de carburateur.
Schroef je helmbak los dan zie je wat ik bedoel.
Klik op deze link voor een technische tekening omtrent de slangen.
 

Attachments

  • Luchtfilterhuis Peugeot.jpg
    Luchtfilterhuis Peugeot.jpg
    124.9 KB · Views: 14
Het zijn twee verschillende maten buisjes.
Het dunne buisje (rode pijl) is voor de aanvoer en de dikke (blauwe pijl) voor de afvoer.
De aanvoer komt bij de meeste scooters via een slang achter de linkerzijkap vandaan.
De afvoer gaat naar de carburateur.
Schroef je helmbak los dan zie je wat ik bedoel.
Klik op deze link voor een technische tekening omtrent de slangen.
Ik zag dat op de aanvoer geen slang zat. Wel loopt er een slang op de afvoer.die loopt naar de carburateur.
ik zag toen de helmbak eraf was dat er een slang met klem los hing aan de kant van de uitlaat
 
Wel loopt er een slang op de afvoer.die loopt naar de carburateur.
Dan zit deze goed.
een slang met klem los hing aan de kant van de uitlaat
Is niet de normale kant voor de slang die ik bedoel.
Naar mijn weten zit bij iedere scooter de uitlaat rechts en het luchtfilter links.
Maar zou zomaar kunnen dat het in dit geval wel zo is.

Een paar vraagjes:
1: Heb je al gekeken of de slang lang genoeg is om deze naar het filter te brengen ?
2: Kan je een foto maken van de slang die jij bedoelt ?

Maak even een foto van de bovenkant van het motorblok (rode cirkel) en geef aan waar de slang precies zit.

Zie bijgeleverde foto.
 

Attachments

  • Scooter tekening 1.jpg
    Scooter tekening 1.jpg
    244.5 KB · Views: 18
Eindelijk de tijd gehad om de foto’s te maken. zoals te zien is op de foto zie je de slang lopen van onderin naar boven. hij komt op een zwart blokje uit zoals te zien is en daarna loopt hij door.
 

Attachments

  • 396F6353-42C4-4BB1-9FE3-86EEC8A227DB.jpeg
    396F6353-42C4-4BB1-9FE3-86EEC8A227DB.jpeg
    318.4 KB · Views: 15
  • 6DE1F829-F4DA-4C4F-96B8-27432AFB2AE3.jpeg
    6DE1F829-F4DA-4C4F-96B8-27432AFB2AE3.jpeg
    212 KB · Views: 14
  • CFDF894B-9EF6-4697-BE32-78C844B91E05.jpeg
    CFDF894B-9EF6-4697-BE32-78C844B91E05.jpeg
    212.3 KB · Views: 10
@Rewaantje:
Je mist de aanzuigslang.
Nummer 7 op deze tekening.
Een afbeelding van de slang vind je hier.
Deze zit op het luchtfilterhuis en komt achter de linkerzijkap uit.
Waarschijnlijk zit hier een bevestigingspunt om deze vast te maken/klikken.
Je kan deze achter de kap hangen en hoeft niet ergens op aangesloten te worden.
Achter de kap word relatief schone lucht aangezogen en die word via het luchtfilter verder gezuiverd.
Op onderstaande foto heb ik dit aangegeven waar de slang bevestigd dient te worden (rode cirkel) en welke richting die opgaat (rode pijl)
Succes en laat even weten of e.e.a. gelukt is...
 

Attachments

  • Speedfight filterhuis.jpeg
    Speedfight filterhuis.jpeg
    313.6 KB · Views: 10
@Rewaantje:
Je mist de aanzuigslang.
Nummer 7 op deze tekening.
Een afbeelding van de slang vind je hier.
Deze zit op het luchtfilterhuis en komt achter de linkerzijkap uit.
Waarschijnlijk zit hier een bevestigingspunt om deze vast te maken/klikken.
Je kan deze achter de kap hangen en hoeft niet ergens op aangesloten te worden.
Achter de kap word relatief schone lucht aangezogen en die word via het luchtfilter verder gezuiverd.
Op onderstaande foto heb ik dit aangegeven waar de slang bevestigd dient te worden (rode cirkel) en welke richting die opgaat (rode pijl)
Succes en laat even weten of e.e.a. gelukt is...
Weet je toevallig al ok wat die slag is die ik omcirkeld heb. Die loopt vanaf onderin bij de kap naar onder de helmbak met een zwart blokje en vanaf dat blokje loopt hij door naar de achterkap en eindig met een rond ding met een soort filterschuim eromheen
 
Weet je toevallig al ok wat die slag is die ik omcirkeld heb. Die loopt vanaf onderin bij de kap naar onder de helmbak met een zwart blokje en vanaf dat blokje loopt hij door naar de achterkap en eindig met een rond ding met een soort filterschuim eromheen
Welke bedoel je precies ?
 
Welke bedoel je precies ?
Op de 1e en 2e foto heb ik die omcirkeld. Er loopt een slang met klem( maar zit nergens op vast) onder de helmbak naar een zwart blokje. Daarna loop hij door onder de kap boven de uitlaat naar een rond uiteinde met schuimrubber eromheen
 
Op de 1e en 2e foto heb ik die omcirkeld. Er loopt een slang met klem( maar zit nergens op vast) onder de helmbak naar een zwart blokje. Daarna loop hij door onder de kap boven de uitlaat naar een rond uiteinde met schuimrubber eromheen
Helaas kan ik je niet verder helpen omdat het mij niet duidelijk word wat je precies bedoeld.
Ga anders ff langs bij een scooterzaak of desnoods een autogarage.
Vast wel iemand die je wilt en kan helpen...
 
Back
Top