Elektrische start btc riva werkt niet.

Pieriepierie

New Member
Als ik de sleutel omdraai lopen de meters omhoog maar zodra ik elektrische wil starten hoor ik een klik en valt de accu “uit”

kan iemand helpen? Bvd
 
Advertisement - register to remove this

Er kunnen 3 dingen aan de hand zijn nl:

  1. accu is slecht.
  2. Accupolen zitten niet goed aangedraaid of maken slecht contact.
  3. Er zit een kortsluiting in je startmotor.
 
Er kunnen 3 dingen aan de hand zijn nl:

  1. accu is slecht.
  2. Accupolen zitten niet goed aangedraaid of maken slecht contact.
  3. Er zit een kortsluiting in je startmotor.
Accu net een week oud. Dus 1 en 2 vallen al af. 3 ga ik checken, zou het nog aan de spanningsregelaar kunnen liggen?
 
Als de punten van Sparky kloppen , en hij heeft in de begin dat je de accu plaatste wel goed gewerkt , zou je kunnen kijken , als hij loopt of de accu bijgeladen wordt. En meten hoeveel spanning er nu op de accu staat. De meters hebben veel minder stroom nodig dan de startmotor dus die doen het dan nog wel. Laad hij niet bij zou het inderdaad de regelaar kunnen zijn. Maar zou eerst alles door meten ook op een eventuele draad breuk , of slecht contact in een connector
Post automatically merged:

ook kun je proberen om hem met startkabels op een auto accu te starten , kun je de startmotor uitsluiten als hij het dan wel doet.
 
Accu net een week oud.
Ook een nieuwe accu die niet wordt geladen is zo weer leeg.

zou het nog aan de spanningsregelaar kunnen liggen?
Dit kan inderdaad, dus wat @trabiarie reeds opmerkte, de spanning over de accupolen meten bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met verhoogd toerental.

Bij stilgelegde motor moet de spanning op z'n minst 12,2 Volt bedragen.
Bij stationair draaiende motor moet de spanning over de accu langzaam stijgen.
Bij verhoogd toerental mag de spanning niet hoger worden dan 14,5 tot 15 Volt.
 
Bedankt mannen voor jullie reacties. Ik ga dit weekend even kijken naar al deze dingen. Jullie horen van mij!
Post automatically merged:

Aan de accu kan het niet liggen. Accupolen ook niet. Wat heel raar is dat de alarm nu telkens heel zacht afgaat. Kan hier niets tegen doen behalve de scooter starten ‍
Post automatically merged:

Bedankt mannen voor jullie reacties. Ik ga dit weekend even kijken naar al deze dingen. Jullie horen van mij!
Post automatically merged:

Aan de accu kan het niet liggen. Accupolen ook niet. Wat heel raar is dat de alarm nu telkens heel zacht afgaat. Kan hier niets tegen doen behalve de sleutel omdraaien op contact. ‍
 
Last edited:
Back
Top