Elektrische scooter stort in.

Noneck2000

New Member
Goedemiddag,
Wij hebben een e-fosti electrische scooter uit 2011 overgenomen. Hij had een tijd stil gestaan maar deed het wel gewoon.
Eenmaal thuis accu opgeladen en rijden. Na een paar honderd meter stort hij helemaal in een kun je naar huis steppen.
Nieuwe accu's gekocht alles werkt. Zodra je gaat rijden stort hij weer in na een paar 100 meter. Dus het lag schijnbaar niet alleen aan de accu's.
Heeft iemand enig idee waar het in kan zitten?
 
Advertisement - register to remove this

wat ik altijd doe als ik een nieuwe scooter aanschaf danmaak ik de carburateur even schoon nieuwe benzine en gewoon alles een beetje nakijken meestal doet hij het dan wel weer
 
sorry even niet aan gedacht
Post automatically merged:

ik heb zelf geen verstand van elektrische scooters dus ik hoop dat iemand anders jouw hiermee kan helpen
 
Ik heb geen ervaring met het sleutelen aan elektrische scooters maar in een elektrische scooter zit niet veel meer dan een motor een sturing en een accu.
De accu is nieuw, zeg je dus daar kan het niet aan liggen.
De module die het zaakje stuurt wordt die niet te heet?

Verder even kijken naar de connectoren vooral van de gashendel en eventueel sensoren.

Verder geeft deze scooter geen foutcode door bijvoorbeeld een knipperend lampje in je dashboard?

Edit: misschien kun je iets beter omschrijven wat jij bedoelt met in elkaar storten en hoe de scooter dan reageert?
 
We gaan die dingen even nakijken.
Geen knipperend lampje iig.

De kracht valt weg. Dan moet de hoofdschakelaar even uit gezet worden. Dan doet hij het weer een paar meter.
 
ik had ook een keer een nieuwe accu in mijn scooter maar dat was gewoon een op benzine eerst deden de lichten het bijvoorbeeld heel slecht als ik geen gas gaf sterker nog ze vielen gewoon zowat uit. heb je goed de instructies vanaf de handleiding gedaan en ook belangrijk je zij dat je een nieuwe accu gekocht maar moest je ook zelf je accuzuur erin doen anders is de kans heel groot dat de accu niet meer nieuw is. mijn kracht ging zelf ook weg gewoon een tijdje rijden dan geeft je accu genoeg kracht en anders gewoon weer vol opladen.
 
Gewoonjochem, het lijkt wel of jouw enthousiasme belet te lezen. Het betreft een elektrische scooter. Aangedreven door Volt en Ampere. Geen Euro 95 of 98. Maar stroom.
Groet
 
Is het geen optie om de scooter weg te laten brengen? Want het is nogal een erg duur geintje als je dingen moet gaan kopen om het uit te proberen en je later achter komt dat sommige dingen toch niet nodig waren..

Als de motor zelf goed is, vermoed ik eerder dat de controller niet goed ze werk doet. En ja accus kunnen dan geen probleem vormen als deze nieuw zijn.

Moet de gashendel op die dingen niet gecalibreerd worden.
 
We hebben de oude cellen doorgemeten daar was er 1 van kapot. Dus we dachten dat 16 nieuwe het probleem zou oplossen, aangezien ze al 9 jaar oud waren. Helaas. Misschien is wegbrengen wel beter. Had gehoopt het zelf op te kunnen lossen.
 
Back
Top