Elektrische scooter stort in.

Noneck2000

New Member
Goedemiddag,
Wij hebben een e-fosti electrische scooter uit 2011 overgenomen. Hij had een tijd stil gestaan maar deed het wel gewoon.
Eenmaal thuis accu opgeladen en rijden. Na een paar honderd meter stort hij helemaal in een kun je naar huis steppen.
Nieuwe accu's gekocht alles werkt. Zodra je gaat rijden stort hij weer in na een paar 100 meter. Dus het lag schijnbaar niet alleen aan de accu's.
Heeft iemand enig idee waar het in kan zitten?
 
Advertisement - register to remove this

wat ik altijd doe als ik een nieuwe scooter aanschaf danmaak ik de carburateur even schoon nieuwe benzine en gewoon alles een beetje nakijken meestal doet hij het dan wel weer
 
sorry even niet aan gedacht
Post automatically merged:

ik heb zelf geen verstand van elektrische scooters dus ik hoop dat iemand anders jouw hiermee kan helpen
 
Ik heb geen ervaring met het sleutelen aan elektrische scooters maar in een elektrische scooter zit niet veel meer dan een motor een sturing en een accu.
De accu is nieuw, zeg je dus daar kan het niet aan liggen.
De module die het zaakje stuurt wordt die niet te heet?

Verder even kijken naar de connectoren vooral van de gashendel en eventueel sensoren.

Verder geeft deze scooter geen foutcode door bijvoorbeeld een knipperend lampje in je dashboard?

Edit: misschien kun je iets beter omschrijven wat jij bedoelt met in elkaar storten en hoe de scooter dan reageert?
 
We gaan die dingen even nakijken.
Geen knipperend lampje iig.

De kracht valt weg. Dan moet de hoofdschakelaar even uit gezet worden. Dan doet hij het weer een paar meter.