This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Elektrische choke zip 2t uitzetten

Stekker

Active Member
Goedeavond, ik heb een nieuwe carb voor mn zip 2t maar deze heeft een handchoke dus heb ik de automatische elektrische choke niet meer nodig die op de standaard carb zat. Weet iemand hoe je deze dan uit kan schakelen?

connector loshalen , en als hij niet beschut hangt , isoleren . Of je er verstandig aan doet , om er een weerstand , voor de belasting van de spoel aan te hangen , durf ik niet te zeggen , daar reageert @Sparky zeker nog wel op .

Het vermogen die normaal gedissipeerd wordt door het verwarmingselementje in je choke is dus "over".
Om de spanning toch op 12V te houden voor de verlichting moet de spanningsregelaar dit te veel aan "stroom" afvoeren naar massa.
Dus deze zal warmer worden, dit kan, onder bepaalde omstandigheden, op den duur zorgen dat de spanningsregelaar wat eerder defect raakt, hoeft niet.
Er zijn ook mensen die hun verlichting omgebouwd hebben naar led, daat geldt hetzelfde voor.
Over het algemeen valt dit nogal mee en merkt men er meestal niks van