Elektrisch probleem

Jules_W

Well-Known Member
Hieronder dus even de problemen zoals ze voorkwamen :

-1 : Lichten gingen met volgas zwakker branden , en zonder gas harder ipv omgekeerd
-2 : Batterij eruitgehaald , probleem opgelost.
-3 : Zonder batterij met lichten aan gereden , lichten doorgebrand
-4 : Nieuwe lichten , nieuwe batterij . Lichten werken niet , stoplicht wel! batterij ook (elektr starter enz)
-5 : Na 2 dagen batterij ook weer niets meer
-6 : Andere spanningsregelaar getest , geen verschil.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn? Lijkt me dus dat de batterij niet oplaad en de lichten niet aangaan . Spanningsregelaar hielp dus niets , ook al is dat wat de dealer zei dat ik moest vervangen . Ik denk dus dat de lichten en het gene dat de batterij oplaad hetzelfde onderdeel is ? En dat ik dat moet vervangen.

Het is trouwens een MBK stunt van 2002 mina vert .
 
Advertisement - register to remove this

als je lichten feller gaan branden als jij minder gas geeft gaat er minder spanning door naar je accu dan je lampen.

Bij je accu zit een spanningsregelaar die de spanning regelt voor je accu en lichten. er zit ook een unit die bepaalt hoeveel elk apparaat zit.

die zit dicht bij je accu en bij je Knipperlicht Relais
 
Ja m'n spanningsregelaar is vervangen , heb je mss wat meer uitleg over dat apparaat bij m'n accu ? Hoe het eruit ziet ofzo ... dan weet ik waar ik naar moet zoeken.
 
Heb ontdekt dat de spoelen van de ontsteking kapot zijn , komt waarschijnlijk door de spanningsregelaar...

Edit : Spoelen nagemeten en zouden moeten werken !
 
Last edited:
nou de spoelen geven alleen spanning af.. de spanningsregelaar zorgt er voor dat jij constant die 12 = hebt. onafhankelijk er van hoeveel toeren de blok draaidt. Dus ik denk niet dat de spanningsregelaar je spoelen kapot maakt... Kan zijn dat ik het mis heb...
 
Back
Top