Elektriciteit quad

Lxkekekwlk

New Member
Hallo,
Ik heb een paar dagen geleden een 50cc adley quad gekocht. Toen ik m kocht werkte de elektriciteit helemaal niet. Nu heb ik een nieuwe accu erop gedaan, maar alleen de startmotor, het contact en het lichtje die aangeeft dat de lampen aanstaan werken. Dus het knipperlicht (voor en achter), voor- en achterlamp en de claxon werken nog niet. Waar zou het probleem hierin kunne zitten?
 
Advertisement - register to remove this

Als je niet gekeken hebt hoe weet je dan dat die Adly van je maar 1 zekering heeft?
Want dat is de conclusie die je trekt door te veronderstellen dat dan ALLE STROOM uit moet zijn!
 
Ik heb geen idee of er meerdere zekeringen in zitten en weet ook niet waar ze zitten bij deze Adley.

Maar je gaat er klakkeloos van uit, zonder te kijken, dat deze Quad maar 1 zekering heeft, dit hoeft helemaal niet het geval te zijn.
 
Er zit wel maar 1 zekering in en deze werkt nog. Waar zou her anders aan kunnen liggen?
Post automatically merged:

C836D10F-82DD-4DC5-A2A4-B577B15F152A.jpegHet zou misschien kunnen dat deze ergen op aangesloten moer worden, maar zie nergen waar ik her op kan aansluiten
88C88727-3031-4981-B7FF-E604715C21A4.jpeg
Hier zou het misschien ook aan kunnen liggen, hier komen namelijk 4 stroomdraden bij elkaar, maar weet niet of dit kan.
 
Last edited:
Dat ding op de bovenste foto lijkt op een fittinkje van één of ander lampje in je dashboard of van het stadslicht, zolang dit nergens tegenaan ligt en kortsluiting maakt kan het hier niet aan liggen.

Die vier draden die bij elkaar zitten op de onderste foto, waarom zou dit niet kunnen?
Zolang deze draden goed met elkaar contact maken is er niks an de hand, wat ik wel zou doen is de boel goed isoleren zodat ze nergens kortsluitng kunnen maken als ze ergens tegenaan hangen en ook niet nat worden door opspattend water.

Omdat de claxon, de knipperlichten en groot- en dimlicht meestal bediend worden vanaf de schakelaarcluster van je linker handvat zou ik het eerst eens kijken naar de connector van deze schakelaars, misschien is deze wel losgeschoten of geoxideerd.
 
Oke bedankt. Zal eerst alles goed isoleren. Denk niet dat het aan de connector ligt van de verlichting , omdat als ik het lichtknopje op groot licht zet, gaat het lichtje op het dashboard wel branden. De andere connectors ga ik nog controleren.
 
als ik het lichtknopje op groot licht zet, gaat het lichtje op het dashboard wel branden
Dat is een belangrijk detail.

Dat betekent dus dat er wel spanning aankomt op de groot- dimlicht schakelaar en deze ook schakelt.
Dus ik zou eens in de koplamp meten of hier ook spanning aankomt en of de massaverbinding van de koplamp in orde is of de fitting in goede staat is en of je lampje niet gewoon stuk is.
 
De achterlamp heb ik opnieuw aangesloten en die werkt nu wel. Voorlamp is waarschijnlijk kapot en ga ik een nieuwe in doen, dus dan alleen nog de knipperlichten
 
Back
Top