Elektra scooter

patrickrick

New Member
Beste forumleden,

Sinds gisteravond heb ik een probleem met het elektra van mijn Piaggio Zip 4T (2008).

Elektrische start, knipperlichten, en achter- remlicht doen het niet als ik mijn contactslot op "ON" heb. Als ik d.m.v. kickstarten mijn scooter aantrap doet de verlichting het wel. Wel lijken de andere lampen lichtjes mee te knipperen als ik de knipperlichten aanzet. Ook knipperen de knipperlichten onregelmatig, soms sneller, soms normaal.

Heeft iemand tips voor waar ik zou kunnen kijken?

Punten die ik al bekeken heb:
Accu ✔
Zekering ✔
Aandrukken draden stuurkap ✔

Punten die ik verdenk:
- Vocht, stof in kmteller (is al tijdje zo)


Morgen ga ik een multimeter van mijn werk meenemen om te kunnen checken of het voor, of na mijn contactslot zit.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Als je remlicht niet werkt is het normaal dat de elektrische start het ook niet doet..

Want normaal moet je de remhevel in knijpen en dan pas op de start knop in drukken.. Als je de remhevel in knijpt dan activeer je een schakelaartje bij de remhevel.

Als dat schakelaartje niet werkt dan doet ook het achterlicht het niet..

Ik neem aan dat je ook de andere remhevel hebt gebruikt?


Het is wel duidelijk dat het circuit naar de accu blijkbaar niet werkt.
 
Aha ok dan valt dat af, dan zou een slechte massa ook goed mogelijk zijn of draadbreuk ergens.
Helaas zal je toch moeten gaan meten om het probleem te vinden ben ik bang.
Erg moeilijk storing zoeken vanaf hier ;)
 
Heb net met een multimeter veel gekloot..
Uiteindelijk gevonden dat als ik de zwarte draad bij het stekkertje bij het contactslot en de zwarte draad die uitkomt bij de accu doormeet ik wel verbinding heb, maar bij de rode stekker>rode bij accu doormeet ik geen verbinding heb. Rode draad volgen dus :)

Ik ga morgen verder, maar na 80% van de kabel tape-vrij te hebben gemaakt nog niks gevonden. Ik vrees voor een defect onderdeel...
 
En vanaf de zekering gemeten ?
Soms kun je niet zien dat ze defect zijn maar laten ze toch geen stroom meer door, ook even doormeten dus.
Of veel oxidatie in het zekering huis zodat ie geen contact maakt.

Je gaat t wel vinden :)
 
Heb net met een multimeter veel gekloot..
Uiteindelijk gevonden dat als ik de zwarte draad bij het stekkertje bij het contactslot en de zwarte draad die uitkomt bij de accu doormeet ik wel verbinding heb, maar bij de rode stekker>rode bij accu doormeet ik geen verbinding heb. Rode draad volgen dus :)

Ik ga morgen verder, maar na 80% van de kabel tape-vrij te hebben gemaakt nog niks gevonden. Ik vrees voor een defect onderdeel...


Misschien een probleem in het contact slot? Want als je het contact aan zet zouden die draden met elkaar moeten verbinden, en dat gebeurd op dit moment waarschijnlijk niet.
 
Back
Top