elektra probleem..

nickmeister

Well-Known Member
He,
ik heb pas mijn aerox weer opgebouwd. en alles werkte perfect!
Omdat ik een sportstuurtje er op heb had ik het idee om mijn dashbord in mijn buddy te bouwen omdat ik mijn scooter voor dagelijks gebruik heb en ik toch wel wou zien hoeveel benzine ik nog had... dus ik heb die dikke kabel (met die plug erop) doorgeknipt en 4 draden daarvan heb ik doorgetrokken naar mijn buddy endaar weer aan de plug gezet...Alles leek goed te werken..
Maar toen ik na 2 dagen mijn scooter elektrisch wou starten was mijn accu leeg :S dus ik denk...zal wel en heb mijn accu aan de lader gehangen..
Accu was vol en heb hem weer op mijn scooter gezet en alles werkte weer perfect... maarr na 1 dag was hij weer leeg..
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Advertisement - register to remove this

nee dat niet... waar moet ik die schakelaar plaatsen dan? Want ik heb namelijk een het olieledje en de benzinemeter doorgetrokken...

ps. Ik d8 dat er het volgende aan de hand is:
Ik heb maar 4 van de 10 draden doorgetrokken en ik denk dat ik nog een draad van de overgebleven 6 had moeten doortrekken die de stroom onderbreekt als het contact uitstaat... Het is maar een gok maar het klinkt vrij logisch

Oftewel ik bereik hetzelfde als ik er gewoon alleen een schakelaartje tussenzet??

oke even wat vraagjes:
- Heb je een foto?
- En met die draden, als jij gewoon alle draden verlengt (dus evenveel draden aansluit als in je dashboard origineel, en niet weglaat/toevoegt, dan kan het daar niet aan liggen).
- Blijft je benzine meter aanstaan, als je scooter uitstaat? Dat is de makkelijkste manier dat je kan zien dat er ngo stroom op staat
- En met die schakelaar bedoel ik dus hetzelfde als met je contact.

Tjeerd

ja ik denk dat je alleen een schakelaartje ertussen moet zetten zoals het contact zet je hem aan dan checkt ie alles en zet je hem uit dan gaat de meter weer terug.

(edit) De uitleg van scoop is beter je kan het beste kijken idd of als je scooter uit staat of de meter dan nog wat aangeeft.

Back