Elektra probleem agm tulp

Donhiddit

New Member
Hallo iedereen! Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen met vervolgens mijn probleem.

Mijn naam is Hidde en ik bezit een agm Tulp.

Het probleem is als volgt: de elektrische start, toeter/claxon, knipperlichten en remlicht doen het niet meer. Ook doet de kilometer display het niet meer. Kabel is al vervangen van het display > voorwiel, maar dat hielp niet. Ook heb ik er een gloednieuwe accu ingezet die na een meting helemaal vol was.

Nou heb ik al wat gelezen over startmotors en cd (i)? Maar ik zou graag voor de zekerheid nog wat feedback willen ontvangen over wat jullie denken. Het grote licht en het achterlicht doen het overigens wel.

Als iemand zin heeft in nog een probleem, de scooter start wel met de kickstart, maar na een nacht stilstaan moet ik wel eerst een beetje bezine in de carabateur gooien, zonder dit trucje weigert hij te starten. Enigzins vervelend maar hij rijdt wel tenminste dan. Mocht iemand daar nog ideeën over hebben dan hoor ik dat ook graag!

Nogmaals alle ideeën zijn welkom!

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Mijn scooter start na een nacht te hebben gestaan ook relatief moeilijk zonder choke of hand voor de carburateur wat volgensmij redelijk normaal is.
Als je een choke hebt en ook gebruikt en nogsteeds een probleem hebt met een koude start zou ik meer naar de carburateur afstelling gaan kijken er van uit gaande dat voor de rest alles goed is (membraan, geen valse lucht ect.)
Maar ik kan het ook heel goed mis hebben :p
 
Last edited:
Zekering is ook vervangen althans die rechts van de cabarateur zit. Ik lees dat je het over een meervoud hebt, ik heb de 2de zekering nog niet gevonden. Zal kijken of die er is en eventueel vervangen.
 
M.B.T Elektra.. Denk dat er toch ergens een probleem in je kabelboom zit..

Het punt tussen de accu en het contact slot..

Als je contact om draait dan zal vaak ook het dashboard moeten aangaan en dan heb je boord spanning... gevoed vanaf je accu..

Waarom die dingen het wel doen als de motor loopt, komt omdat de voeding daarna van de spoelen af komt.. Alleen het omschakelen van het contact verloopt via de accu..

Ook zou het contact slot defect kunnen zijn.. Het punt waarop de contactpunten elkaar raken als de sleutel naar de andere stand word gezet..

Voor de rest kan het draadbreuk zijn.. Of oxidatie in een stekker punt (is dan groen uitgeslagen)
 
Last edited:
Back
Top