Dag mensen...
Tis een tijd geleden maar ik ben weer begonnen met sleutelen aan mn scooter +ralf+
Mijn plannen zijn als volgt:
Voor op straat gewoon een blok met een stnd setupje met een standaard ontsteking en voor meetings een blok-met-leuk-blaas-setupje-met-binnenrotor uiteraard 8)
Nu heb ik mijn kabelboom eruitgesloopt, verlichting heb ik aangesloten op een accu, MAAR met mijn "straatblokkie" wil ik dus gewoon met een stnd onsteking rijden.
Nu is mijn vraag..kan ik mijn verlichting gewoon direct aansluiten op de draden die van mijn onsteking (lichtspoel) afkomen?
Nu gaan er 2 stekkers naar de CDI (met de draden groen,rood,wit en zwart/wit), 1 zwart/wit plug naar het contactslot uiteraard en tot slot 1 stekker met een bruine en een gele draad, die naar mijn spanningsverdeler gaan.
Lijkt mij handig om die spanningsverdeler er gewoon tussen te laten en de plus en min van mijn verlichting aan te sluiten op de draden die uit de spanningsverdeler komen, nl geel en zwart.
Zwart gaat naar de massa op het frame..dus daar komt de min van mijn verlichting??En dan is geel automatisch de plus voor mijn verlichting??
Als dat zo is kan ik dus mijn verlichting direct aansluiten op mn ontsteking en heb ik uiteraard weer wat gewichtsbesparing +ralf+
Zal dit zo gaan werken?
Oh ja ik heb de search al gebruikt..maar kheb nog niks concreets gevonden hierover dus...
Alvast bedankt mensen!