Electronica vraagje Phantom

Bo RoCkHeAd

Maluku Speed Crew
Dag mensen...

Tis een tijd geleden maar ik ben weer begonnen met sleutelen aan mn scooter +ralf+

Mijn plannen zijn als volgt:
Voor op straat gewoon een blok met een stnd setupje met een standaard ontsteking en voor meetings een blok-met-leuk-blaas-setupje-met-binnenrotor uiteraard 8)

Nu heb ik mijn kabelboom eruitgesloopt, verlichting heb ik aangesloten op een accu, MAAR met mijn "straatblokkie" wil ik dus gewoon met een stnd onsteking rijden.
Nu is mijn vraag..kan ik mijn verlichting gewoon direct aansluiten op de draden die van mijn onsteking (lichtspoel) afkomen?

Nu gaan er 2 stekkers naar de CDI (met de draden groen,rood,wit en zwart/wit), 1 zwart/wit plug naar het contactslot uiteraard en tot slot 1 stekker met een bruine en een gele draad, die naar mijn spanningsverdeler gaan.

Lijkt mij handig om die spanningsverdeler er gewoon tussen te laten en de plus en min van mijn verlichting aan te sluiten op de draden die uit de spanningsverdeler komen, nl geel en zwart.
Zwart gaat naar de massa op het frame..dus daar komt de min van mijn verlichting??En dan is geel automatisch de plus voor mijn verlichting??
Als dat zo is kan ik dus mijn verlichting direct aansluiten op mn ontsteking en heb ik uiteraard weer wat gewichtsbesparing +ralf+

Zal dit zo gaan werken?
Oh ja ik heb de search al gebruikt..maar kheb nog niks concreets gevonden hierover dus...

Alvast bedankt mensen!
 
Advertisement - register to remove this

Als je met je std ontsteking blijft rijden zie ik niet het nut om alles eruit te slopen, beter haal je je accu eruit en laat je de rest lekker zitten, de gewichtsbesparing van de paar draden is toch ook niet veel.
 
"Als dat zo is kan ik dus mijn verlichting direct aansluiten op mn ontsteking en heb ik uiteraard weer wat gewichtsbesparing"
Hoe denk jij dan dat het std is aangesloten? Zo zit t bij elke scoot ;)
Draad van lichtspoelen naar spanningsverdeler, en van spanningsverdeler naar je dashboard (toeter, lampen, benzinemeter, etc).

In de howtos staat een topic van $aint met elektrische schemas, volgens mij staat de phantom er ook bij.
 
Chiel said:
Als je met je std ontsteking blijft rijden zie ik niet het nut om alles eruit te slopen, beter haal je je accu eruit en laat je de rest lekker zitten, de gewichtsbesparing van de paar draden is toch ook niet veel.

ik heb er toch duidelijk bij gezet dat ik voor de meetings een snel blok eronder gooi met BINNENROTOR
dus vandaar

maar goed..ik ga het wel testen..
deze kan dicht
thanks allemaal :rolleyes:
 
Back
Top