electronica van een ktm??? scooter...

sf

T.d.L. Tuning
hey,
ik heb hier een ktm snor-scooter, meen ik, staan van een "vriendin" van mij, ik had weer beloofd dat ik er wel ff naar zou kijken, want ja, vrouwtjes :rolleyes:

de scooter start niet electrisch en doet helemaal niks op de accu, dus als ik hem op contact zet doen de: knipperlichten, (rem)-licht, claxon, het niet, en de benzinemeter schiet niet omhoog.
ik kan hem wel gewoon aankicken, en dan doet alles het wel, maar, ook maar vaag, net zoals bij een brommer, als ie loopt dan kun je er alles mee.
dus hij krijgt denk ik geen stroom meteen als ik hem op contact zet, wel als ie loopt, maar de knipperlichten doen het dan nog maar half, de claxon werkt dan nog niet goed, de benzinemeter gaat wel omhoog, alleen de startmoter hoor je wel ff klikken, maar maakt niet echt een startgeluid...
kheb al een paar relais vervangen, wat me alweer teveel geld naar mijn zin heeft gekost, vandaar dat ik het hier nog maar ff probeer.
de accu is nog vol, alleen vraag me af of de startmoter nog in orde is?
dus, als er iemand ideën heeft, op een andere scooter kopen na :P hij loopt verders ook niet helemaal regelmatig, wil nog wel eens afslaan als ie rijd...
tell me...

Advertisement - register to remove this

waarom ga je in godsnaam relais vervangen (er zijn er overigens maar 2, het startrelais en het knipperrelais) als hij het alleen niet doet als de motor uitstaat.
Dit lijkt me een typisch gevalletje van een gesprongen zekering.

zekering gecheked? accu is nog vol dus that's it en ff de spanning op de start motor meten he ;) als die gewoon goed is ff de andere kant bekijken dus de starterkrans e.d.

Als geen enkel electrisch iets het doet met motor uit, en allemaal met motor aan, verspil je je tijd met het nakijken van de startmotor.
Controleer liever of beide plus-contacten nog op de accu zitten, de zekering nog goed contact maakt, en er geen draadbreuken zijn.

ik had hetzelfde probleem, en toen was mun zekering kapot, omdat ik met het monteren van een tnt stuurtje perongeluk met de remlichtkabels kortsluiting opt frame had gemaakt.
weet je cker dat ie nog heel is?

Aerox Wijchen said:
ik had hetzelfde probleem, en toen was mun zekering kapot, omdat ik met het monteren van een tnt stuurtje perongeluk met de remlichtkabels kortsluiting opt frame had gemaakt.
weet je cker dat ie nog heel is?

als die zekering tussen de plus kabel en de accu in een wit afgeschermd "doosje" zit, dan ja, als ie ergens anders hoort te zitten... :?
kweet het niet, kom er niet uit... :X

gashernemingen zijn ook zwaar slecht, kan dat daar ook aan liggen?

Last edited:
1: check eens alle massa draden na, leg er desnoods 1 bij andere aan en daar weer naar je frame of blok oid, via de - van de accu dus...

2: met starten ff met een hamer tegen de startmotor tikken, begint die dan half te leven of schiet die ineens door, dan kan je het wel raden.

dat barre lopen kan ook door de massa komen.

maybe kun je hier wat mee. Greetzz

Back