Electronica probleem Aerox

Scientist

Well-Known Member
Mijn Aerox heeft het volgende probleem: de naald van de toerenteller trilt als een gek bij het starten, na een paar keer gas geven slaat hij echter dood. de hittemeter is niet aangesloten, maar als ik mijn knipperlichten aanzet knippert het lampje vrolijk mee. Als deze uitstaan, blijft het lampje branden. De toeter is net een verkouden eend, onder het rijden doet hij helemaal niets, en tijdens het stationair draaien hoor je hem heel zachtjes. De remlichten werken alleen als ik mijn voorrem gebruik, achterrem reageert niet. De electrische start werkt helemaal niet. De benzinemeter dient nu als toerenteller, elke keer als ik gas geef slaat hij uit naar vol, als hij stationair draait geeft hij een lege tank aan. Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik denk zelf geoxideerde accupolen, iemand een andere suggestie?
 
Advertisement - register to remove this

Als dit serieus is, dan is er een hoop niet goed of kapot aan je roxje.

zo-ie-zo

accu vervangen / opladen (15e @ dealer)
spanningsregelaar nakijken / vervangen
startrelais/startmotor nakijken / vervangen
remlichtschakelaartje vervangen
hittemeter aansluiten

en eigenlijk de gehele kabelboom nakijken op losse draden of andere storingen. Zo nodig kabelboom vervangen of wat dan ook.
 
Ja, dit is serieus. Het ergste is nog dat ik dit vorig jaar ook al had, en toen het zaakje heb laten repareren. 276 euro, en na 1 X de hogedruk erover was het probleem weer terug. Daarom denk ik dat het aan geoxideerde contactjes ligt.
 
Het is opgelost! Het was voornamelijk de accu. En er was ook nog een draad losgerot, plus een draadbreuk bij het remlicht. Toerenteller etc. alles doet het, alleen de hittemeter moet nog even een nieuwe stekker op.
 
Gewoon wassen met autozeep kan ook. Emmertje vullen met water en met het sponsje erover en afspoelen met water. Blijft ook mooi en proper.
Om gronder te poetsen kan je idd eens je kappen eraf halen :)
 
DME3 said:
Gewoon wassen met autozeep kan ook. Emmertje vullen met water en met het sponsje erover en afspoelen met water. Blijft ook mooi en proper.
Om gronder te poetsen kan je idd eens je kappen eraf halen :)

Kan ook ja. Ik heb voor de reparatie alle kappen eraf gehaald, en aangezien er nog wat dingen moeten gebeuren kan ik ze morgen net zo goed even cleanen. Welke autozeep raad je aan?
 
Als je accu volledig leeg is, of niet aangesloten, kan je electronische circuit idd wel eens heel vreemd gaan doen.
Zo heb ik bijvoorbeeld als ik zonder accu rijdt dat mijn knipperlichten het goed doen als ik zacht rij, maar continue blijven branden bij volgas. Heeft te maken met de spanning die je spoel opwekt om je accu op te laden, maar niet door je accu wordt opgenomen. Die duikt meteen je circuit in. Dit kon jij duidelijk zien aan je benzinemeter

Mooi dat het is opgelost, wel zonde van dat geld de vorige keer :P
 
Cipher said:
Als je accu volledig leeg is, of niet aangesloten, kan je electronische circuit idd wel eens heel vreemd gaan doen.
Zo heb ik bijvoorbeeld als ik zonder accu rijdt dat mijn knipperlichten het goed doen als ik zacht rij, maar continue blijven branden bij volgas. Heeft te maken met de spanning die je spoel opwekt om je accu op te laden, maar niet door je accu wordt opgenomen. Die duikt meteen je circuit in. Dit kon jij duidelijk zien aan je benzinemeter

Mooi dat het is opgelost, wel zonde van dat geld de vorige keer :P

Dat geld was inderdaad balen. Maar toen was er ook een ander probleem, aangezien ze alle schakelaars hebben vernieuwd. Verder hoorde ik ook van Yamaha dat Pim Casteelen echt een slechte zaak is, en dat ik voor mijn scooter het beste naar Scooterpoint in Naarden kan gaan.
 
Back
Top