Electrische strart, electrische km teller en alleverlichting doen het niet meer

Hallo allemaal,
Gister kwam ik in de avond terug en heb ik mijn brommer gepakt en vervolgens brande mij voor licht heel slecht en niet gekeken naar mij achterlicht. Vanochtend deed het voorlicht het helemaal niet meer en het achterlicht ook niet maar de knipperlichten en het remlicht wel, vervolgens reed ik verder en opeens deed me electrische start en me km teller het niet meer. En mijn knipperlichten en mijn remlicht ook niet.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Dankjewel.
 
Advertisement - register to remove this

Zwak branden betekent meestal een overgangsweerstand in de bedrading of de schakelaars.

Probeer eens een groot aantal keren de aan/uit schakelaar en de dimlicht/grootlicht schakelaar te schakelen, soms is het probleem viezigheid/oxide op de schakelaarcontacten die je soms wegwrijft door ze een flink aantal keren te schakelen of de contacten goed in te spuiten met contactspray of wd 40 en daarna een groot aantal keren te schakelen.
 
Wat is de spanning op de geel/rode draad bij de aan- uitschakelaar van de verlichting?
Controleer ook de connector van de handvatschakelaars op slechte contacten en oxide.

Hoe kom je tot de conclusie dat de schakelaars goed zijn?
 
Ik denk toch dat je de bedrading eens goed moet nakijken want ik denk dat je ergens een kortsluiting hebt, daardoor gaat de zekering kapot en doet je knipperlicht het ook niet meer.
Deze defecte zekering is overigens niet de oorzaak van zwak brandende verlichting.

Dus je zit hier met meerdere elektrische problemen!
 
Back
Top