electrische start probleem

gamepc1986

Member
Hallo allemaal.

Heb een jetforce ctech met volgende probleem.

als ik kick start hij in 1 keer als ik electrisch start gaat de start motor als een gek rond maar start niet
je ziet de krukas ook hard draaien maar starten ho maar zit ook al nieuwe accu in.
 
Advertisement - register to remove this

Ben al stapje verder met electrische start vonkt de bougie niet met kicken wel

als ik dit opvolg http://www.scooterhulp.com/howtos/2...epomp-systeem-met-interne-ingebouwde-cdi.html

ontluchten methode werkt niet rare is als ik hem kickstart en hij loopt geeft hij wel drupjes olie

bij mij is het dus dit geval
Waarschuwingslampje blijft branden:

- Geen signaal van het toerental/ rpm sensor (geen ontsteking, geen smering, motor stopt)

geenonsteking dus maar als ik hem kick start hij wel
 
Last edited:
This een moeilijke omdat de ontsteking werkt met een wisselspanning van de stator en de startmotor heeft hier in principe niks mee te maken, deze werkt met gelijkspanning van de accu.
Het enige verschil is dat je met de elektrische start de remhendel moet intrekken en bij de kickstart niet.
Je denkt misschien wat heeft dit ermee te maken maar als je een slechte massa hebt aan je remlicht/achterlicht koppel je de gelijkspanning van de accu met de lichtspoel van de stator via de gloeidraden van je duplolampje van je rem/achterlicht.

Wat je zou kunnen proberen is om even het duplo lampje uit je achterlicht te nemen en dan nog eens een nieuwe elektrische startpoging doen.

Verder de laadspanning van de cdi te meten door met een multimeter op de zwart/witte draad bij de cdi te meten gedurende een elektrische startpoging., de spanning die je moet meten is op zijn minst 50 Volt wisselspanning.
Zet hierbij de multimeter op het 200 V AC bereik.

Ook kun je de massa controleren van je blok en frame.
Dit doe je door de multimeter op het laagste Ohm-bereik te zetten, de zwarte meetpen op de minpool van de accu en de rode meetpen achtereenvolgens op een blank stukje frame en een blank stukje van je motorblok te prikken.
In beide gevallen moet de multimeter nagenoeg 0 Ohm aangeven.

Dit zelfde kun je doen voor de massabedrading van je scooter, dit zijn alle groene draden van je kabelboom.
 
Sparky said:
Verder de laadspanning van de cdi te meten door met een multimeter op de zwart/witte draad bij de cdi te meten gedurende een elektrische startpoging., de spanning die je moet meten is op zijn minst 50 Volt wisselspanning.
Zet hierbij de multimeter op het 200 V AC bereik.

Heb je dit ook gedaan en welke spanning meet je dan?
 
Hoi dit is echt een Peugeot ctech euvel wat helaas vaker voorkomt.
Het Duitse Jetforce forum van onze collegas staat er vol mee.
Mijn Jetforce heeft dit ook start altijd met 1 kick maar elektrisch dan wel en dan weer niet bij mij is t de afstelling van mijn carburateur en een iets te grote hoofd sproeier 60/62 die ik express met deze
Warme temperaturen gekozen heb voor wat extra mengsel koeling voor mijn cilinder
De Jetforce maakt nou eenmaal een hoop toeren waardoor ook de Temperatuur aardig kan oplopen helemaal met warm weer 25/30 graden
Maar om terug te komen op de juiste carburateur afstelling en dan bedoel ik met name de luchtafstelling.
De standaard afstelling van Peugeot is deze helemaal dichtdraaien en dan anderhalve slag open draaien.( DIT DOE JE NA HET WARM RIJDEN.)
Daarna draai je je contact uit en dan zou ie gewoon electronisch moeten starten.
Monteer ook even een nieuwe bougie en koop er 1 met hittegraad 7 en 1 met hittegraad 8
De keuze van de hittegraad verschilt ook nog wel eens per peugeot of ie lekker wil lopen of niet.
Standaard wordt de Peugeot Jetforce geleverd met een hittegraad 7 bougie.
Bij mij loopt mijn Jetforce (met mijn setup)gewoon niet lekker als ik er een 7 in heb en wordt mijn blokkie veel warmer met een 7 dan met een 8
Ja en natuurlijk je carburateur en je luchtfilter even goed reinigen.
Let ook goed op of je carburateur goed in lijn staat ik bedoel als je hem gemonteerd heb op t rubbere inlaatje van je blok en hij hangt ietsje scheef dan loopt ie ook heel anders Peugeot is hier heel gevoelig mee.
Probeer hem maar eens tijdens het afstellen een beetje heen en weer te bewegen je merkt meteen dat ie anders gaat lopen.
Het is even puzzelen maar zeker de moeite waard om eens te proberen en je zal zien dat dit een heel groot verschil maakt.
Beter starten.
Beter en zuiniger lopen.
Betere gasreactie.

Nog even terug te komen op het electronische verhaal probeer eens een nieuwe bobine bougiekabel en bougie dop ontsteking stator of cdi.

Hint/Tip

Wil je deze of kun je deze niet nieuw bekostigen kijk dan even op marktplaats
De Peugeot ludix brom versie onderdelen worden daar voor relatief weinig centjes aangeboden.
Deze Ludix heeft namelijk een identiek blok als de jetforce (alleen is deze uitgevoerd met een luchtgekoelde cilinder )
Maar heeft de zojuist genoemde elecktronische componenten dr wel opzitten.
 
Back
Top