Electrische start doet het niet

Scootertje

Peugeot Zenith Owner
Als ik m'n scooter electrisch wil starten, piept m'n cdi unit gigantisch. Hij heeft het wel altijd gedaan. Is die cdi unit nou kapot of is m'n accu leeg?
 
Advertisement - register to remove this

Maar als ik electrische wil starten gaat dat niet, want dan begint mijn cdi te piepen. En als ik dan op m'n start knop blijft drukken veranderd dat niet. Maar kickstarten doet hij wel |(
 
NRG MC2 Driver said:
dat doet je vliegwiel + pickup. maar draait je startmoter wel als je electrisch start?

Ik hoor niets draaien, alleen piepen :p

Maar ff serieus, maar zit de startmotor onder de carterkap? Want dat gedeelte draait niet.
 
hij zit onder je carter, en achter je carterka(gedeeltelijk) en het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je CDI piept. en heel waarschijnlijk je startemotor die vast zit door vuil of ene te zwakke accu, en haal kap er gewoon is af en maak het schoon, meet je accu op hoeveel stroom ie levert, of laad hem op.. je kunt ook zelf wat proberen zonder alles hierm aar dom te vragen, wij zien jouw scooter niet en kunnen niet ALLES weten..
 
NRG MC2 Driver said:
hij zit onder je carter, en achter je carterka(gedeeltelijk) en het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je CDI piept. en heel waarschijnlijk je startemotor die vast zit door vuil of ene te zwakke accu, en haal kap er gewoon is af en maak het schoon, meet je accu op hoeveel stroom ie levert, of laad hem op.. je kunt ook zelf wat proberen zonder alles hierm aar dom te vragen, wij zien jouw scooter niet en kunnen niet ALLES weten..

Oke, ik ga het ff schoonmaken en de spanning meten van m'n accu.

Thanks :)
 
normale spanning is 12 v maar meestal als je een volle accu meet met multometer zonder belasting zal die iets van 13.5 of iets in die richting aangeven..dus 10 lijkt me een beetje weinig, maar meet je dit tijdens het proberen te starten of gewoon? want tijdens het starten zou de accuspanning ook wat kunnen dalen

en bij mijn scooter wou die ook een tijd niet electrisch starten, en piepte die ook, maar dit was @ mina blok en de oorzaak bleek een defecte starterkoppeling..( zit achter de vario bij mina, weet nie hoe dat bij peugot zit)

mvg. wouter

edit: haal anders ff je startmotor los en sluit die ff los aan op je accu, als die het dan doet kun je 1 ding alvast uitsluiten
 
Last edited:
heey.... met je CDI is niks mis... want als die kapot is dan hoort je achterlicht het ook niet te doen... Het kan eerder zijn dat je Startmotor kapot zit of klemt... kijk eerst ff in je cartercap of daar niet teveel vet zit ensow... en probeer ff een andere Startmotortje....
 
Back
Top