Electrische schema's

claxon op mijn scooter

Hallo ik ben nieuwe hier en nu heb ik een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Hier is mijn vraag ik heb een honda vision met-in uit 1988 en nu wil ik er een claxon op hebben weten jullie of dat mogelijke is.
graag hoor ik van jullie
Groetjes medved
 
yamaha sting

ik ben op zoek naar een schema van een yamaha gs50 sting, heeft iemad dat schema iemand heeft voor de lol mijn kabels door geknipt bij de bus. alvanst bedankt
 
Weet iemand welke kleur draad het dimlicht is van de linkerstuurschakelaar van een Aerox?

Ik heb 2 nieuwe schakelaars, dus rechts alleen een elektrische start schakelaar.(Op de oude zat rechts ook nog een aansluiting op het licht, waardoor hij ook contact maakte met het dimlicht, nu moet dus een draad van de rechterstuurschakelaar doorverbonden worden met de draad van het dimlicht aan de linkerstuurschakelaar zodat het gewone achterlicht het ook doet. Nu doet alleen het remlicht het)

De draden van de rechter schakelaar komen in een rood stekkertje bijeen. De blauw/rode draad moet verbonden worden met de draad van hem dimlicht van de linkerkant, want nu doet het remlicht het wel maar het gewone achterlicht niet meer.

Dus: welke kleur is de draad van het dimlicht die van de linkerstuurschakelaar komt?
 
Het is al opgelost.

De groen/zwarte is van je dimlicht. (en moet dus verbonden worden met de rood/blauwe van de rechter stuur schakelaar(nieuw model).
 
Accu aansluiten op stopcontact

Ik heb een accu/batterij van 9,6v , ik wil daar een stopcontact aansluiten , zodat ik me pc boxen er aan kan sluiten en hem mee naar buiten kan nemen . Wie kan mij helpen ?
 
Beter pak je 12 volt. en pc boxen gaan van 230v wisselspanning (volksmond 220 ;)) naar 12v gelijkspanning, dus je moet gewoon ff die boxjes open schroeven en die transformator er tussen uit slopen, dan kan hij regelrecht op de 12volt, bij sommige boxen zit de transformator in de stekker, dan is het nog makkelijker. Check wel ff of er op de transformator 230 AC -> 12 DC staat :)
 
ik heb een suzuki katana schema nodig, maar ik word niet echt veel wijzer van de duitse. is er ook een engelse of nederlandse versie?

alvast bedankt!
 
Ik heb zelf maar effe het schema vertaald. Degene die hem nodig hebben mogen hem gebruiken.

2u62o0p.png
 
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het opknappen van een Benelli Bella 25. Motortje loopt, maar elektrisch werkt er (nog) niets: geen licht, geen richtingaanwijzer etc.
Ik ben handig genoeg dat het me uiteindelijk zeker zal lukken, maar met een elektrisch schema erbij gaat het natuurlijk wel sneller...
Ik heb geprobeerd hier in de WIKI te zoeken, maar die lijkt het helemaal niet te doen.
Wie weet waar ik een schema (of zelfs een heel werkplaatshandboek) zou kunnen vinden? Alvast heel erg bedankt!
 
Ik denk dat je beter even contact op kan nemen met Benelli zelf.

Werkplaatshandboek etc.. is bijna niet te verkrijgen !
 
Ik heb wel een schema gevonden
(http://www.hmk.nl/parts_list_category_2.php?database=p_jl50&category=27)
, maar op mijn scooter kan ik de spanningsregelaar niet vinden. Niet onder de buddy(bak) en niet achter de voorkap.
Omdat mijn accu niet oplaadt als de verlichting brandt, maar wel met de verlichting uit vermoed ik dat de spanningsregelaar de boosdoener is.
Het is een Zhongyu ZY50QT-3, inmiddels ontdekt dat dit dezelfde is als een Baotian/Modena Speedy, Jinlun JL50QT-5.
Natuurlijk kan het ook nog de dynamo zijn, maar stekkertje los, stekkertje vast vind ik leuker (lees: makkelijker) om mee te beginnen.
Maar dan moet ik dat &^%^ding wel vinden :(
Overigens werkt die wiki-link niet
 
Back
Top