vandeweg

Active Member
Hoi, ik heb een speedfight op de kop getikt, ze hebben de oliepomp eraf gehaald...

Nu wil ik weer een nieuwe erop monteren maar weet niet waar/hoe ik hem op het elektra moet aansluiten
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een speedfight 2 lc, ik heb geen idee wat erop zit, hij was er al af voordat ik hem kocht, ze reden met mengsmering. Nu heb ik nog een electrische pomp liggen van een andere fight2 lc en dacht dan doe ik die erop monteren, maar ik heb geen idee hoe ik dat electrische gedeelte moet aansluiten
 
Nu heb ik 2 carburateurs 1 dellorto phbg 19mm zonder een aansluiting voor olie en 1 dellorto phbg 21 race met aansluiting voor olie
 
Ik heb een speedfight 2 lc, ik heb geen idee wat erop zit,
Je ziet dit oa aan de cdi.

Heb je 4 draden aan de cdi, was het een mechanische pomp.
Heb je 6 draden aan de cdi, was het een elektrische pomp.

Bij de Speedfight 2 met een elektrische pomp zit de sturing van deze pomp in de cdi namelijk.

Dus laat maar even weten, of maak een detailfoto van de CDI connector waarop de draadkleuren en de positie van de draden duidelijk zichtbaar zijn..
 
Last edited:
Je ziet dit oa aan de cdi.

Heb je 4 draden aan de cdi, was het een mechanische pomp.
Heb je 6 draden aan de cdi, was het een elektrische pomp.

Bij de Speedfight 2 met een elektrische pomp zit de sturing van deze pomp in de cdi namelijk.

Dus laat maar even weten, of maak een detailfoto van de CDI connector waarop de draadkleuren en de positie van de draden duidelijk zichtbaar zijn..
Volgens mij zijn het 4 draden, ik zal vanavond eens een foto maken
Post automatically merged:

Setups met een 21mm zijn overigens wel discutabel wat betreft voldoende smering d.m.v. enkel de oliepomp.
Want? Hij krijg dan te weinig olie?
 
Je ziet dit oa aan de cdi.

Heb je 4 draden aan de cdi, was het een mechanische pomp.
Heb je 6 draden aan de cdi, was het een elektrische pomp.

Bij de Speedfight 2 met een elektrische pomp zit de sturing van deze pomp in de cdi namelijk.

Dus laat maar even weten, of maak een detailfoto van de CDI connector waarop de draadkleuren en de positie van de draden duidelijk zichtbaar zijn..
Ik heb net gekeken en mijn cdi heeft 4 draden, zoals je zie op de foto
 

Attachments

  • 20230123_170059.jpg
    20230123_170059.jpg
    172.2 KB · Views: 5
  • 20230123_170037.jpg
    20230123_170037.jpg
    133 KB · Views: 5
  • 20230123_170024.jpg
    20230123_170024.jpg
    150.7 KB · Views: 6
Zo te zien aan de kleuren die zijn afgewerkt op de connector is dit een CDI en geen combinatie cdi/pompsturings-unit.

Er bestaat ook een Speedfight 2 versie die in het elektrisch schema CDI IAE wordt genoemd deze heeft zowel een normale CDI alsook een aparte unit voor de aansturing van de elektrische oliepomp.
Echter dan heb je op de plaats waar nu de zwart/witte draad zit een rood/zwarte draad.

Dus zoals ik het zie heeft jouw scooter enkel een CDI en geen sturing voor een elektrische pomp.
Maw, jouw scooter heeft geen elektrische pomp maar een mechanisch aangedreven pomp.
 
Zo te zien aan de kleuren die zijn afgewerkt op de connector is dit een CDI en geen combinatie cdi/pompsturings-unit.

Er bestaat ook een Speedfight 2 versie die in het elektrisch schema CDI IAE wordt genoemd deze heeft zowel een normale CDI alsook een aparte unit voor de aansturing van de elektrische oliepomp.
Echter dan heb je op de plaats waar nu de zwart/witte draad zit een rood/zwarte draad.

Dus zoals ik het zie heeft jouw scooter enkel een CDI en geen sturing voor een elektrische pomp.
Maw, jouw scooter heeft geen elektrische pomp maar een mechanisch aangedreven pomp.
Ok thnx ik snap hem. Dus ik een mechanische kan ik die ook gewoon aansluiten? Op mijn cabrateur zit geen aansluiting,... op mijn spruitstuk zit wel een aansluiten die ze dicht gemaakt hebben kan ik die gebruiken?
 
Je ziet dit oa aan de cdi.

Heb je 4 draden aan de cdi, was het een mechanische pomp.
Heb je 6 draden aan de cdi, was het een elektrische pomp.

Bij de Speedfight 2 met een elektrische pomp zit de sturing van deze pomp in de cdi namelijk.

Dus laat maar even weten, of maak een detailfoto van de CDI connector waarop de draadkleuren en de positie van de draden duidelijk zichtbaar zijn..

Je hebt er ook een met 8 draden aan de ECU / oliepomp gever.
Welke je hebt ligt aan het bouwjaar.
Post automatically merged:

Ok thnx ik snap hem. Dus ik een mechanische kan ik die ook gewoon aansluiten? Op mijn cabrateur zit geen aansluiting,... op mijn spruitstuk zit wel een aansluiten die ze dicht gemaakt hebben kan ik die gebruiken?

Mechanisch kan alleen als je een euro 1 blok hebt.. Een Euro 2 blok heeft er daarvoor geen plek meer. Op die plek zit een dell orto luchtpomp op).
En dan heb je de elektrische oliepomp nodig.

Weet niet hoe je cdi eruit ziet vanaf die foto.. Maar vermoed dat je nog het oude systeem hebt. En oude type cdi)

Die werkt met een gesplit systeem. Je oude peugeot cdi met leeuw en een klein zwart dell orto kastje voor de oliepomp aansturing.

peugeot-ludix-trend-12-inch-achterlicht.jpg


Deze heb je nodig een een dell orto oliepompje.

oliepomp-peugeot-ludix-dellorto_1.jpg


Dikke slang vanaf je olie tank en dat hele dunne leiding met op de carburateur worden aangesloten..

Een nieuwe oliepomp is normaal met olie geleverd. Zodat het ontlucht proces een stuk vlotter gaat..

Je dient het systeem wel te ontluchten. Procedure staat ergens in een handleiding van de peugeot ludix.


Dit oude zwarte systeem kan je ook ombouwen tot het dellorto grijs met 8polige stekker.
 
Last edited:
Je hebt er ook een met 8 draden aan de ECU / oliepomp gever.
Welke je hebt ligt aan het bouwjaar.
Post automatically merged:



Mechanisch kan alleen als je een euro 1 blok hebt.. Een Euro 2 blok heeft er daarvoor geen plek meer. Op die plek zit een dell orto luchtpomp op).
En dan heb je de elektrische oliepomp nodig.

Weet niet hoe je cdi eruit ziet vanaf die foto.. Maar vermoed dat je nog het oude systeem hebt. En oude type cdi)

Die werkt met een gesplit systeem. Je oude peugeot cdi met leeuw en een klein zwart dell orto kastje voor de oliepomp aansturing.

peugeot-ludix-trend-12-inch-achterlicht.jpg


Deze heb je nodig een een dell orto oliepompje.

oliepomp-peugeot-ludix-dellorto_1.jpg


Dikke slang vanaf je olie tank en dat hele dunne leiding met op de carburateur worden aangesloten..

Een nieuwe oliepomp is normaal met olie geleverd. Zodat het ontlucht proces een stuk vlotter gaat..

Je dient het systeem wel te ontluchten. Procedure staat ergens in een handleiding van de peugeot ludix.


Dit oude zwarte systeem kan je ook ombouwen tot het dellorto grijs met 8polige stekker.
ik denk dat ik dus mengsmering moet gaan rijden want op de 19mm dellorto phbg heeft maar 1 buisje voor mijn bezine dus ik kan zover ik weet kan ik dus nergens mijn olie op aansluiten.
 
ik blijf voorlopig maar zo rijden....

alleen even een vraagje de speedfight wil niet starten...
ik heb de compressie gemeten en zit bijna op 8
membraam nagekeken die is ook goed
bougie vonkt en wordt nat.
nu kan ik kicken totdat ik een ons weegt maar starten doet hij niet, weten jullie iets?
 

Als je er niet uit komt is het handig om je setup te vermelden + wat er aan vooraf is gegaan etc.
 

Als je er niet uit komt is het handig om je setup te vermelden + wat er aan vooraf is gegaan etc.
ik de scooter een vrijdag overgenomen voor een 100 eurries

er zit een 70 cc athena cilinder op
een polinin powerfilter
stage6 koppeling
stage6 vsnaar
dellorto 19mm phbg
yasuni r uitlaat

een vrijdag na heel veel kicken starte hij heeft een halve minuut gelopen.
die jongen heeft hem weg gedaan, omdat hij valse lucht trok zij hij en daardoor erg hoge toeren had.

toen ik thuis kwam zag ik dat de carburateur niet goed was aangesloten dus heb ik gedaan
heb het membraam en spruitstuk gedemonteerd en gemonteerd pakkingen opnieuw erin
gekeken of de bougie vonkt en die vonkt ook.
net remmenreiniger erin gedaan maar dat mocht niet helpen
 
A oke, dus een verhaal over een oliepomp terwijl de scooter in de basis al niet werkt. Interessant.




Zou dit gewoon even bekijken en afwerken.
De videos, vermakelijk, realistisch en toont ook wat voor ellende je op de kop tikt met die oude spulletjes.
 
A oke, dus een verhaal over een oliepomp terwijl de scooter in de basis al niet werkt. Interessant.




Zou dit gewoon even bekijken en afwerken.
De videos, vermakelijk, realistisch en toont ook wat voor ellende je op de kop tikt met die oude spulletjes.
Ja ik wilde gewoon weten of het mogelijk was om een pomp te monteren... ik had de hoop nog niet opgegeven dat ik hem niet aan de praat kreeg....
 
Ik heb besloten om de donor scooter te gebruiken en daar de spullen op te zetten, heb ik gelijk een oliepomp en start ook.... tenminste nu nog als ik straks alles overzet is een vraag
Post automatically merged:

Ik heb besloten om de donor scooter te gebruiken en daar de spullen op te zetten, heb ik gelijk een oliepomp en start ook.... tenminste nu nog als ik straks alles overzet is een vraag
Dus deze kan op slot
 
Back
Top