Electrische antenne weer goed gangbaar maken

Bas

Administrator
Staff member
Zoals de topictitel al doet vermoeden ik heb dus een probleempje met mijn electrische antenne.

Bij bepaalde segmenten schuift ie niet meer goed uit, omdat er beetje vuil tussenzit en hij tijdje niet gesmeerd is geweest. Nu ben ik al druk aan de gang geweest met siliconen en wd40, maar ik blijft gewoon hebben dat ie niet lekker uitschuift.

Is er niet een ander handig goedje voor die soort klusjes? Of zijn er mensen met andere manieren/tips om dit goed aan te pakken?
 
Advertisement - register to remove this

Nee, maar liefst gewoon me huidige attenne gebruiken. Ik geloof dat een imitatie 30 euro kost.
 
als je de (ex electrische)hand-uitschuifantenne uit je auto haalt kun je hem geheel open maken.

dan kan je het (kunststof) tandstripje (strookje met tandjes) etc er ook uit halen.

maak je alles mooi schoon.
ff met een staalwolletje over alle stokjes.
alles mooi in de vaseline (oid) zetten.
dan weer monteren
loopt hij weer als een electrische uitschuifantenne:p
 
Ok, nu even een andere stomme vraag, maar hoe werkt een elec antenne eigenlijk? Hoe wordt ie in en uitgeschoven?
 
zit een plastic strookje in de antenne die om een wieltje heen rolt en daarmee trekt hij de antenne omlaag.
als hij weer de andere kant op draait duwd dat strookje de antenne omhoog.
 
Ongeveer gerelateerde vraag:
De kabel die van mijn antenne naar me radio gaat is kapot (koper draad eruit getrokken, half jaar terug al ofzo) maar wil nu toch eigenlijk af en toe weleens radio luisteren. Is dat zo eenvoudig te maken of moet er dan een compleet nieuwe antenne in?
Betrefd een Golf3 met elec-schuif antenne links voor bij de voorruit.
 
Hehe idd, zeker op zo'n plek is het totaal geen moeite. Je kan het wel oplossen mee een antenneplug met kabel ertussen, en deze dan doorlussen, maar het blijft beun:p
 
Back
Top