Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New media
New media comments
New resources
New profile posts
Latest activity
Media
New media
New comments
Search media
Resources
Latest reviews
Search resources
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
NSSC
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forums
Scooters
Elektro forum
Electrisch schema Sym Orbit III?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="Sparky" data-source="post: 3517165" data-attributes="member: 64578"><p>Hallo allemaal,</p><p></p><p>allereerst een fijne Kerst en een voorspoedig Nieuwjaar.</p><p></p><p>Ik heb de zoon een Sym Orbit III gekocht voor zijn 16de verjaardag.</p><p>Nu staat "inspuiting" als brandstofvoorziening maar dit klopt natuurlijk niet helemaal omdat deze, volgens mij, werkt met een electrisch gestuurde carburateur. (ECS)</p><p>Ik zou graag wat meer detail informatie willen omtrendt dit systeem en een goede weg is, denk ik, het electrische schema van deze scooter te bestuderen.</p><p></p><p><strong>Wie o wie heeft dit schema liggen want op internet heb ik het niet kunnen vinden.</strong></p><p></p><p>Ik heb het stukje van <strong>[USER=66100]@Floris van bommelstijn[/USER]</strong> gelezen en de dwarsdoorsnede gezien van zo'n carburateur maar buiten de twee air solenoids (elektrisch gestuurde luchtklepjes) kan ik geen verschil ontdekken met bijvoorbeeld een normale CVT-carburateur.</p><p></p><p>Met andere woorden, deze electrisch gestuurde carburateurs werken niet met een, bij echte inspuiters, variabele inspuittijd van de brandstof (dus meer of minder brandstof) maar wordt er aan de hand van verschillende sensoren meer of minder lucht bij de brandstof gemengd?</p><p></p><p>Klopt mijn aanname?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sparky, post: 3517165, member: 64578"] Hallo allemaal, allereerst een fijne Kerst en een voorspoedig Nieuwjaar. Ik heb de zoon een Sym Orbit III gekocht voor zijn 16de verjaardag. Nu staat "inspuiting" als brandstofvoorziening maar dit klopt natuurlijk niet helemaal omdat deze, volgens mij, werkt met een electrisch gestuurde carburateur. (ECS) Ik zou graag wat meer detail informatie willen omtrendt dit systeem en een goede weg is, denk ik, het electrische schema van deze scooter te bestuderen. [B]Wie o wie heeft dit schema liggen want op internet heb ik het niet kunnen vinden.[/B] Ik heb het stukje van [B][USER=66100]@Floris van bommelstijn[/USER][/B] gelezen en de dwarsdoorsnede gezien van zo'n carburateur maar buiten de twee air solenoids (elektrisch gestuurde luchtklepjes) kan ik geen verschil ontdekken met bijvoorbeeld een normale CVT-carburateur. Met andere woorden, deze electrisch gestuurde carburateurs werken niet met een, bij echte inspuiters, variabele inspuittijd van de brandstof (dus meer of minder brandstof) maar wordt er aan de hand van verschillende sensoren meer of minder lucht bij de brandstof gemengd? Klopt mijn aanname? [/QUOTE]
Verification
Post reply
Forums
Scooters
Elektro forum
Electrisch schema Sym Orbit III?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…