Electrisch schema Sym Orbit III?

Ik snap dat mensen erg enthousiast zijn v.w.b. het nieuwe speeltje.
Maar, sceptisch als ik ben vermoed ik dat het nog wel eens tegen kan vallen als wat men ervan verwacht!

Ik denk, net als (Sparky) en een goede maat met een eigen shop, dat wat er nu aangeboden wordt sommige webshops en dealers aanbieden voor 60 á 75 Euro. Ik kan me niet voorstellen dat met de betreffende dongel het hele software pakket aangepast en/of herschreven kan worden.
Firmware laat zich niet zo makkelijk herschrijven wat dat betreft. En Dellorto geeft dit niet zomaar prijs!

Dus van 25 km naar 35km en van 45 km naar 55 km zal mogelijk zijn, maar andere aanpassingen voor bijvoorbeeld de gasklepsensor zal niet mogelijk zijn ben ik bang. Betaal je 100,00 euro meer om het zelf aan te passen, zonder ring en/of sproeier. Maar goed, heel erg zeker weet ik dit niet, en die maat van mij wil ook niks loslaten..., heeft eigen scootshop welke ook Sym verkoopt. Dus hij mag ook niks verklappen van Sym en Dellorto aangaande dit systeem helaas! We zullen dus moeten wachten op een ongehoorzaam personeelslid die dit stiekem op een usb-stick zet, of het gelijk online gooit!
 
Last edited:
We zullen het zien als ik alles binnen heb wat ik besteld heb.
Ik hoop uiteraard dat het werkt.
Ik heb ook al mooi film materiaal hoe je de scooter ( fiddle 2 Euro 4) moet afstellen met de software, stelt niets voor hoor, tenminste hoe hij het uitlegt.
Er zal ook wel zich eens wat voordoen wat ik niet weet.
Maar is wel altijd misschien iemand hier of daar wat het weet en iets los laat.
En de gasklepsensor om die te trimmen, stelt niets voor, tenminste hoe hij het uitlegt in het filmpje.
Als ik alles getest heb zet ik het wel online, de filmpjes.
En als het niet werkt gaat het terug, nemen ze het niet terug dan in de vuilnisbak.
 
Last edited:
Ik ben erg benieuwd, en zal het ook zeker op de voet blijven volgen!
Maar ik heb in het verleden ook al is zoiets meegemaakt.
Toen betrof het de 2 takt scooters met injectie van Aprilia, Peugeot en Piaggio.

Wellicht dat je (en andere onder ons) dit nog wel weet, maar ook hier was er een kleine aanpassing nodig om de scoot van 50 km naar 90 km te zetten. Eenmaal geland bij de fabrikanten is er meteen actie ondernomen en werden dealers aangeschreven om de oude cartridges in te leveren/omruilen voor nieuwere varianten die volledig dicht zaten. En dit bleef niet beperkt tot alleen de cartridges, ook de ECU's werden aangepast.

Dit kwam omdat er toen der tijd veel meer dealers waren en er enkelen bij zaten die niet aan dit verzoek wilden meewerken!
(power to the people :cool: ) Heeft lang geduurd, maar toen, na enkele jaren was het over met de pret.
Het Australische Orbital/Synerject systeem van o.a. Siemens heeft het toen rigoureus op de kont gedonderd en overal 50 km borden geplaatst!

Mijn vrees is dus, dat als dit goed gaat met meer mogelijkheden er vrijwel direct ingegrepen gaat worden door Dellorto...
Is een beetje doom-denken van mij, maar niet geheel ondenkbaar toch...?
Kunnen we in ieder geval weer hamsteren! Éérst toiletpaper en paracetamol, nu zijn het kerstbomen en het ECS (module) systeem van Dellorto :p.
 
Last edited:
Voor mij is het ook een gok.
Maar ik waag het voor die 170€.
Als het op mijn scooter werkt zolang ik hem heb ben ik tevreden.
Werkt het niet dan jammer.
We zullen zien.
Eerst de zending nog ontvangen.
Zandri gaf aan vandaag dat het naar postnl gaat, en morgen in huis moet zijn.
 
Net bericht van Zandri:

Goedendag,
Hartelijk dank voor uw bestelling. Zojuist hebben wij uw bestelling verwerkt en is achteraf gebleken dat wij het artikel niet meer op voorraad hebben.
Helaas is er een voorraadverschil in het magazijn geconstateerd en is dit product momenteel niet voorradig.
De levertijd is nagevraagd bij de producent maar is vooralsnog onbekend.


Dus maar afwachten of het ooit nog op voorraad komt.
Misschien heeft Dellorto hun aangeklaagd.:D
 
Net bericht van Zandri:

Goedendag,
Hartelijk dank voor uw bestelling. Zojuist hebben wij uw bestelling verwerkt en is achteraf gebleken dat wij het artikel niet meer op voorraad hebben.
Helaas is er een voorraadverschil in het magazijn geconstateerd en is dit product momenteel niet voorradig.
De levertijd is nagevraagd bij de producent maar is vooralsnog onbekend.


Dus maar afwachten of het ooit nog op voorraad komt.
Misschien heeft Dellorto hun aangeklaagd.:D

Waarom koop je niet die 2 andere kabels die in een andere post stonden? Én een stuk goedkoper en leverbaar.
 
Welke webshop of dealer verkoopt dat dan nog meer en voor die prijs?
Ik vond er maar 2 en die waren duurder.

O.a. deze, waarvan je weet; https://www.myscootershop.nl/software-aanpassing
Maar er zijn ook dealers en-of scootershops welke dit wel aanbieden, maar er niet mee adverteren als zodanig.
Deze doen het over het algemeen ook voor diezelfde prijs.

https://www.fastfuriousscooters.nl/chiptuning-euro-4/opvoeren, doet het ook, maar daar betaalt men de hoofdprijs!

En een voorraadverschil in het magazijn moet ik wel om lachen eerlijk gezegd.
Vaak worden dit soort websites gerund door één individu welke helemaal geen magazijn hebben, laat staan dat er een echte magazijnmedewerker en- of magazijnbeheerder aanwezig is die de boel bestuurt en tevens de inventaris op pijl houdt!

Maar goed, ik ben en blijf nu eenmaal een azijnpisser wat dat betreft!
 
Hun passen het aan, maar verkopen het setje niet.
Ik heb het door hun aan laten passen ja.
Maar ik wil dat setje (kabels en dongle) hebben.
Ik denk ik niet alleen, er zijn er meer die dat wel willen hebben.
 
Die koop ik niet omdat je die usb dongle erbij moet hebben , anders werkt het niet.
En dat pakket bij Zandri heb je alles compleet.

Maar waarom linkt Zandri dan de software naar de site? Ik zie nergens bij de installatiebestanden invoering van een licentiecode. Het zijn voornamelijk drivers.

De retourneren regels bij https://www.obd24u.nl/klantenservice/ruilen-retourneren/ zijn gewoon normaal, dus het kan retour als het met de software niet lukt
 
Hier een paar regels uit de handleiding:
-een USB stick die je toestemming verleend om het programma te gebruiken.
-In stap 4 worden de software software geïnstalleerd die nodig is om de USB-Dog te lezen.
-In stap 5 wordt een driver geïnstalleerd die de USB poort openzet, zodat de blauwe kabel gelezen kan worden door de computer.
-De USB-Dog kan als eerste worden aangesloten via een USB uitgang op de computer. Als alles correct geïnstalleerd is, zal er een lampje in de Dog gaan branden.


Als je dat goed leest weet je dat je de USB dongle erbij nodig hebt, en niet alleen de software.
Ik heb al vaker met software en dongles gewerkt.
 
Its very simple.
Cables are not problem - that is easy part of problem.
Did you download Deuss software and did you try to run it.
Try to run it. You will get error "Sentinel HASP key not found"
Its because of licence -wich is on dongle. Dongle is not simple usb stick/storage - its licence for piracy protection.

Post automatically merged:

This software is not some popular PC game or popular PC software so no one will create crack for it .
 
This is exactly what i ment in my post #53.
To disable this protection you must have the base code of the program and disable or tweak the routine in which the licencekey on the usb-dongle is checked and set the eventually used variable(s) the the right status or value.
This is not going to happen if there is no leak comming from the makers of the base code.

Emulating the USB-dongle is out of the question because the technology behind this technology is an award winning technology so for the time being very crack-proof.
 
Hi Bulldog,

wat Pino net opmerkte was ik net aan het schrijven.
Voordat je een ECS herprogrammeert altijd eerst een backup maken van de bestaande zodat je altijd terug kun mocht de nieuwe mapping niet marcheren.

Ik heb geen idee van de leveromvang van dit pakket, zitten er ook al snellere mappings bij of moet je deze zelf maken en zit er hiervoor een software pakket bijgeleverd?
 
Backup maken altijd ja, die heb ik als eerst gemaakt.
Het software pakket is te downloaden in de link.
Zitten geen mappen bij.
We zijn al bezig met mappen uit te wisselen op de achtergrond. :D van andere gebruikers.
Dus aanpassingen moet je zelf doen.
 
Back
Top